"Tři mládenci od benzinu". Když se brzy přišlo na ten objev, že to nebude ani drama, rozvlečené v dialogy, ani opera, kde by se "čerstvý" zvukový film mohl uplatnit, nýbrž něco mezi obojím, to znamená cosi s dobrými nápady, s trochou zpěvu a líbivou hudbou, a s možností obstojné výpravy - sáhlo se k operetě. Byla to příliš lákavá příležitost přidat k hovorům i zpívání...
A věru, vyvrbilo se jich hned tolik, že útvaru filmové operety hrozilo zevšednění. A přesto zde byly možnosti veliké, aby bylo vytvořeno něco, v čem to tryská vtipem, novostí nápadů, vynalézavostí hereckého podání. Přesně tak, jak je to v operetě "Tři mládenci od benzinu". Jsou to tři mladí lehkomyslní kluici, kteří se najednou octnou před nutností si konečně sami na sebe vydělat. Zařídí si tedy benzinovou pumpu a poblíž ní opravdu jen velice skromné bydliště, spíš však jen přístřeší. Osud, kterému scénárista velmi napomohl, to zařídí tak, že se s nimi, tedy s jedním po druhém, seznámí rozkošná automobilistka, k jejíž velkým přednostem patří, že má velmi zazobaného tatíčka.
Vyvolený je Willy, který trošku trucuje, když výjde najevo, že ze strany Liliany šlo vlastně o trojí flirt. Ale čert to vem, nakonec je z nich šťastný párek. Tedy co do děje, nic moc, ale scény se pěkně a vtipně vyvíjejí jedna z druhé, od zakročení exekutora až po gratulaci snoubencům. Zejména sborové zpěvy a s nimi spojený nástup a pohyby exekutorových průvodců a pak dělníků v benzinové továrně byly povedené.
Pár milenců hráli
Willy Fritsch a
Lilian Harveyová a protože tato bývalá baletka také znamenitě tančila, jsou její zpěvní dueta oživena půvabem tanečních pohybů.
Willy Fritsch to sice vyhrál u Liliany, ale u obecenstva spíš oba jejich partneři
Oskar Karlweis a neodolatelný
Heinz Rühmann. Zpěvní vložky filmu všude tvoří organickou součást děje a na celém filmu je zřejmá kolektivní součinnost a vzájemné porozumění všech vedoucích činitelů produkce
Ericha Pommera.