Obsah filmu Les
Minimum dialogů, nádherná černobílá kamera, spirituální modus a úvahy nad otázkami života, smrti, pomoci, oběti a vztahů otce a syna – to vše přináší hraný debut Piotra dumały, režiséra, který se dosud věnoval především animované tvorbě.
Během filmu se prolínají dvě časové roviny. V té z minulosti otec vede syna lesem, přičemž cílem je samotná cesta. V době současnosti zase syn opatruje nemohoucího otce. V každé části má tedy navrch jeden z nich, otázkou je, zda toto lze považovat za skutečnou převahu či se snad s touto představou v obou protagonistech mísí pocity oběti a bezmoci. Vztah otce a syna je přinejmenším komplikovaný, což...
Minimum dialogů, nádherná černobílá kamera, spirituální modus a úvahy nad otázkami života, smrti, pomoci, oběti a vztahů otce a syna – to vše přináší hraný debut Piotra dumały, režiséra, který se dosud věnoval především animované tvorbě.
Během filmu se prolínají dvě časové roviny. V té z minulosti otec vede syna lesem, přičemž cílem je samotná cesta. V době současnosti zase syn opatruje nemohoucího otce. V každé části má tedy navrch jeden z nich, otázkou je, zda toto lze považovat za skutečnou převahu či se snad s touto představou v obou protagonistech mísí pocity oběti a bezmoci. Vztah otce a syna je přinejmenším komplikovaný, což divákovi autor prezentuje především pomocí obrazu, explicitně mezi postavami nezazní žádný konflikt. To vše je podáno bez jakékoliv známky patosu. Otec i syn připomínají bájné biblické igury abraháma a izáka, spolu
s všudypřítomným duchovnem jakoby vytváří trojici, v transcendentálním čase a prostoru spatřujeme oheň, vodu, zemi i vzduch. spirituální zážitek, po kterém se divákovi nechce vrátit na zem.
Třinecké filmové léto 2010 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 1.10.2010
Po skončení filmu jsem jen chvíli nechápavě zíral na titulky. Dumala musí mít v hlavě trochu přeházená kolečka, protože tohle je psychovýplach mozku nejvyššího kalibru. Asi 70 minut filmu by bohatě vystačilo na 15-20minutý snímek. Film prakticky bez dialogů se tváří, jako že skrývá nějaké hlubší poselství, ale přitom si na to jenom hraje. Pochybuju že tohle "avantgardní" dílo ovlivní budoucnost světové kinematografie, pevně doufám že ne.