Obsah filmu Francouzská opereta mimooffenbachovská
V třetím díle nám Miloš Kopecký představí francouzské operetní skladatele, kteří navazovali na Offenbacha.
Alexandre Charles Lecocq je zastoupen ukázkou z děl Dcera madame Angot (1872) a Giroflé-Girofla (1874).
Robert Planquette se proslavil díky operetě Cornevillské zvonky (1877).
Edmond Audran je tvůrcem třiceti operet, ale pouze Loutka (1896), v níž autor kritizuje církev, se v divadlech uváděla ještě kolem roku 1914.
Největší popularitu si ovšem získala Mamzelle Nitouche (1883) skladatele Florimonda Hervého, která se jako jediná z výše uvedených operet hraje dodnes. "Pro divadlo, hle Floridor, pro dívčí ústav Celestén..." zapěje...
V třetím díle nám Miloš Kopecký představí francouzské operetní skladatele, kteří navazovali na Offenbacha.
Alexandre Charles Lecocq je zastoupen ukázkou z děl Dcera madame Angot (1872) a Giroflé-Girofla (1874).
Robert Planquette se proslavil díky operetě Cornevillské zvonky (1877).
Edmond Audran je tvůrcem třiceti operet, ale pouze Loutka (1896), v níž autor kritizuje církev, se v divadlech uváděla ještě kolem roku 1914.
Největší popularitu si ovšem získala Mamzelle Nitouche (1883) skladatele Florimonda Hervého, která se jako jediná z výše uvedených operet hraje dodnes. "Pro divadlo, hle Floridor, pro dívčí ústav Celestén..." zapěje nám Miloš Kopecký. < Zobrazit méně
Autor: beneva, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení:
Přidáno: 21.6.2021
Snad až na Mamzelle Nitouche mi připadají všechny uvedené kusy nezajímavé. Miloš Kopecký působí dojmem, že to dělá za trest...