Obsah filmu Veřejná žena
V tomto svém ryze francouzském snímku se tvůrce obrací ke svému celoživotnímu tématu: manipulace s lidskými city a myšlenkami, a to až do posedlosti. Předlohu francouzské spisovatelky Dominique Garnierové Zulawski rozšířil o politický aspekt - nebezpečí terorismu. Svůj oblíbený motiv dvojnictví a rozdvojení se tak rozvedl do politické roviny, která ve Veřejné ženě existuje rovnoběžně vedle roviny démonické. Film ve své době proslul skandálem, který byl vyvolán přílišným zdůrazněním nahoty herečky Valérie Kaprisky. "Myslel jsem, že úspěch bude větší, protože Kaprisky je velký fenomén, který by měl přitáhnout více lidí. Nebyli jsme puštěni do...
V tomto svém ryze francouzském snímku se tvůrce obrací ke svému celoživotnímu tématu: manipulace s lidskými city a myšlenkami, a to až do posedlosti. Předlohu francouzské spisovatelky Dominique Garnierové Zulawski rozšířil o politický aspekt - nebezpečí terorismu. Svůj oblíbený motiv dvojnictví a rozdvojení se tak rozvedl do politické roviny, která ve Veřejné ženě existuje rovnoběžně vedle roviny démonické. Film ve své době proslul skandálem, který byl vyvolán přílišným zdůrazněním nahoty herečky Valérie Kaprisky. "Myslel jsem, že úspěch bude větší, protože Kaprisky je velký fenomén, který by měl přitáhnout více lidí. Nebyli jsme puštěni do soutěže v Cannes, ale na jedinou půlnoční projekci v historii festivalu přišlo deset tisíc diváků, vstupní dveře do sálu praskaly ve švech." (mj) < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 3.5.2017
Emmanuelle pro intelektuály...
Zajímavej film to, svým způsobem, jistě je. Na svou dobu zejména sexuálně otevřenými scénami, které jsou natočeny poměrně vkusně a esteticky. Jde o klasický „film ve filmu“, tedy o film, který zachycuje natáčení filmu. Měl by to být jakýsi filozofující epos o manipulaci s lidmi, o manipulaci s jejich emocemi a city, ve filmu, v politice i v životě. Ovšem film je šílený, zmatený chaos, ve kterém se mixuje stanislavského expresivně prožívané herectví, s brechtovským zcizováním. V nepřehledný guláš, proti kterému je kočičkopejskovský dort - úplný raw zákusek. Asi jedinej důvod, proč jsem film dokoukal, je ten, že hlavní představitelka ženské role Valerie Kaprisky hraje tak cca 20 % filmu nahá. Její postava je opravdu krásná. O jejím hereckém výkonu, už se to tolik říct nedá.
Ovšem pohled na její tělo, (vzhledem k době vzniku filmu nepřekvapí, že má již vyholené podpaží, ale podbříšek dosud ozdoben klasickým old school „bobrem“), shledávám dostatečně intelektuálním filmovým zážitkem, který stojí za to být viděn. Hned v její první nahé scéně, kdy za peníze, expresivně tančí před fotografem, mě zaujalo, že měla kalhotky zavazovací na šnůrku!, (jakou mívají plavky). Ve filmu je i „česká stopa“, vyskytuje se tu český herec Milan – emigrant a jeho žena. Občas ve filmu padne i česká replika. I to přispívá k jeho větší nesrozumitelnosti, je to taková efektní intelektuálská, politicko-sexuální hříčka, na které mě nejvíc fascinuje, že někdo dokázal přesvědčit producenty, aby na podobný projekt dali peníze.
I když, ve své době, měla ta hojná nahota takovou atraktivitu, (některé scény jsou de fakto z kategorie soft porno), že si její zásluhou, na sebe možná film divácky vydělal. Pro svou skandálnost nebyl sice film vpuštěn do hlavní soutěže v Cannes, ale na jedinou nesoutěžní, popůlnoční projekci, prý dorazilo 10 000 lidí. A věřím, že obdržel i spoustu nadšeně intelektuálních kritik, za tu filozofující sofistiku, okořeněnou politickým pozadím. Nakonec i já film shledávám, natolik kuriózní, že stojí za vidění.