Obsah filmu Osmdesát dopisů
Film Osmdesát dopisů vznikal na autobiografickém základě. Zdrojem je paměť syna – režiséra a dochovaná korespondence mezi rodiči. Odehrává se v Československu roku 1987. Otec emigroval do Anglie a matka se se čtrnáctiletým synem za ním pokouší vystěhovat. Muž, žena, dítě – i na dálku jsou stále spolu, ale násilné rozdělení rodiny je nenormální stav. Subjektem filmového vyjádření je chlapec, zjitřený pohled bez nánosu zkušenosti, a zároveň iniciace v průběhu jediného dne – filmu. Je to den, ve kterém jinoch nahlíží do dospělosti a překonává strach. Jeho maminka se pohybuje v zostřeném denním režimu, v rozplánování dne hodinu po hodině....
Film Osmdesát dopisů vznikal na autobiografickém základě. Zdrojem je paměť syna – režiséra a dochovaná korespondence mezi rodiči. Odehrává se v Československu roku 1987. Otec emigroval do Anglie a matka se se čtrnáctiletým synem za ním pokouší vystěhovat. Muž, žena, dítě – i na dálku jsou stále spolu, ale násilné rozdělení rodiny je nenormální stav. Subjektem filmového vyjádření je chlapec, zjitřený pohled bez nánosu zkušenosti, a zároveň iniciace v průběhu jediného dne – filmu. Je to den, ve kterém jinoch nahlíží do dospělosti a překonává strach. Jeho maminka se pohybuje v zostřeném denním režimu, v rozplánování dne hodinu po hodině. Taková je její bojová situace. Právě je na cestě, syn ji na té cestě dostihne, ale ona musí samostatně konat, aby společně dosáhli úplnosti. < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (3)
Související odkaz
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 22.8.2015
Osobitý snímek trefujíce se do reality všedních dnů socialistického žití a nežití. Sonda matky se synem běhající po úřadech kvůli povolení odcestovat do Velké Británie za otcem velice věrně poukazuje na veškeré aspekty s tím spojené. Režisérovi Václavu Kadrnkovi se obrazem podařilo trefit atmosféru své doby, jaká skutečně byla a jakou si dnes už snad nikdo neumí ani představit. Dlouhé nudné čekání na chodbách a v čekárnách, dlouhé prohlížení listin úředníka, aby nakonec pronesl že ještě něco chybí, dlouhé a neustálé běhání od jednoho úřadu k druhému, zkrátka socialistická byrokracie v celé své kráse. K takové prezentaci je skutečně potřeba minima slov a Kadrnka to moc dobře věděl a náležitě toho patřičně využil. Síla obrazu vydá za tisíc slov a tento snímek je toho důkazem. Zde se opravdu mluví jen z nutnosti, což dává sílu autentičnosti. Neznámé tváře ve všech rolích jsou ohromným přínosem k věrnosti a hlavně uvěřitelnosti oné ponuré doby. Kudrnkovi v české kinematografii dokázal nemožné. Velice silný, věrný a autentický film.