Recenze: Pixely

Vydáno dne 31.03.2016
Na DVD nedávno se objevivší počin, ve kterém ztvárnil menší roli Tom McCarthy, režisér a spoluscenárista oscarového filmu Spotlight
V létě roku 1982 se ve spolupráci s NASA konalo mistrovství světa v arkádových hrách. Tehdy se až do finále dostal Sam Brenner, kamarád Willa Coopera, ovšem porazil jej jistý Eddie Plant. Záznam celé události se dostal až do vesmíru, což byla veliká chyba, jelikož mimozemšťané se v současnosti vracejí na naši planetu, přičemž vypadají jako objekty z těchto her. Prezidentem USA teď přitom není nikdo jiný než Will Cooper! S pomocí Sama, Eddieho, kamaráda Ludlowa Lamonsoffa a podplukovnice Violet Van Pattenové, případně ještě Toru Iwataniho, stvořitele Pac-Mana, se snad podaří svět zachránit!

Takže co: máme filmy podle akčních figurek, podle transformujících se hraček, máme Bitevní loď podle populární deskové hry, teď tedy máme Pixely, a podle všeho to vypadá, že nakonec na stříbrném plátně ožijí i Monopoly, neboť nejnovější zprávy hovoří o tom, že Andrew Niccol už několik měsíců smolí scénář. Nutno ovšem dodat, že diváci na tyto experimenty docela slyší a nejinak tomu bylo v případě Pixelů, které vydělaly bezmála 250 milionů dolarů, byť přinesly předvídatelný příběh, standardně dobré efekty a bohužel taky docela málo srandy.

Na druhou stranu můžeme být rádi, že prakticky úplně chybí takový ten „osobitý“ sandlerovský humor. Ostatně Adam Sandler scénář k Pixelům nepsal – pouze produkoval a ztvárnil hlavní roli. Ve vedlejších rolích se objevují v tomto případě „obvyklí podezřelí“, tedy Kevin James a Josh Gad, které tentokráte doplňuje v legrační a dokonce charakterově nikoliv nezajímavé roli Peter Dinklage. Naopak překvapením bylo obsazení Michelle Monaghan, i když se musí nechat, že takové to drobné pošťuchování její postavy s tou Sandlerovou je určitě vítaným zpestřením.

Možná, že Pixely začnou některé diváky nudit ještě před uplynutím poloviny stopáže. Ale na během závěrečné bitvy se objevivší Ashley Benson coby Lady Lisu v dráždivě červeném kostýmu se určitě vyplatí si počkat. Jenom je vlastně docela škoda, že se tvůrcům nepodařilo vyvolat takovou tu příjemnou nostalgii po těchto hrách, které frčely v 80. a 90. letech. Takhle nám holt musí stačit ty zhruba čtyři opravdu povedené scény (vedle té s Lady Lisou se tak dá označit ta na zasedání krizového štábu, ta v Hyde Parku a ta s Pac-manem).

Pixely jsou prostě vcelku dobře koukatelná podívaná, která vám pomůže na těch 106 minut úplně vypnout a odreagovat se. I když by samozřejmě bylo fajn, kdyby nabídla ještě alespoň něco málo k tomu. Tím zrovna nemyslím bonusové materiály, přestože rozhodně nejsou nezajímavé. Co je naopak extrémně zajímavé? Že tenhle počin režíroval Chris Columbus, tvůrce klasiky Sám doma, bez níž si nelze představit žádné Vánoce. To bez Pixelů bychom se nepochybně bývali obešli v kteroukoliv roční dobu, ale když už holt jednou vznikly, nebudeme k nim zase až tak přísní. Přeci jen se stále natáčejí i o poznání méně záživné komedie.