Životopis (biografie):
Profesně se o kinematografii zajímal Alexandre Astruc až po skončení 2. sv. války. Nejprve jako novinář psaním filmových kritik. V roce 1948 publikoval v časopise L´Ecran esej inspirovanou rozšiřujícím se použiváním 16mm filmové techniky. Astruc do jisté míry předpověděl další vývoj a možnosti záznamu obrazu i jinou technikou, nežli je na celuloidový pás. Předpověděl možnost i využívání dalších rozměrů, zejména v dokumentaristice.
V téže době napsal svůj první filmový scénář Jan z Měsíce. Jako scénarista se objevuje i u svého prvého hraného filmu, který režíroval v roce 1953 - .....zobrazit více
1957 |
|
Láska do kapsy [33] | |||
1974 |
|
Mladá zavražděná dívka ... vydavatel Guy [50] | |||
1949 |
|
Červencová schůzka [25] | |||
|
Pařížský valčík ... Ludovic Halévy [25] |
1958 |
|
Láska bez předsudků [34] | |||
1968 |
|
Plameny nad Jadranem [44] | |||
1962 |
|
Citová výchova [38] | |||
1961 |
|
La proie pour l'ombre [37] | |||
1966 |
|
Dlouhý pochod [42] | |||
1964 |
|
Cinéastes de notre temps [TV seriál] | |||
1955 |
|
Špatné známosti [31] | |||
1953 |
|
Karmazínová záclona [29] |
1954 |
|
Vikomt de Bragelonne [30] | |||
1958 |
|
Láska bez předsudků [34] | |||
1952 |
|
Počestná děvka [28] | |||
1962 |
|
Citová výchova [38] | |||
1961 |
|
La proie pour l'ombre ... adaptace, dialogy a scénář [37] | |||
1966 |
|
Dlouhý pochod [42] | |||
1964 |
|
Cinéastes de notre temps [TV seriál] | |||
1955 |
|
Špatné známosti [31] | |||
1953 |
|
Karmazínová záclona [29] | |||
1948 |
|
Jan z Měsíce [24] |
1948 |
|
Jan z Měsíce [24] |
1964 |
|
Cinéastes de notre temps [TV seriál] ... vypravěč a průvodce |