Obsah filmu Příšerný host
Další díl hudebního cyklu Biofonie představí jeden z prvních němých filmů Alfreda Hitchcocka Příšerný host, který odstartoval hvězdnou kariéru mistra hororového žánru. Autorskou hudbou ho doprovodí kytarista Petr Kružík, jeden ze zakladatelů jesenické rockové kapely Priessnitz. Po filmu spolu s druhým zásadním členem této kapely Jaromírem Švejdíkem a bubeníkem Zdeňkem Jurčíkem odehrají akustický minikoncert s výběrem z písní Priessnitz.
Film Příšerný host byl natočen na motivy stejnojmenné novely od Marie Belloc Lowndes z roku 1913 a odkrývá příběh sériového vraha z Londýna. Rodina pana Buntinga podezřívá svého nového podnájemníka z...
Další díl hudebního cyklu Biofonie představí jeden z prvních němých filmů Alfreda Hitchcocka Příšerný host, který odstartoval hvězdnou kariéru mistra hororového žánru. Autorskou hudbou ho doprovodí kytarista Petr Kružík, jeden ze zakladatelů jesenické rockové kapely Priessnitz. Po filmu spolu s druhým zásadním členem této kapely Jaromírem Švejdíkem a bubeníkem Zdeňkem Jurčíkem odehrají akustický minikoncert s výběrem z písní Priessnitz.
Film Příšerný host byl natočen na motivy stejnojmenné novely od Marie Belloc Lowndes z roku 1913 a odkrývá příběh sériového vraha z Londýna. Rodina pana Buntinga podezřívá svého nového podnájemníka z toho, že je obávaným vrahem, který si každé úterý vybírá svoji novou oběť mezi londýnskými blondýnkami. Ve filmu se již objevují všechny atributy pozdějších Hitchcockových filmů, a i když režisér před tím již pár filmů natočil, sám označoval tento snímek jako první opravdový Hitchcockův film.
Prvním hudebním působištěm kytaristy Petra Kružíka se stala v roce 1980 punková kapela EL 34 z Jeseníku, která odstartovala dlouholetou spolupráci s hudebníkem a zpěvákem Jaromírem Švejdíkem. Po šesti letech kapela dostala nové jméno Chlapi z práce a v roce 1989 se z nich stali dnešní Priessnitz. Obsazení kapely se v historii střídalo, ale tandem Kružík-Švejdík a s nimi charakteristický zvuk zůstává. Vedle Priessnitz spolupracuje Petr Kružík mimo jiné se skupinou U-Bahn Jaroslava Rudiše. Pro Projekt 100 složil v roce 2009 autorskou hudbu k němému filmu Upír Nosferatu, která živě nebo ze záznamu provázela projekce filmu v českých kinech. Spolu s Ondřejem Ježkem složil hudbu pro zfilmovaný komiks Alois Nebel, za kterou získal v roce 2012 cenu Český lev.
Kino Aero < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 25.1.2020
Ten host zase tak příšerný nebyl, zato film byl příšerná nuda. Viděl jsem v brněnském Kabinetě Múz a nebýt hudebního podbarvení Tomáše Paluchy, který vtiskl pod obraz občas až carpentrovské motivy, asi bych usnul. Prostinký děj, zápletka hloupoučká, zkrátka nic, co by stálo za obdiv Mistra. Možná pěkný záběr na točité schodiště, na kterém postava sestupuje dolů a vidíme jen její ruku na zábradlí, anebo občas zajímavá hra s nasvícením. Jinak nic, co by mě vytrhlo z letargie. Pár němých filmů mám nakoukáno, tenhle patří k těm nejhorším a odpad nedám jen proto, že by se na mě kamarád, který se mnou na projekci byl, zlobil :D.