Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 27.12.2009
Tento film jsem viděl kdysi snad v sedmdesátých letech a teď znovu. Není to až tak špatná podívaná, má to napětí, logiku a spád. Ve filmu jde o to, že kontrarozvědka zachytí rádiové heslo s příkazem někoho zabít. Ale koho? Nakonec se oběť podaří najít, bohužel už pozdě. Začíná špionážní hra s dvojníkem, který má rozkrýt spící síť na našem území. Dokumentární způsob natáčení nepůsobí rušivě, spíše naopak. Patří to k tomu nadprůměrnému, co se u nás natočilo, a stojí to za shlédnutí.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 3.9.2010
Když jsem nedávno tento film znovu viděl, myslel jsem si, že je v programu chyba v letopočtu, že místo 1985 má být správně 1975, protože v těch letech se s oblibou točily hrdinské velkofilmy o velké vlastenecké válce. Ale v titulcích opravdu stojí rok 1985, tedy rok, kdy už byl u moci Gorbačov a pomalu začala perestrojka a glasnosť. Vysvětlení je jednoduché - práce na filmu začaly o rok dříve, kdy byli naopak sovětští umělci nejvyššími místy přímo vyzývání, aby se věnovali tématu války a oslavě hrdinství SSSR. U moci byl totiž konzervativec Černěnko. K samotnému filmu: Velkolepě pojaté dílo s ohromným množstvím komparzu - třeba množství lidí nasnímaných letecky při kopání zákopů před Moskvou je ohromující, dnes by se to nejspíš řešilo počítačovými triky. Němci jsou vylíčení tradičně jako zlověstné bestie, i když trocha reality je tu patrná např. v náznacích rozepří mezi veliteli - podniknout ještě další útok nebo se zakopat? I na sovětské straně se aspoň náznakově objevuje, že ne vše bylo ideální a vzorně organizované, brutální propaganda typu padesátých let se tu naštěstí nekoná. Nezdá se mi tvrzení, že se některé scény točily ve starém Mostě, v té době už bylo staré město Most prakticky zlikvidované (bouralo se v sedmdesátých letech). Film stojí za shlédnutí, ale bez velkých očekávání něčeho hlubšího než masových scén a schématických ukázek sovětského hrdinství.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 24.9.2009
Po sedmi letech od natočení svého filmu Kruh se L. Rychman opět vrací ke zřejmě svému oblíbenému tématu manželské nevěry. Oproti hlavní hrdince Kruhu, která si svůj bol léčí maximálně tak namáčením prádla před praním, paní Kučerová v Dámě na kolejích svoji revoltu pojme poněkud velkoryseji. Od zablokování dopravy v centru Prahy opuštěnou tramvají přes vyplněnění rodinných úspor po vyexpedování manžela k jeho milence, rozhádání lidí na podnikovém večírku, nabourání vztahu své sokyně atd. atd. Film stojí na hereckých výkonech J. Bohdalové a padá s jejím neuvěřitelně falešným zpěvem. Na rozdíl od předešlého Rychmanova muzikálu se tu ani náznakem neobjevují politické narážky, děj je i přes veletoče hlavní hrdinky plytký a nepřináší nic objevného. Dnes už toho nemá moc co říct. Na rozdíl od Starců na chmelu.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 16.1.2010
Vynikající! Četl jsem i knížku a film se jí vyrovná bez ztráty květinky. Takhle má vypadat profesionálně natočené drama o atentátníkovi - ne jako to, co spáchali později filmaři v remaku s Brucem Willisem. Takže ještě jednou - vynikající, strhující, nemající chybu. Plný počet bodů.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 8.4.2020
Slátanina
Tento film je naprosto ukázkovým příkladem dobové politické agitky toho nejprimitivnějšího provedení. Děj je žalostně slabý, postavy zoufale schématické, prostředí idealizované. Za vidění stojí snad jen kvůli hereckému obsazení.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 16.1.2010
