Zari
ohodnotit

Todake no kyodai

Další název:
The Brothers and Sisters of the Toda Family
Žánr:
Země:
Rok:
1941
Délka:
105 minut

Obsah filmu Todake no kyodai

 
Dobře postavená rodina Todových slaví 69. narozeniny otce u starých fotek na zahradě. Krátce poté otec Shintaro (Hideo Fujino) prodělá srdeční záchvat. Po jeho smrti nejstarší syn Shinichiro (Tatsuo Saito) prohlásí, že společnost, jíž otec garantoval, zbankrotovala a oni musí zaplatit dluhy. Rodina se rozhodne všechny otcovy věci prodat a nechají si jen dům u moře. Matka (Ayako Katsuragi) a nejmladší sestra Setsuko (Mieko Takamino) zůstanou u Shinichira a jeho ženy. Svobodný bratr Shojiro (Shin Saburi) se přestěhuje do Číny. Soužití matky a Setsuko s Shinichirovou ženou Kazuko však není jednoduché...

Autor: SvoKar
 
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit zde >>

Řadit dle:  Bodů uživatele  |  Od nejnovějších  |  Podle hodnocení

Nejnovější komentáře k filmu

martin.stusak.9
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 14.8.2019
Japonská klasika komorního charakteru   zpracovaného námětu nijak nestárnoucího a v   jádru věci platícího i dnes. Rodinné vztahy   patří mezi problémy samo o sobě, ať se jedná   o cokoliv a kohokoliv. V tomto případě se   příběh odehrává v japonské kultuře, ale jak   je vidět kromě tohoto faktu, nijak rozdílný   není. Máme tu bohatou zámožnou rodinu   žijící tak, jak jim osud přál. Když ale   náhle zemře nejstarší člen rodiny, vypluje na   povrch finanční problém, který právě   vzájemný vztah všech členů rodiny významně   poznamená. Jak se říká, problémy jsou od   toho, aby se řešily, jenomže přijde na to, jak   to kdo zvládne a jak je kdo ochotný pomoci. A v   tom je jádro celého příběhu, který je   zpracován v rámci charakterů daných postav   víc než zajímavě. Někdy dokonce nejde o to,   co kdo chce a jak kdo chce, ale také o zvyky.   Viz. scéna s mladou slečnou, která se rozhodne   jít pracovat, ale je jí to striktně vyčteno   kvůli hanbě, ponížení a ostudě. Hodně   velká klasika japonské kinematografie natočená   v art stylu, kde nejsilnější pouto k divákovi   má kamera opatrně sledující veškeré dění v   podstatě jen jako host. Kamenem úrazu je jen   těžko uchopitelný konec, který jako by sem ani   nepatřil.


Hodnocení:n12345678910
Reklama
Reklama