Obsah filmu Ze soboty na neděli
Dve mladé písařky hledají v sobotní návštěvě nočního podniku vzrušující vybočení z únavné všednosti. Méně zkušená Mary raději uteče z náruše postaršího elegána a po nočním bloudění se seznámí se sympatickým typografem...
Milostný románek se zvýrazněnými sociálními motivy natočil režisér G. Machatý v elegantně kosmopolitním stylu. Písně V. Nezvala a J. Ježka "Teď ještě ne" a "Slovník lásky" patří ke klasice českého popu. Na filmu spolupracoval jako architekt Alexander Hackenschmied - později mezinárodně proslulý dokumentarista.
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení:
Přidáno: 12.11.2023
Jaroslav Gradwohl - role neurčena
Jaroslav Gradwohl - role neurčena: to je ten klaun, co zpíval: Teď ještě ne, až za chvilku. On působil v Osvobozeném, on je ten třetí strážník v písničce V+W Tři Strážníci. Měl chatu na Ztracence, L.H. Struna tam také jezdil, náruživý rybář.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.5.2012
Toto je snad první zvukový film režiséra Gustava Machatého. Drama o seznámení dvou lidí – chudé písařky a chudého sazeče. Vyjít si do společnosti rozhodnou dvě mladé dívčiny – písařky – skvěle vytvořené herečkami Jiřinou Šejbalovou a Magdou Maděrovou.
O Magdě Maděrové se příliš neví. Výraznou roli vytvořila zde a pak se na plátno vrátila ke konci padesátých let a spíše vytvářela drobné role žen z lidu.
V té společnosti si písařky vyrazí na předem domluvené rande. Písařka Nany (Jiřina Šejbalová) je trochu otrkaná a už má nějaká ta dobrodružství za sebou. Jiný kafe je písařka Mary. Nesmělé a nepolíbené to děvče. Plaché. Večery spíše tráví doma a najednou je vytažena kamsi ven. To rande nedopadne z počátku úplně nejlíp. Ale! Mary potká Karla Bendu (Ladislav Struna). Ani nevím, jak to ten chlap dokázal, ale dokázal Mary k sobě dostat domu. On je také takový ten zkušenostmi z partnerských vztahů ušetřený muž. Mary u něj stráví noc. Pak dojde k jednomu nedorozumění, malém justičnímu omylu, pokusu o sebevraždu a šťastnému konci. Ten film zas tak dlouhý není, aby se toho stihlo více. Příběh Ze soboty na neděli nepovažuji za klasickou červenou knihovnu či prvorepublikový cajdáček. V tom filmu je přeci jenom něco víc. Asi ta realita prostředí.
U tohoto filmu jsem ocenil prvek, který v době počátku třicátých let byl neobvyklý. Jím je práce kamery, která snímala i detaily lidské činnosti. Jako je mytí rukou pod tekoucí vodou a utahování kohoutku, uklízení věcí do skříně, příprava kávy atp.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 2.2.2012
Celková až surreálná atmosféra, snaha pracovat se symboly, vynikající záběry kamery, šerosvitné nasvícení jako na starých obrazech, dramatická gesta a pózy, málomluvnost. Filmy z třicátých let minulého století mám rád, třebaže mají celou řadu technických nedostatků. Tyto však více než vyrovnává jejich původnost a neokoukanost. Škoda že si film obecně tento směr neudržel a sklouzl do dnešní tovární výroby podle jedné "zaručené" šablony, podle jednoho schematického klišé.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 26.8.2008
Vcelku odvážné na dobu vzniku...
...přiznávám, že se mi tento film nijak zvlášť nelíbil, ale nemohu mu upřít určitou "modernost" a otevřenost v partnerských vzplanutích, i co se týče prostředí, kde se odehrává. Na rok svého vzniku byl opravdu poměrně "odvážný". Jiřina Šejbalová již tehdy měla svůj přirozený šarm a svádivost, byla bezesporu krásnou ženou s hlubokým charisma. Zapomenutá Magda Maděrová představovala její skromnější protipól. Děj je příliš unylý, nezáživný, ale i tak předpokládám, že ve své době se jednalo o film hodně nepřístupný:-)))
Reklama
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film