Tenhle film jsem viděl někdy v polovině sedmdesátých let ve venkovském kině jako kluk a byl jsem jím naprosto nadšený. Letos (2010) jsem ho viděl po více než 30 letech podruhé a to nadšení už není tak velké, ale stále je to film, na který se stojí za to podívat. V době, kdy bez počítačových úprav už nedokáží natočit ani reklamu na prací prášek, to byl opravdu výborně udělaný film a jeho triky působí i dnes věrohodně.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 20.9.2009
Není to film pro ty, kteří mají rádi akční filmy s bohatou výpravou a množstvím triků. Když jsem ho poprvé viděl, pořád jsem zpočátku čekal, kdy už skončí úvod natočený prakticky bez kulis na černé ploše a začne "skutečný" film. Ale nakonec se mi tohle pojetí zalíbilo. Film je dlouhý, ale ne rozvláčný a jeho děj graduje do naprosto neočekávaného finále. Lze jen doporučit těm, kteří na to mají.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 16.1.2010
Velmi zdařilý film - něco mezi černou komedií, karikaturou, detektivkou a psychologickým filmem. Exceluje tu Jan Kačer v roli průměrného básníka a redaktora, který si rád a často zaflirtuje. Flirt se slečnou Stříbrnou se ale nevyvine podle jeho představ a on se stává jen nástrojem v jejím dokonalém plánu. Tajemnou hlavní hrdinku velice dobře zahrála krásná Marie Drahokoupilová, ve vedlejších rolích pak Jiřina Jirásková jako poněkud volnomyšlenkářská redaktorka, Zdeněk Řehoř jako věčně opilý sarkastický spisovatel za zenitem a Ilja Prachař jako zcela záporná postava ředitele nakladatelství s antisemitskými názory a beze stop jakýchkoli morálních kvalit. Černobílé provedení spolu s podzimními exteriéry dodává filmu zvláštní tajemné až pochmurné kouzlo. Film patřil v sedmdesátých a osmdesátých letech k těm, které byly striktně zakázané; snad všechno zde bylo nežádoucí - autor scénáře (Josef Škvorecký), někteří herci (Pavel Landovský a svého času i Jiřina Jirásková a Martin Štěpánek) i děj (antisemitismus a zjevné "protisocialistické" ; narážky a satira). Určitě stojí za zhlédnutí!
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 16.1.2010
Napínavý a strhující film o lovu na teroristu Carlose Sanchéze alias Šakala. Děj je z velké části fiktivní, ale terorista Šakal skutečně existoval. Film by se mohl také jmenovat Agentem proti své vůli, protože hlavní hrdina se svým novým posláním zpočátku striktně nesouhlasí, ale nakonec se nechá vhodně naaranžovanými fakty přesvědčit. Čeká ho tvrdý výcvik a neméně náročné nasazení v akci. I když nakonec jeho mise neskončí úspěšně, Šakal je donucen se stáhnout. Skutečný Šakal byl pak později dopaden francouzskou rozvědkou v Súdánu. Ve filmu jsou zachycené velice zajímavé metody výcviku agentů, z nichž některé se mohou hodit i vám - jak třeba nenápadně během pár sekund zjistíte, jestli v bytě někdo nedávno byl nebo ne? Mrkněte na to;-)
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 20.1.2022
Dávné časy
Seriál jsem v době jeho vzniku neviděl a poprvé jsem si ho pustil až teď, 43 let od jeho natočení. Doba, ve které vznikl, se na něm podepsala dost výrazně. Děj je místy dost křečovitý a nereálný, různých nezáživných, zbytečně rozvleklých a naprosto vyumělkovaných dialogů je tam přehršel. Děj často působí těžko uvěřitelně a místy i jako nechtěná parodie, na druhou stranu jsou tam dost zajímavé dějové pasáže. Celé je to pochopitelně přísně socialistické, i když pozorný divák, který z té doby má zažitou schopnost vnímat dvojsmysly, si tam i tak něco najde. Výprava byla dost odfláknutá, interiéry scén odehrávajících se v zahraničí především. V italském hotelu určitě neměli telefony z Tesly Stropkov a jihoamerický obchodník zpravidla neměl doma barevný televizor Tesla. Veletrhy se dle představ výtvarníka scény odehrávaly nejspíš v nějaké místnosti o velikosti kantýny a čím více krepového papíru, tím lépe. Ale to jsou jen druhotné detaily. Jak jsem napsal, děj je na jednu stranu dost nereálný, na druhou stranu mu nechybí překvapivé zvraty, rozchody a návraty, prohry a vítězství. V tom byla síla tvůrce