Obsah filmu D'Artagnan a tři mušketýři
D´Artagnan a tři mušketýři: Nesmrtelný příběh o odvaze, cti, přátelství, lásce, ale také rafinovaných intrikách, zradě a touze po moci. Už dvacet let uplynulo od doby, kdy horkokrevný Gaskoněc d´Artagnan vstoupil do služeb Jejího Veličenstva. Za tu dobu se stal zkušeným kapitánem královských mušketýrů a k úplné spokojenosti mu chybí jen to, že jeho tři věrní druhové - Athos, Porthos a Aramis - jsou už ve výslužbě. Útěk Karla I. z Anglie do Francie ale opět svede statečné rytíře dohromady. Problém však je, že d´Artagnan hájí jiné barvy, než jeho přátelé. A bude se muset odehrát ještě hodně šermířských soubojů, než zase všichni čtyři stanou...
D´Artagnan a tři mušketýři: Nesmrtelný příběh o odvaze, cti, přátelství, lásce, ale také rafinovaných intrikách, zradě a touze po moci. Už dvacet let uplynulo od doby, kdy horkokrevný Gaskoněc d´Artagnan vstoupil do služeb Jejího Veličenstva. Za tu dobu se stal zkušeným kapitánem královských mušketýrů a k úplné spokojenosti mu chybí jen to, že jeho tři věrní druhové - Athos, Porthos a Aramis - jsou už ve výslužbě. Útěk Karla I. z Anglie do Francie ale opět svede statečné rytíře dohromady. Problém však je, že d´Artagnan hájí jiné barvy, než jeho přátelé. A bude se muset odehrát ještě hodně šermířských soubojů, než zase všichni čtyři stanou bok po boku a společně zvolají: Jeden za všechny, všichni za jednoho! < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 11.12.2011
Tak tohle je trochu zmatek na zmatek. Hned na začátku filmu zazní, že příběh začíná v roce 1647. Dále ovšem zazní, že Karel I. je již po popravě, takže mušketýři zachraňujou jeho syna Karla II. (nemluvě o tom, že Karel I. v tý době ve Francii vůbec nebyl, zatímco s ohledem na vizáž a věk anglického krále ve filmu by skutečně mělo jít o Karla II.). "Oficiální text distributora" ovšem klidně mluví o Karlovi I., taktéž je tu i odkaz jakože "na motivy Alexandra Dumase". Jenže Dumas nic takovýho nenapsal (byť se to vzdáleně podobá Třem mušketýrům po dvaceti letech) a ostatně ani zahraniční zdroje Dumase jako autora námětu neuvádějí, to jenom scénáristi použili postavy. Přes všechny další nelogičnosti a nedostatky je to ale celkem obstojná a příjemná šermovačka.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 30.7.2008
V 60. letech byl dobrodružný žánr u diváků velice populární, "Evropský Hollywood", jak sami sebe italové neskromně nazývají, nemohl na poptávku reagovat jinak, než chrlením filmů podobného ražení, byť galský kohout nezůstal taky pozadu, italové měli spíše v merku antické období a francouzi středověk, přec kdo jiný by mohl natočit s elegancí jim vlastní, národní poklady jako jsou díla páně Dumasově. Ale věnovat se jenom jedné historické době, to je přeci moc svazující, takže zatímco antické doby pomalu, ale nenávratně odcházely, na uvolněné místo se drali kavalíři v krajkách, bojující za čest a slávu království (lhostejno jakého), ale hlavně krásných panen. Italové přeci taky mají svůj šarm, tak proč se nevrhnout na největšího francouzského klasika dobrodružného žánru, to nikdy nemůže zklamat. Producenti do hlavní role obsadili argentického herce Fernanda Lamase, otce Lorenza "Odpadlíka" Lamase, ten to přes účinkování ve filmech domácí provenience, dotáhl dokonce až do Hollywoodu, což mu jako skoro každému druhému béčkovému herci, nepřijmout nabídku evropských filmařů. Je jen velké štěsí, že se scénáristé nesnažili už asi po milionté uvařit stejnou nastavovanou kaši o tom, jak se tři mušketýři, dali dohromady s jedním drzím gaskoňcem, místo toho se zaměřili na události ne tak známé, o prosté co bylo pak, Dumas přece napsal dvě pokračování, které filmaři macešsky odmítají filmovat. Nečetl jsem je, takže nemohu soudit, je mi však naprosto jisté, že dva scénáristé s předlohou nakládali velice, tím myslím opravdu velice volně, stvořili tedy stanadrtní dílo, mixující s v přiměřených dávkách romantiku, intriky, zradu a šermířské souboje. Je až s podivem, jak dobře Fulvio Tului režíroval, šlo o jeho první a zároveň i poslední film, pak napsal akorát scénář k Una Spada per l'impero (jeden z nejpříšernějších sandálových filmů, jaký jsem měl tu čest vidět), herci hrají obstojně (zajímalo by mne, proč je evidentně černovklasý Lamas obarvený na blond), souboje mají kvalitní choreografii, ale na Tři mušketýri od Bernarda Borderie nemají. O chytlavou hudbu se postaral Carlo Savina, ted je však známější jako dirigent, než coby kompozista, a je znát že trpí tímto syndromem, tito lidé mají ve zvyku spíše napodobovat styl slavnějších kolegů, než vytvářet styl vlastní, takže najdeme zde trochu španělského nádechu jako Miklose Rozsy (El Cid), kapku francouzského šarmu Paula Misrakiho (Tři mušketýři), akční sekvence i ostatní hudba lehce připomínají A. F. Lavagnina a dokonce se sem zatoulal i Max Steiner (akční čtyřtónový motiv), ale nechci aby to znělo jako urážka, Savina složil pěknou hudbu. Produkce neoplývala zrovna nevyčerpatelnými zdroji, proto se uchýlila do římských ateliérů De Paolis, místo do slovutných ateliérů Cinecitta. Tyto ateliéry byli zhusta využívány produkcemi s nižšími rozpočty, bohužel je to trochu i znát. Exteriéry nejsou ničím výjimečné, klasická lesní krajinka, v rámci úspor si neužijeme ani moc památek, tudíš žádné chození starobylými uličkami, ani návštěvy různých hradů, ten je pouze jeden,a le zato stojí za to. O davových scénách nemůže být ani řeči, vše se odehraje v intimních asi dvacetičleném kroužku, ale to přece na pořádnou šermovačku pohatě stačí. Co říci na závěr, jde o klasické italské dobrodružné béčko, kterých natočili nepřeberně, přesto se mi na ně dobře koukalo. Jeden za všechny, všichni za jednoho.