Obsah filmu Boccacio 70
Dvoudílný povídkový film Boccaccio 70 je společným dílem čtyř hvězdných italských režisérů – jednotlivé příběhy natočili Mario Monicelli, Federico Fellini, Luchino Visconti a Vittorio De Sica. Autor námětu Cesare Zavattini se inspiroval lehkým duchem Boccacciova Dekameronu a zachytil čtyři různé podoby lásky a erotiky v moderní době. Vznikl tak jediný film, kde se (byť v rozdílných povídkách) sešly tři z největších sexsymbolů doby: Sophia Lorenová, Anita Ekbergová a Romy Schneiderová. Číslice 70 v názvu filmu je jízlivým popíchnutím namířeným na prudérní italskou cenzuru: film vznikl již v roce 1962, jeho tvůrci ale předpokládali, že kvůli...
Dvoudílný povídkový film Boccaccio 70 je společným dílem čtyř hvězdných italských režisérů – jednotlivé příběhy natočili Mario Monicelli, Federico Fellini, Luchino Visconti a Vittorio De Sica. Autor námětu Cesare Zavattini se inspiroval lehkým duchem Boccacciova Dekameronu a zachytil čtyři různé podoby lásky a erotiky v moderní době. Vznikl tak jediný film, kde se (byť v rozdílných povídkách) sešly tři z největších sexsymbolů doby: Sophia Lorenová, Anita Ekbergová a Romy Schneiderová. Číslice 70 v názvu filmu je jízlivým popíchnutím namířeným na prudérní italskou cenzuru: film vznikl již v roce 1962, jeho tvůrci ale předpokládali, že kvůli své odvážnosti bude vpuštěn do kin až v roce 1970.
Zdroj: ČT < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 28.2.2010
Boccaccio 70. A proč 70? Protože škodolibí italští producenti filmu předpovídali, že jej přísná italská cenzura povolí k promítání až v roce 197O. Nejznámější je Viscontiho epizoda, v níže se tehdy velice populární Romy Schneiderová jako frustrovaná hraběnka vrhne na prostituci a jejím prvním zákazníkem je její nevěrný manžel. Mně osobně se více zamlouvá výherce loterie Šíša, který se těší na svou cenu, noc se Sophií Loren.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 15.8.2007
Fascinují mě italské filmy 60. let, jako např. Boccaccio '70. Všechny jsou oslavou velkého vypravěčství a suverénní filmařiny bez samoúčelných filmových triků. Jsou vrcholně umělecké a přitom velmi zábavné a znalé života, o kterém vyprávějí. Srovnám-li soudobou českou filmovou tvorbu s těmito díly (jsem si vědom své krutosti), nezbývá než si povzdechnout, proč je dnes všechno tak křečovité a často postrádající základní řemeslné dovednosti.
Zpátky k filmu. Skládá se ze čtyř povídek (v USA se prý uváděly z časových důvodů jen tři - bez první povídky) čtyř režisérů: Maria Monicelliho, Federica Felliniho, Luchina Viscontiho a Vittoria de Sicy.
Nejzábavnější se mi zdála poslední povídka se Sophií Loren v hlavní roli. Ta hraje holku od střelnice, která si po nocích přivydělává jako společnice vesnických tatíků vyhraná v pochybné loterii. Loren je opravdu kouzelná a mít tu možnost, koupím si los také.
Povídka Pokušení doktora Antonioniho je rovněž zábavná a navíc vysoce kousavá do strážců mravopočestnosti, tak jak to umí a v dalších filmech ukazuje Federico Fellini. Anita Ekberg narostlá do obřích rozměrů je neskutečný nápad a to, co provádí na billboardu, je jedna z nejlegračnějších věcí, které jsem kdy ve filmech viděl. Své ručičky bych také velmi rád dal tam, kam doktor Antonioni.
Povídka Práce s nevšedně krásnou Romy Schneider je v podstatě komorním dramatem se dvěma herci odehrávajícím se mezi čtyřmi stěnami, ale natočeným s takovou nenápadnou suverenitou, že se tají dech při oscilacích nálady hlavní hrdinky mezi smíchem a pláčem, odhodláním a neschopností, láskou a odporem.
První povídka v pořadí vypráví o mladém páru, který se musí vzít tajně, aby hlavní hrdinka nepřišla o práci. Líčí se v ní nesnáze, s jakými se mladý pár musí potýkat na začátku svého manželství, a které ústí do absurdní situace, kdy sice oba bydlí spolu, ale on je noční hlídač, ona pracuje přes den a jediná chvilka, kdy se vidí, je pět minut ráno. Povídka je příjemně civilní, ale svým koncem trochu bezvýchodná.
Na závěr ještě malou poznámku. V jedné věci mají italští filmaři velkou výhodu - příznačnou gestikulaci Italů. Určitě je divácky velmi atraktivní sledovat herce neustále v pohybu a s výraznými gesty a mimikou. Přesto by to k dobrému filmu nestačilo. Boccaccio '70 nabízí daleko víc, a tím je zábavný a zároveň moudrý pohled na život.