scénáře, pana Dietla. Někdy je to zbytečně rozvleklé, povinných 13 dílů bylo potřeba něčím vyplnit, jinak by to šlo sestříhat do 10 dílů a bylo by to daleko svižnější. Celé dílo nemá jednu hlavní postavu, ale hned tři. Poněkud směšně působí obsazení Jaroslava Satoranského, Michala Dočolomanského a hlavně Petra Kostky do rolí, kdy měli zobrazovat cca 24 - 25leté studenty VŠ. Maskéři si s omlazením herců v prvním díle a s jejich postupným stárnutím moc práce nedali (lépe řečeno se na to dost vyflákli), pokud nepočítáme změnu brýlí. Ty, které nosí Petr Kostka v posledních dílech, snad ukradli Nadě Urbánkové, to byla fakt síla:-) K hereckým výkonům: Petr Kostka chvílemi dost přehrává, ale někdy to není na škodu. Jaroslav Satoranský - jeho postava je vzorný a hlavně nudný inženýr bez vady charakteru, až v posledních dílech to nejspíš začalo být panu Dietlovi už hloupé a trošku si s jeho postavou pohrál a ukázal ji v jiném světle jako pedanta a sociopata, což bylo určitě ku prospěchu. Michal Dočolomanský tu hraje svůj standard - švihák, schopný člověk, který se dostane do PZO aniž by byl členem KSČ resp. KSS a ani po něm nikdo z příslušných tajných orgánů nechce podepsat žádný vázací dokument. Původ jeho výborné angličtiny pro jistotu zůstává nevysvětlen. No tohle samozřejmě tehdy vůbec nesmělo být ani zmíněné, to dá rozum. Ve vedlejších rolích velmi dobře zahrál Jiří Vala (vedoucí konstruktér), Václav Voska, Jiří Adamíra (ředitel PZO), ten se mi opravdu líbil, a Jiří Císler - ten tu naprosto exceloval a celý ten chvílemi nezáživný děj dost oživil. Naproti tomu ženské postavy byly dost slabé, dílem díky špatně napsaným postavám a jejich dialogům, dílem díky nevýrazným výkonům hereček. Asi nejhorší byla role Veroniky ztvárněná Monikou Švábovou, to je mi líto. Tady se pan Dietl jako scénárista nevyznamenal a Evžen Sokolovský jako režisér herečky nezvládl. Co napsat závěrem? Není to určitě žádný skvost, na druhou stranu to není až takový propadák, jakým byly některé jiné seriály z těch dob. Těm, kdo tu dobu nezažili, budou některé věci nepochopitelné (co vlastně dělal předseda ZO KSČ v továrně, proč nemohla Ivana letět na druhý den do Milána - co to byla výjezdní doložka a devizový příslib?). Těm, kdo tu dobu zažili jako já, to připomene tehdejší stále větší zaostávání za vyspělým světem a nemohoucnost systému to změnit, což je hezky vidět v příběhu ukradeného technického řešení textilního stroje. V ČSSR byl jakž takž hotový prototyp vyrobený napůl načerno s tím, že ho nikdo nechtěl vyrábět, v Japonsku už ho mezitím stačili dovyvinout a dát do sériové výroby.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 23.9.2009
Mohl to být zajímavý film, ale... Jak se tu už objevilo v jiném komentáři, značně pokulhává výprava - ve filmu se to přímo hemží předměty, které v roce 1946, kdy se děj odehrává, prostě nebyly na světě. A to nejen ony jugoslávské sanitky, ale třeba i takové detaily, jako čs. soudečkové vypínače v interiérech. Druhou vadou na kráse je to, že asi polovina dialogů je vedena v němčině, ale titulky překládají tak každou druhou větu a to ještě značně stručně a někdy i velmi nepřesně. Kdo neumí německy, má smůlu. Ale tohle není to hlavní. Zápletka filmu je určitě zajímavá, ale film je zbytečně rozvleklý, je tam dost hluchých míst. Výkon Karla Högera je jako vždy vynikající, ale jen na něm film stát nedokáže. Co se ovšem povedlo, je závěr filmu, poměrně nečekaný a přesto výstižný. Happy end se rozhodně nekoná.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 20.9.2009
Podprůměrný film, který nemohlo zachránit ani obsazení Karla Högera a Josefa Beka do hlavních rolí; ostatně zejména Högerovi tato role ani příliš nesedla. Příliš schématické, místy rozvleklé a hlavně dějově nepravděpodobné. Film vznikl ve stejném období jako např. Král Šumavy, ovšem s tímto filmem se měřit nemůže po žádné stránce.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 20.11.2011
