Obsah filmu Zóna smrti: Čas odplaty
Čas odplaty je důkazem, že film plný intenzivních akčních scén nemusí stavět příběh do pozadí. Jeho vyprávění totiž spojuje několik perspektiv, jež postupně budují komplexní obraz policejního boje se zločinem. Ještě předtím, než se Cheang Pou-soi stal jedním z hlavních režisérů čínských blockbusterů, vytvořil si pověst brilantního autora akčních příběhů. A právě Čas odplaty tuto pověst podtrhává. Film, který ve své cestě k drtivému finále nikdy nezaváhá a žádnou ranou nemine cíl.
Neméně důležité je organické spojení dvou rozličných tradic bojových uměních. Čínské pěsti zastoupí hvězda světového formátu Wu Jing a kolena do hlavy rozdává...
Čas odplaty je důkazem, že film plný intenzivních akčních scén nemusí stavět příběh do pozadí. Jeho vyprávění totiž spojuje několik perspektiv, jež postupně budují komplexní obraz policejního boje se zločinem. Ještě předtím, než se Cheang Pou-soi stal jedním z hlavních režisérů čínských blockbusterů, vytvořil si pověst brilantního autora akčních příběhů. A právě Čas odplaty tuto pověst podtrhává. Film, který ve své cestě k drtivému finále nikdy nezaváhá a žádnou ranou nemine cíl.
Neméně důležité je organické spojení dvou rozličných tradic bojových uměních. Čínské pěsti zastoupí hvězda světového formátu Wu Jing a kolena do hlavy rozdává neporazitelný zázrak Tony Jaa. Policejní sisyfovskou práci tak doplňuje výtečná choreografie a výsledkem je vrstevnatá kriminálka, která nepustí.
FilmAsia 2018 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 14.10.2020
Volné pokračování snímku ´Zóna smrti´ (2005), ve kterém se sice už neobjevují Donnie Yen a Sammo Hung, ale na kvalitě to nijak neubírá. Naopak, je na co se dívat. Snímek tentokrát poskytuje přehlídku nejnapínavějších soubojů v rámci bojových umění s naprosto fenomenální choreografií. Avšak, jak už to u takových filmů bývá, je to na úkor kvality příběhu. Děj je do značné míry závislý na mnohých náhodách v rámci vývoje událostí, který je obzvlášť na začátku během představování postav docela zmatečný, a na melodramatu, který naopak kupodivu tentokrát zase až tolik nevadí. I přes komplikovanost scénáře se však jedná v rámci akce o kvalitní akční film, ve kterém nechybí emoce, patřičná dramatizace i zmíněný romantismus. Fanoušci hongkongských akčních snímků od režisérů, jako jsou John Woo, Tsui Hark či Ringo Lam, si jistojistě přijdou na své. Zalichotí právě ta akce svou pevnou kinetikou, která je spojena s nemilosrdným emocionálním útokem. Pojem ´násilná opera´ se často používá v souvislosti s akčním film, který, jak známo, překonal John Woo svým tzv. krvavým baletem, a tento snímek na klasické snímky s onou násilnou operou naprosto skvěle navazuje. Oproti předchozímu počinu tedy v akci výrazný posun, což je s ohledem na diváky jedině dobře. Takže tu máme další akční film v koprodukci Hongkongu a Číny, který nesmí ve videotéce v oblasti akčních filmů chybět.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 18.5.2018
Film stojí za shlédnutí hlavně kvůli akčním scénám. Jinak je příběh poněkud spletitý, rozvíjí několik dějových linek a získává tak na nepřehlednosti. Hrdinové a zločinci z Číny, Thajska, Korey, kdo se v tom má vyznat. V mé mysli způsobil příběh postupně chaos, už jsem myslel, že to mám, ale už je tam nový pán na holení. Mám to ztížené navíc tím, že jsou pro mě většinou asijské obličeje vesměs stejné, a pokud nemá postava celý film na hlavě třeba nápadný klobouk nebo pestrobarevné číro, tápu. Tady jsem se orientoval mnohdy podle oblečení, klaďák kožený satčmen, záporáci černé obleky. Takže po všech stránkách náročné.