Obsah filmu Uprostřed babího léta ve stepi zahoukal vlak
Televizní film vznikl v brněnském televizním studiu v roce 1972. Scénář napsal režisér
Rudolf Růžička na motivy nedopsané hry
Maxima Gorkého Jakov Bogomolov. Příběh je situován do prostředí ruské aristokracie na počátku dvacátého století. Nuda, prázdnota, řešení pseudoproblémů, hledání smyslu života, který je v šedi konvencí stereotypní a smutný, poznamenává mezilidské vztahy i mezi nejbližšími. Pocit naplnění a radosti přichází až s poznáním, že je nutná nějaká činnost. Hlavní roli Olgy, která intuitivně hledá východisko jak zachránit...
Televizní film vznikl v brněnském televizním studiu v roce 1972. Scénář napsal režisér Rudolf Růžička na motivy nedopsané hry Maxima Gorkého Jakov Bogomolov. Příběh je situován do prostředí ruské aristokracie na počátku dvacátého století. Nuda, prázdnota, řešení pseudoproblémů, hledání smyslu života, který je v šedi konvencí stereotypní a smutný, poznamenává mezilidské vztahy i mezi nejbližšími. Pocit naplnění a radosti přichází až s poznáním, že je nutná nějaká činnost. Hlavní roli Olgy, která intuitivně hledá východisko jak zachránit své manželství, ztvárnila Nina Divíšková, její partnery Jiří Dušek a Jiří Bartoška.
Zdroj: Česká televize < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 20.2.2022
Český televizní film jakoby reagoval na filmové zpracování Sovětského svazu pod názvem ´Jakov Bogomolov´ (1971) dle stejné románové předlohy literárního autora Maxima Gorkého a svým způsobem doplňoval jednu kapitolu nesourodých charakterů dvou mužů, mezi kterými je manželka jednoho z nich a milenka druhého. Ne vytvoření nějaké zajímavosti je to pro obyčejného diváka dosti chudé, ale literárnímu znalci klasické světové literatury to však možná řekne víc. Atmosférou se snímek ničím nevymaňuje od poetické tvorby šedesátých let. Snímek v podstatě již zapomenutý a tak dlouhá léta diváky moc neznalý. Je to sice krapet otřepané, ale na jednoduchou televizní inscenace nic neobvyklého. Televizní obrazovky v rámci televizních černobílých klasik si své nějaké místo ještě pořád může najít.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 8.2.2017
Hlavní hrdinka se chová jako dítě, a to ještě takové, co to nemá v kotrbě zcela uspořádáno. Monology nesnáším. Několik moudrých myšlenek zde však padlo, ovšem to jsem si mohl poslechnout v rádiu. Jakobova postava je odsunuta do pozadí, a skoro vše se děje z pohledu jeho manželky. Místy mi to připadlo jako telenovela: „Byla jsem ti nevěrná.“ Nevím, vůbec ničím mne toto dílo nenadchlo. Bolek Polívka, kvůli kterému jsem se na to vůbec díval, se zde jako fotograf jen mihne.