cenzurovaná a necenzurovaná verze
Určitou zajímavostí u tohoto filmu je to, že existuje cenzurovaná i necenzurovaná verze a obě jsou občas dávané na některé z našich televizí. Film byl cenzurován až v sedmdesátých letech, zřejmě až po jeho uvedení v televizi někdy v okolo roku 1974. Dneska budí spíš úsměv a údiv, co všechno prostinkým soudruhům vadilo - např. scéna, kdy agent 13B (Sovák) přebírá v plaveckém stadiónu Podolí pohár za vítězství, byla v původní verzi delší. Sovák vykřikne "zabraňte vraždám" (a tady je v cenzurované verzi střih) načež redaktor začne do mikrofonu nadšený monolg, že tento ekvádorský plavec mluví perfektní češtinou a že také bojuje za mír... Takovýchto "závadných" scén tam bylo více (např. při automobilové honičce, která končí odpálením kovového stožáru a jeho pádem přes silnici, volá Libíček na řidiče "dohnat a předehnat"), v tuhé normalizi neměly šanci na přežití.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 14.10.2010
Několikrát jsem chtěl napsat komentář k tomuto filmu, ale pokaždé jsem ho smazal. Snad teď to bude to, co chci napsat. Je to karikatura na dobu, kdy tu vládla \"strana a vláda\" neboli \"Stáňa a Vláďa\", jak se mezi lidmi říkalo. Dějově to zapadá nejspíš do druhé poloviny osmdesátých let, i když použité rekvizity jsou směsicí všeho možného od let padesátých do osmdesátých. Ale to není na škodu. Divadlo Sklep se tu hezky vyřádilo, Duškovi sedí role neuvěřitelného hajzlíka, mihne se tu i Čtvrtníček, Hanák... Zajímavá muzika a gradující děj. Kdyby to bylo natočené v roce 1989, bylo by to velmi odvážné. V roce 1988 by to bylo šílené, před rokem 1987 by skončili tvůrci i herci na Borech. Ale v roce 1990, kdy tento film vznikl, to již bylo kopání do mrtvoly. Doba už byla jiná, přesto je dobře, že takovéto nekomerční dílko vzniklo.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 23.9.2009
Jeden z nejlepších českých filmů, který byl kdy natočen. I přes svoji určitou poplatnost ideologii doby, ve které vznikl (stalinismus už byl minulostí a obroda let šedesátých teprve netušenou budoucností), není mu možné snad nic vytknout. Jeden z nejlepších Kachyňových filmů. Excelentní výkony R. Lukavského, J. Valy a J. Švorcové. Žádná prvoplánová agitka, ale opravdové mistrovsky natočené drama. Klobouk dolů.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 16.1.2010
Jeden z filmů, na které jsem se díval spíše silou vůle, než aby mě něčím zaujaly. Téma je určitě zajímavé, ale zpracování muselo být poplatné době. Výsledkem je nudný a schématický film. Za zmínku stojí ztvárnění role faráře Václavem Lohniským.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 23.9.2009
Pokus o společenské drama... I tak by se to dalo říct. Je to tak trošku příběh, který se odehrává v reálném životě poměrně často. Z nejspíš přitažlivé ženy se stala poněkud krabiciózní mamina, jejíž svět se omezuje na starost o děti, zašívání a praní, tedy jakýsi kruh, ze kterého není úniku. No a co s tím? Manžela to pochopitelně moc nepřitahuje a tak se na scéně objeví jiná, dětmi nezatížená, zato však elegantní a volnomyšlenkářská žena. Dál to pokračuje stejně jako v životě... Jenže právě tím je film nudný a neobjevný. Manželka je odevzdanost sama, starší syn se pokouší vzbouřit, manžel je vnitřně rozpolcen a nakonec to končí happy endem. Pro fajnšmekry tam pak stojí za podívání na množství dobových záběrů Prahy, jedna scéna se dokonce odehrává v prototypu trolejusu T401 při jízdě z Jungmannova na Karlovo náměstí - právě tady milence odhalí starší syn. Za pár let po natočení bude Kruh zapomenut a na scénu přijde nejlepší Rychmanův film - Starci na chmelu. A po něm už jen postupný sestup a pád až k Písni o stromu a růži...
