Obsah filmu Hraniční zdi
Identita velkých měst spočívá v jejich budovách. Dnes je to často chaotická směs různorodých a neslučitelných architektonických stylů. Kontemplací o Buenos Aires přechází snímek zároveň k pozorování jeho stejně nesourodých obyvatel: Martín je allenovsky neurotický intelektuál, „ajťák“, kterému internet přiblížil svět, ale zároveň ho vzdálil životu. Přítelkyně mu utekla do Ameriky a nechala mu psa. Je typickým obyvatelem metropole stejně jako Mariana. Oba žijí ve stejné čtvrti, ulici, bloku... Jejich cesty se každý den kříží, aniž by jeden o druhém věděl. Když Martín stoupá po schodišti nahoru, Mariana míří dolů, když on nastupuje do...
Identita velkých měst spočívá v jejich budovách. Dnes je to často chaotická směs různorodých a neslučitelných architektonických stylů. Kontemplací o Buenos Aires přechází snímek zároveň k pozorování jeho stejně nesourodých obyvatel: Martín je allenovsky neurotický intelektuál, „ajťák“, kterému internet přiblížil svět, ale zároveň ho vzdálil životu. Přítelkyně mu utekla do Ameriky a nechala mu psa. Je typickým obyvatelem metropole stejně jako Mariana. Oba žijí ve stejné čtvrti, ulici, bloku... Jejich cesty se každý den kříží, aniž by jeden o druhém věděl. Když Martín stoupá po schodišti nahoru, Mariana míří dolů, když on nastupuje do autobusu, ona vystupuje. V kině sedí ve stejné řadě, nikdy si ale nevidí do tváře. Potkají se jednou doopravdy? Příběh míjení sobě souzené dvojice zpracoval režisér již ve svém úspěšném stejnojmenném krátkém filmu. Nyní v celovečerní prvotině předkládá v mnoha úrovních, myšlenkově i formálně precizně propracovaný snímek, „romantickou komedii“, hravou a filmařsky sofistikovanou.
46. MFF Karlovy Vary, 2011 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 21.11.2020
O touze a míjení
Medianeras zaujmou svým zajímavým rytmem, atmosférou i téměř dokumentárním ztvárněním. Tak trochu intelektuální příběh na první pohled sympatického Martína a mladé přitažlivé Mariany je ozvláštněný tím, že po celou dobu děje se vlastně neznají - byť bydlí dost blízko sebe. Oba mají za sebou ne příliš vydařený vztah, oba touží po smysluplném citovém naplnění, po partnerovi, který tu nebude jen na pár nocí. Každý z nich žije svým vlastním životem, a byť se potkávají, neustále se míjejí, a i když jsou na ulici těsně vedle sebe, neví jeden o druhém. Mariana je architektka, která se prozatím živí návrhem a realizací designu výloh u prodejen a obchodních domů. Osobně se mi líbily její názory na současnou architekturu moderního města doprovázené zajímavými záběry. Stejně tak se mi zamlouvaly záběry interiérů, v kterých oba protagonisté přebývali. Medianeras jsou zvláštním filmem, tak trochu připomínajícím novou vlnu v šedesátých letech. Hodnotil bych tento filmový počin docela vysoko, nebýt šíleného závěru v podobě YouTube klipu. Přesto tento film stojí v každém případě za shlédnutí.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 17.3.2014
Tady si za příjemného mluveného slova lze užít tolika postřehů, až jde hlava kolem - kolik asociací na život lze najít třeba v architektuře, jak nás odráží, tvoří, přizpůsobuje - určuje životní styl, který sami neumíme v záchvatech paniky a v ochromení fóbiemi řídit. Namísto toho hledáme útočiště v kyberprostorovém bytí, vkládáme naděje do děsivých internetových schůzek, bráníme se smutku kontaktem s neživými předměty a ztrácíme čas předváděním, co všechno umíme, místo toho, abychom obnažili, kdo vlastně jsme... V zajateckém táboře nájemníků dojde na zajímavé úvahy o tom všem, proložené romantickým míjením dvou stejně ztracených figurek. Tak edukativně podáno...