Obsah filmu Sbohem jazyku
Pilíř francouzské nové vlny Jean-Luc Godard byl pravděpodobně nejvlivnějším filmařem poválečného období. Jeho průkopnická léta začala v roce 1959 jeho celovečerním hraným debutem Na konci s dechem (Bout de Souffle). Godard tehdy způsobil doslova revoluci v tehdejších filmových postupech, uvolnil filmové médium z pout a „přepsáním“ dlouho uznávaného filmového jazyka zavedl nová pravidla filmového vyprávění, práce se zvukem a s kamerou. I ve svých pozdějších filmech intenzivně a s šokem narušoval kontinuitu filmového děje a nabourával do té doby zaužívaný systém filmové výroby, distribuce a exhibice, který podléhal konvencím Hollywoodské...
Pilíř francouzské nové vlny Jean-Luc Godard byl pravděpodobně nejvlivnějším filmařem poválečného období. Jeho průkopnická léta začala v roce 1959 jeho celovečerním hraným debutem Na konci s dechem (Bout de Souffle). Godard tehdy způsobil doslova revoluci v tehdejších filmových postupech, uvolnil filmové médium z pout a „přepsáním“ dlouho uznávaného filmového jazyka zavedl nová pravidla filmového vyprávění, práce se zvukem a s kamerou. I ve svých pozdějších filmech intenzivně a s šokem narušoval kontinuitu filmového děje a nabourával do té doby zaužívaný systém filmové výroby, distribuce a exhibice, který podléhal konvencím Hollywoodské továrny na sny. Vytvořil úplně nový vzorec filmové tvorby.
Jean-Luc Godard se o svém nejnovějším filmu s lingvistickým názvem Sbohem jazyku vyjádřil: „Je to o muži a jeho ženě, kteří si již navzájem nerozumějí, protože nehovoří stejným jazykem.“ Film je natočený i v 3D technologii.
FFF 2014 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 14.6.2020
Jeden z posledních filmů renomovaného režiséra, který už svým zařazením jako experimentální naznačuje zaměření. Příběh je složen z nesouvislého toku různých myšlenek a barevných obrazů, které nemají daleko k psychedelickému vyznění. Kamera je výborná, více už mě zaráží (jako vždy) tradiční marxistické názory a antikapitalistická agitace. Nechybí rovněž klasická nahota, kdy se oba hlavní hrdinové pohybují v bytě nazí a dorazily mě debaty v koupelně spojené s názorným vyměšováním muže. Citace názorů slavných osobností, pes (na plátně má stejný prostor jako ostatní herci) a již zmíněná kamera jsou kladem filmu. Vždy se rád podívám na podobné filmy, které divákovi řeknou něco o současně nebo minulé společnosti. A pokud jde o Jean-Luca Godarda, je to ještě zajímavější.