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 14.10.2010
Abych začal od toho nejlepšího - tím byl nápad udělat film právě tímto způsobem, loutkami, bez velkých počítačových triků (pokud nepočítám odmazání drátků na vodění loutek). Dávám 10 bodů. Zajímavé byly i některé nápady a scénky - třeba když Anuška zrychluje své autíčko pomocí jakési pumpičky. Za to dávám 7 bodů. Děj filmu není nic zvláštního, rádoby dojímavý konec se smrtí přátelského bezdomovce, kdy sestra hází hračku do popelnice, je kýčovitý. Dávám 5 bodů. Nakonec to nejméně povedené - hlasy. Svěrák nejstarší tu svoji postavu opravdu jen odříkává. Pokud ho vidíme v divadle nebo ve filmu, vlastně nám nevadí, že nepracuje se svým hlasem. Ale tady je to smutné. Macháček v roli Anušky je dobrý, ale film to v tomto směru nezachrání. Dávám 3 body. A nakonec celkový dojem: Příliš mnoho komerce, příliš mnoho reklamy. Rodina Svěrákových umí marketing na jedničku. Otázkou je, kde je ten Svěrák z Marečka nebo Samoty u lesa... Asi je to už hodně dávno.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.2.2011
Natočené ještě stylem poplatným konci padesátých let, kdy se všechno jevilo tak snadné a ideální. Z dnešního pohledu je to krásně naivní, ale za shlédnutí to stojí. Děj je celkem jednoduchý - skupina dětí objeví nepoužívanou líheň a rozhodne se odchovat si tajně vlastní kuřata. Přes všechna úskalí se jim to nakonec povede. Je zajímavé, že v dětských (chlapeckých) rolích se tu poprvé objevili později známí Pavel Nový a Jaroslav Drbohlav, naopak žádná z představitelek dívčích rolí se už v dalších filmech neobjevila.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 17.1.2010
Kdo je zvyklý na Josefa Beka coby bodrého chasníka či veselého autobusáka, bude tímto filmem překvapený nebo zklamaný. Bek zde hraje mírně cholerického a silně odměřeného pilota, který si nedokáže vytvořit přátelské vztahy se svými kolegy a kterému se rozpadá manželství. Je však příliš hrdý na to, aby přiznal své chyby v osobním i profesním životě... Realisticky a velmi otevřeně natočený film s dobrými herci, žádná budovatelská agitka, která určitě stojí za shlédnutí.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 29.11.2011
Výborná předloha neznamená výborný film
Tento film je důkazem, jak lze vynikající předlohu naprosto zprznit. Páral, to je spisovatel vyžívající se v popisování lidské psychiky a nebojí se i zabrousit do smyslností, do zobrazení života ve všech jeho tónech a zákoutích. Jenže tohle ve filmu nenajdeme. Tady se z toho stal jakýsi dokumentární film s odříkávanými monology, bez emocí, bez citů, bez zájmu. Práce s kamerou nulová, práce s herci spočívala asi v kontrole, aby náhodou neřekli něco proti něčemu a nedali si nedejbůh před kamerou trošku vášnivější pusu nebo se smyslněji neobjali při monotónním vyprávění textu, pardon - při vyznávání lásky. Přitom tu mohlo vzniknout daleko lepší dílo - herecké obsazení bylo více než slibné. Jenže... Cupák tu působí naprosto strnule jako ochotník - role mu vyloženě nesedla, Brejchová dělá co může ale výsledek žádný, Adamovská a Vyskočil to sami vytáhnout nemůžou. Sterilní film, který vypovídá o úrovni oficiální filmařské tvorby koncem sedmdesátých let. Je to o ničem.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 25.7.2010
