Obsah filmu Tenkrát v Anatolii
Skupina mužů v čele s prokurátorem Nusretem, policejním komisařem Nacim a dr. Cemalem společně s pravděpodobnými viníky hledají okolo odlehlých horských silnic zakopanou mrtvolu. V šestém snímku se jeden z nejvýznamnějších tureckých režisérů zdánlivě pustil do žánrové krimi, v jeho podání však vznikl metafyzický zážitek s neokázalou vizuální stránkou plnou pečlivě komponovaných záběrů, dlouhým seznamováním s postavami a zejména pak hledáním stop k případu v náznacích chování postav. Přestože je poslední Ceylanův snímek přístupnější než jeho předchozí díla, nikdy nesklouzne k přílišné doslovnosti. Film Tenkrát v Anatolii získal v roce 2011...
Skupina mužů v čele s prokurátorem Nusretem, policejním komisařem Nacim a dr. Cemalem společně s pravděpodobnými viníky hledají okolo odlehlých horských silnic zakopanou mrtvolu. V šestém snímku se jeden z nejvýznamnějších tureckých režisérů zdánlivě pustil do žánrové krimi, v jeho podání však vznikl metafyzický zážitek s neokázalou vizuální stránkou plnou pečlivě komponovaných záběrů, dlouhým seznamováním s postavami a zejména pak hledáním stop k případu v náznacích chování postav. Přestože je poslední Ceylanův snímek přístupnější než jeho předchozí díla, nikdy nesklouzne k přílišné doslovnosti. Film Tenkrát v Anatolii získal v roce 2011 Velkou cenu na festivalu v Cannes společně se snímkem Kluk na kole bratří Dardennů.
Ocenění filmu: MFF Cannes (2011) - Velká cena, MFF Karlovy Vary (2011) - Cena NETPAC
19 Febiofest 2012 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 22.8.2014
Jo tenkrát v Anatolii, kde světlomety aut spojené s prachem cest vytvořily zvláštní úkaz v noční krajině? A tenkrát v Anatolii, jak si vichr pohrával s harampádím na dvorku a dozrálé jablko dokonalo svou kopcovitou pouť ve vodní zátočině? Bylo to tenkrát, kdy se v Anatolii stala vražda a taková nesourodá skupinka chlapů různých profesí vodila vrahy po jejích magických místech, za účelem nálezu oběti? Přesně - vzpomenu si jistě i po letech na drobná odhalení osobních zákulisí uprostřed mezipracovních hovorů unavených mužů, na atmosféru letmých setkání s lidmi, které už možná nikdy nepotkáte, na jediný pokus o vtip i na jeden hrůzostrašný pohled přímo do kamery... Ten film žije svým životem, nepřetržitými zvuky přítomnosti a velkým citem pro přírodu a vše, co nás obklopuje, takže všímavým jedincům dokáže evokovat okamžiky, které sám zažil a dokázal vnímat jejich krásu, jedinečnost, neopakovatelnost... a taky dává sakra najevo, jak všechna ošklivost pochází od člověka. Ceylanova tvorba něčím připomíná styl Sama Peckinpaha, jen je daleko realističtější, tím pádem málo překvapující, někdo by řekl o ničem, já jsem však po jeho "Městečku" zhruba tušila, do čeho jdu, takže nemohu být zklamaná, naopak... Jen být já tenkrát v Anatolii, seženu si urychleně turecko-německý slovník ... :-)