Recenze: Vy nám taky, šéfe!

Vydáno dne 24.11.2008
Podle tvůrců je tento film „komedií o tom, že i ,loseři' mohou zvítězit, pokud opravdu chtějí a snaží se o něco, na čem jim opravdu záleží.“

vI,Hlavní hrdina filmu Leo (Jan Zadražil) odejde z práce, protože dostal roli ve filmu. Jenže „na place" se dozvídá, že jeho role byla přepsána a určena pro ženu. Takže se musí po práci poohlédnout jinde. Nedlouho poté u něj zazvoní jeho strýc Ivan Mráz (Václav Vydra), který hodlá kandidovat do evropského parlamentu. Leovi nabídne místo šéfa své reklamní agentury s tím, aby zajistil její krach. Z toho důvodu najme Mráz i několik dalších lidí, kteří ovšem berou toto zaměstnání jako velkou příležitost, protože netuší, o co jejímu majiteli jde.

Film z prostředí reklamní agentury? Ideální příležitost pro product placement. To znamená, že názvy partnerů filmu si divák přečte nebo je uslyší celkem často. Také se jejich finance postaraly o třetinu rozpočtu, což protlačilo film do kin, byť v televizním kabátu by býval vypadal určitě lépe.

vfUž když jsem šel na projekci, očekával jsem, že bude komedie Vy nám taky šéfe natočena ve stylu nepovedených seriálů, které můžeme vidět večer na obrazovkách komerčních televizí. K tomu přispělo i herecké obsazení. Herecké výkony jsou totiž povětšinou, mírně řečeno, matné. Tedy až na několik výjimek, které tvoří Václav Vydra, Sandra Nováková jako manažerka a samozřejmě Iva Janžurová v roli účetní Karličky. S přehledem zahrál také Jiří Langmajer. Jen je škoda, že nedostal o něco více prostoru, aby alespoň částečně zastínil nezkušenost ostatních. Velmi příjemně překvapila Mahulena Bočanová v roli šéfky konkurenční reklamní agentury. Na pováženou je bohužel výkon hlavního hrdiny v podání Jana Zadražila, který střídá skvěle zahraná místa s poněkud nepřesvědčivými. To ale může být způsobeno spíše stupiditou některých scén, se kterými by si asi málokterý méně zkušený filmový herec dokázal poradit.

vnNěkteré scény jsou navíc naprosto nesmyslně "vražené" do děje  - buď je musel střihač přehlédnout, nebo tvůrci nechtěli, aby byl film kratší než 95 minut. Tak například scéna s buchtou je tak absurdní, že by ji do svého filmu nedal snad ani Ed Wood. Tyto zmíněné nedostatky ale možná ve filmu zůstaly proto, aby příběh působil co možná nejskutečněji.

Snímek se měl původně jmenovat Skryté vlohy. Ty však nemá jeho režisér pro tuto profesi, protože to mnohokrát vypadalo, že herci improvizují, než aby je někdo vedl. Nic na tom nezměnilo ani to, že celý film režíroval v kravatě.

v,.Kritizovat je tedy opravdu velmi jednoduché. Vy nám taky šéfe si však nezaslouží. jen kritiku, neboť zvláště jeho poslední třetina je velmi zábavná a jeden z plotpointů (tedy jakýchsi výrazných událostí v ději) byl opravdu velmi povedený, protože jsem na tuto možnost v průběhu filmu ani jednou nepomyslel. I u ostatních scén jsem se párkrát upřímně zasmál.

Co ještě ve filmu vyniká,  to je velmi dobrá grafická úprava, ať už na billboardech nebo během úvodních titulků. Velmi vtipné je také cameo (tj. malá rolička) Marka Vašuta a pochválit je třeba i (z technického hlediska) výbuch auta, což je věc v českých filmech nevídaná.

Vy nám taky, šéfe! je oddychová komedie, kterou je třeba tak brát. Pokud od ní snad chcete něco víc, bude lepší, když se jí vyhnete.