Naděje
Rok 1963 byl pro čs společnost určitým mezníkem. Krachem třetí pětiletky se definitivně hroutí vzdušné budovatelské zámky a začíná nejistota, jak dál. Stará hesla už nepůsobí a nová ještě nejsou. A v tomto roce právě vzniká Naděje, na tehdejší poměry neuvěřitelně realistický film, nezabývající se krásnými zítřky a úderníky, ale naopak lidmi potácejícími se u dna společnosti. A to bez příkras, bez moralizování a bez "šťastného" konce. Neprávem opomíjený film o dvou lidech na okraji splolečnosti, kteří se snaží začít nový život. Excelentní výkon Rudolfa Hrušínského a Hany Hegerové. Určitě stojí za shlédnutí!
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 8.5.2012
Vynikající inscenace, ve které exceluje již velmi vážně nemocný pan Hrušínský. Děj se odehrává ve vlaku, který odváží třetího čs. presidenta na jednání s Hitlerem v Německu. Ovšem Háchovi je čím dál více jasné, že se o žádná rovnoprávná státnická jednání jednat nebude. Cestou se dovídá o vyhlášení samostatnosti Slovenska, na což reaguje povzdechem "Tak budeme mít v Praze slovenské velvyslanectví". Ministr, kterého výborně zahrál pan Němec, se ho snaží jako věrný stoupenec Masarykova odkazu přesvědčit, aby Německu neustupoval a hájil další existenci Československa. Ovšem Hácha je realista, navíc sužovaný nemocí a stářím... Podle mého názoru to bylo první filmové dílo, které nelíčilo Háchu jako odpornou stvůru, zbabělce a přisluhovače Německa, ale jako starého nemocného člověka, který si uvědomuje, že je zodpovědný za přežití českého národa obklopeného nepřáteli v situaci, která je i díky jeho předchůdci v úřadě vojensky a politicky neudržitelná. Člověka, který musí přijmout prohru, aby jednou mohla přijít výhra, které se on sám ale těžko dožije. Ví, že musí podepsat něco, co se mu příčí. A nakonec i ministr změní svůj názor a řekne "Pane presidente, podepište to"... Je škoda, že se toto dílo už dlouho na našich obrazovkách nevyskytlo, určitě by si to nejen pan Hrušínský zasloužil.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 23.9.2009
Asi jeden z nejhorších filmů, které L. Rychman natočil. Působí to jako vyrobené na objednávku Svazu Československo-sovětského přátelství. Neuvěřitelný sladký blábol o vzplanutí lásky mezi bývalým sovětským frontovým bojovníkem a následně tunelářským inženýrem (tunelářský v původním smyslu slova)a mladou českou překladatelkou. Ideologické klišé z toho teče jak v létě zmrzlina z kornoutu a všechno je takové ulepené a upatlané...
