Obsah filmu Ginger a Fred
Jak říká Federico Fellini, Ginger a Fred je "zas jednou film o světě zábavy, nahlížené médiem televize... se všemi jejími konvencemi, s její svůdností velikánského rozbitého zrcadla, v jehož každém střípku se odráží kousek reality..." A jak už to u Felliniho bývá, nejde jen o ironický pohled na televizní superspektákl a jeho zákulisí. Všechny ty lidské zrůdy, dvojníci, dámy, vyvolávající duchy, páteři, konající zázraky, a hlavně všudypřítomná reklama, vpadající do života v těch nejnevhodnějších a nejneočekávanějších okamžicích, přestavuje groteskní výpověď o světě, v němž vládne prázdnota, neustále zaplňovaná propagačním balastem, v němž se...
Jak říká Federico Fellini, Ginger a Fred je "zas jednou film o světě zábavy, nahlížené médiem televize... se všemi jejími konvencemi, s její svůdností velikánského rozbitého zrcadla, v jehož každém střípku se odráží kousek reality..." A jak už to u Felliniho bývá, nejde jen o ironický pohled na televizní superspektákl a jeho zákulisí. Všechny ty lidské zrůdy, dvojníci, dámy, vyvolávající duchy, páteři, konající zázraky, a hlavně všudypřítomná reklama, vpadající do života v těch nejnevhodnějších a nejneočekávanějších okamžicích, přestavuje groteskní výpověď o světě, v němž vládne prázdnota, neustále zaplňovaná propagačním balastem, v němž se lidé dobrovolně vzdávají identity, podléhajíce ohlupující mocí zbožněného média. Vlastně jedinými opravdovými lidskými bytostmi jsou tu Pippo a Amelia - lidé, zakotvení ve starých časech varietního divadla, kdy dělat podívanou bylo ještě uměním, kdy třeba i napodobovat znamenalo umět.Ginger a Fred je při vší kritičnosti a zábavnosti nostalgický film: tvůrce se tu ohlíží za dobou svého mládí i mládí svých nejoblíbenějších představitelů - manželky Giulietty Masinové a Marcellá Mastroianniho, kteří se tu poprvé sešli před kamerou v rolích stárnoucích lidí, po létech objevujících, že jim kdysi spolu bývalo dobře...
ZDROJ: Seminář italského filmu 2003 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 26.4.2011
Je jasné, že filmy Felliniho nejsou pro každého příjemce. Nejde o filmy třeba bez děje nebo akce, to tam všechno je, ale vtip je v tom, že jde takřka vždy o nějakou symboliku. Tenhle klíč k otevření myšlení Felliniho je nezbytný. Je to jako obraz, který se musí roztajnit, to je mnohdy stejně obtížné, jako zatjnění do symboliky. Většinou jde o kontrasty a nostalgii. V tom je Fillini velemistr.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 26.11.2010
Měl jsem tenhle film v paměti jako nemilosrdný, sarkastický pohled na svět televizní zábavy. Když jsem se na něj po letech zase podíval, už se mi to tak jednoznačné nezdá. Televize tu sice ztělesňuje povrchní necitelný stroj na krátkodechou zábavu, ale má i druhou tvář továrny na splněné sny, novodobé cirkusové manéže, kde je možné všechno a čerta sejde na tom, že to nemá valnou hodnotu. Stejně i film jako takový je nejen kritický, ale i plný melancholie, hořkosladkého ohlížení po starých romantických časech. Nechybí felliniovský karnevalový kaleidoskop neuvěřitelných figur, ale převládá pocit nostalgického loučení.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 9.8.2008
Ten Fellini mi prostě nesedí. Já nevím proč ale u jeho filmů se bezmezně nudím. Herci jsou skvělí ale film mě prostě nechytl. Všem milovníkům tohoto režiséra se omlouvám ale více dát opravdu nemohu.