Životopis (biografie):
Profesně se o kinematografii zajímal Alexandre Astruc až po skončení 2. sv. války. Nejprve jako novinář psaním filmových kritik. V roce 1948 publikoval v časopise L´Ecran esej inspirovanou rozšiřujícím se použiváním 16mm filmové techniky. Astruc do jisté míry předpověděl další vývoj a možnosti záznamu obrazu i jinou technikou, nežli je na celuloidový pás. Předpověděl možnost i využívání dalších rozměrů, zejména v dokumentaristice.
V téže době napsal svůj první filmový scénář Jan z Měsíce. Jako scénarista se objevuje i u svého prvého hraného filmu, který režíroval v roce 1953 - .....zobrazit více
1974 |
|
Mladá zavražděná dívka ... vydavatel Guy [51] | |||
1957 |
|
Láska do kapsy [34] | |||
1949 |
|
Červencová schůzka [26] | |||
|
Pařížský valčík ... Ludovic Halévy [26] |
1968 |
|
Plameny nad Jadranem [45] | |||
1966 |
|
Dlouhý pochod [43] | |||
1964 |
|
Cinéastes de notre temps [TV seriál] | |||
1962 |
|
Citová výchova [39] | |||
1961 |
|
La proie pour l'ombre [38] | |||
1958 |
|
Láska bez předsudků [35] | |||
1955 |
|
Špatné známosti [32] | |||
1953 |
|
Karmazínová záclona [30] |
1966 |
|
Dlouhý pochod [43] | |||
1964 |
|
Cinéastes de notre temps [TV seriál] | |||
1962 |
|
Citová výchova [39] | |||
1961 |
|
La proie pour l'ombre ... adaptace, dialogy a scénář [38] | |||
1958 |
|
Láska bez předsudků [35] | |||
1955 |
|
Špatné známosti [32] | |||
1954 |
|
Vikomt de Bragelonne [31] | |||
1953 |
|
Karmazínová záclona [30] | |||
1952 |
|
Počestná děvka [29] | |||
1948 |
|
Jan z Měsíce [25] |
1948 |
|
Jan z Měsíce [25] |
1964 |
|
Cinéastes de notre temps [TV seriál] ... vypravěč a průvodce |