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 11.3.2011
Uvažoval jsem, jak bych se zachoval já, kdybych byl v postavení těch německých antifašistů. Samozřejmě moje úvahy jsou ovlivněné tím, že vím, jak třetí říše dopadla, že to trvalo "jen" 6 let. Pro ty lidi to ale musel být děs. Okolo zanikajícího Československa jen nepřátelské státy kromě vzdáleného Rumunska. Téměř žádná možnost úniku... Film je to poměrně zajímavý, i když z dnešního pohledu by mohl být zpracovaný snad lépe. Je škoda, že upadl do zapomnění.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 3.4.2010
Průměrná komedie působí dojmem, že scénář byl psán hodně narychlo, aby se ještě film stihl natočit dokud se natočit ještě směl. Jsou tam skvělé scénky, ale celkově je to nedotažené, nepropracované. Karel Höger jako vždy skvělý i v pro něho netypickém komediálním žánru. Hodně narážek na tehdejší režim, film byl po celou dobu socialismu zakázán.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 17.11.2014
Rozvláčný úvod mluvený francouzsky se špatně viditelnými titulky, jeho děj se má odehrávat snad někde ve Švédsku, ale typické čs. soudkové vypínače světla na stěně odhalují původ zcela neomylně:-) Pak se děj trošku rozběhne ale závěr s útěkem baletky, která hledá pomoc, do sklepů divadla je hodně přitažený - proč by měla běžet do liduprázdného sklepení, když hledá pomoc u jiných lidí, proboha?
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 29.11.2011
Tohle je Páral
Soukromá vichřice... Už ten název jako by evokoval něco rozporuplného a neskutečného. Na jedné straně usedlý manželský či předmanželský život a plnění plánu v zaměstnání, vše plné stereotypů a neměnné rutiny, na druhé straně šílené vzrušení, ke kterému stačí udělat jen ten poslední rozhodující krůček v ten správný okamžik. A tento krůček Áda Vinš udělá, prolomí tabu a ocitá se v jiném světě s mladinkou Bohunkou, která by věkem mohla být jeho dcerou. V té chvíli se cítí jako přemožitel Everestu, co může být pro muže jako on větším zadostiučiněním? Jenže ten svět, který byl tak lákavý a vzrušující, začíná být nudným stejně jako manželství, ze kterého uniká, a nadto nepohodlným - není nad to vypít si svoje pivo hezky v teple domova. Jak z toho ven? Tady stačila náhoda a vše se vyřešilo samo. V životě to tak jednoduché často nebývá. A teď zpátky k filmu - kdyby se tu dávalo 15 hvězdiček, tak je dám. Je to nejlepší filmové zpracování Párala, bez kompromisů, bez přetvářky a uhlazování. Excelentní!
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 25.7.2010
Skvostný muzikál o tehdejší mládeži - takové, jaká opravdu byla a ne o takové, jakou ji chtěli mít ti, kteří ji měli vychovávat. Film nemá žádná slabá místa, vynikají choreografie tanečních scén, vynikající hudba a texty, vynikající scénář. Mluví a zpívá se to hodně otevřeně a nekonformně, což tehdy muselo některé soudruhy uvádět k nepříčetnosti. Bohužel film neměl před sebou dlouhou kariéru - po emigraci V. Pucholda v roce 1967 byl stažen do trezoru a z něho vyšel až po listopadu 1989. A jedna perlička na závěr: Na podzim 1989, ještě před revolucí, natáčela čs. televize zábavný pořad v Plzni. Diváci si tehdy mohli vybrat ze dvou filmů, které budou v televizi uvedeny, zde to byla slaboduchá západoněmecká komedie Dva nosáči tankují super a právě Starci na chmelu (!). Dotázáním se "vhodných" diváků v publiku byl vybrán ten první, ale výsledek volby odměnilo obecenstvo v sále mohutným pískotem. Film byl už od šedesátých let legendou, na kterou se nezapomnělo.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.4.2010
Zajímavý film! Velmi dobře napsaný scénář, skvělá role pro Karla Högera. V atomosféře mírného uvolňování režimu ve druhé polovině padesátých let to byl poměrně odvážný film, který se nevyhýbal i určité kritice poměrů ve společnosti, zde ještě v rámci daných možností. I proto nebyl v době normalizace nikdy reprízován v televizi, mezi Anděly a Slovo ženy určitě nezapadl; druhým důvodem bylo "závadné" herecké obsazení (V. Chramostová).