Obsah filmu Súkromné životy
Komorní sondou do intimního ženského světa Súkromné životy přední slovenský režisér Dušan Hanák jakoby navazuje na svůj poslední snímek Tichá radosť (1985): „Tento film je o problémech a touhách dvou nevlastních sester. Psycholožka Naďa a herečka Elena touží po vzájemné blízkosti a sounáležitosti. Je to narcistický vztah. Vždy mě zajímalo to, co je skryté, co lidi spojuje a rozděluje. V jiné rovině se tu hovoří o soukromých životech v totalitní společnosti. Spisovatel Martin bojuje o svou identitu a o právo žít a pracovat tak, aby byl se sebou spokojený. Ale to je společné téma všech postav našeho příběhu.“ - Autor se znovu soustřeďuje - i...
Komorní sondou do intimního ženského světa Súkromné životy přední slovenský režisér Dušan Hanák jakoby navazuje na svůj poslední snímek Tichá radosť (1985): „Tento film je o problémech a touhách dvou nevlastních sester. Psycholožka Naďa a herečka Elena touží po vzájemné blízkosti a sounáležitosti. Je to narcistický vztah. Vždy mě zajímalo to, co je skryté, co lidi spojuje a rozděluje. V jiné rovině se tu hovoří o soukromých životech v totalitní společnosti. Spisovatel Martin bojuje o svou identitu a o právo žít a pracovat tak, aby byl se sebou spokojený. Ale to je společné téma všech postav našeho příběhu.“ - Autor se znovu soustřeďuje - i když z jiného pohledu - na mateřství jako na základní osu ženskosti: zatímco Eleně se v pozdním věku narodí první dítě, Naďa prožívá krizi po operaci, která ji zbavila možnosti mít děti. Zároveň jde o setkávání a míjení tří různých osobností, tří marných pokusů o štěstí: Eleny, která prosazuje s odzbrojující samozřejmostí své právo na úspěch, Nadi, která hledá seberealizaci v tichém sebeobětování, a Martina, který se trochu teatrálně a trochu infantilně bouří proti tlaku okolního světa. - Už Tichá radost' vyvolala rozporuplné reakce. Pomalé tempo a estetizace v Súkromných životech výrazně zesílily, a tak jednotlivé záběry působí - přes všechnu autorovu snahu, znalost problematiky a citlivost - jako chmurné, těžkopádné, statické obrazy. - Film dostal, Cenu poroty na 19. MFF ve Štrasburku 1991.
Zdroj: Filmový přehled < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 17.9.2019
Kvůli minutovému štěku pana Rychlíka jsem zabil skoro sto minut času. Au, au, au. Na tyhle psycho ptákoviny mne nikdy neužilo. Tady ještě hnusná hudba, neschopnost dodat tomu nějaký švih a nuda. To vše mi hodilo hodnocení nula.