Obsah filmu Římský kolos
Italské peplum se odehrává v roce 508 př. n. l., kdy Etruskové obléhají město Řím, které vyhnalo posledního římského krále Lucia Tarquiniuse (
Massimo Serato) a vyhlásilo republiku. Statečný Říman Gaius Mucius Scaevola (
Gordon Scott) se vydá sám do etruského ležení, aby zabil krále Porsennu (
Roldano Lupi). Omylem zabije jiného muže, je zajat a připraven na mučení. Na důkaz své odvahy si sám zmrzačí pravou ruku v ohni. Porsenna vyjádří svůj obdiv tím, že Scaevolu propustí a rozhodne se...
Italské peplum se odehrává v roce 508 př. n. l., kdy Etruskové obléhají město Řím, které vyhnalo posledního římského krále Lucia Tarquiniuse (Massimo Serato) a vyhlásilo republiku. Statečný Říman Gaius Mucius Scaevola (Gordon Scott) se vydá sám do etruského ležení, aby zabil krále Porsennu (Roldano Lupi). Omylem zabije jiného muže, je zajat a připraven na mučení. Na důkaz své odvahy si sám zmrzačí pravou ruku v ohni. Porsenna vyjádří svůj obdiv tím, že Scaevolu propustí a rozhodne se uzavřít mír. Pomstychtivý Tarquinius chce pokračovat v bojí a nařídí svým mužům, aby Scaevolu přepadli ze zálohy a zabili. Zároveň přesvědčí Porsennu, aby vyžadoval pro uzavření míru jako rukojmí deset římských panen. Mezi nimi je i Scaevoliho snoubenka Clelia (Gabriella Pallotta). < Zobrazit méně
Autor: curil, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 13.1.2008
To že s žánrem „meč a sandále“ v roce 1964 není něco v pořádku, jasně dokazuje tento film, protože i jedna z největších hvězd tohoto žánru, se musí spokojit s značně omezeným rozpočtem, navíc režisér Giorgio Ferroni, jenž byl skoro dvorním spolupracovníkem hlavní hvězdy, je bohužel přinucen vykrádat i jiné filmy, což je opravdu škoda, protože Ferroni byl velmi dobrý režisér a specialista na akční sekvence, tady však nemohl jako o tři roky dříve, kdy točil La guerra di Troia, řídit stovky statistů do velkých bitev, ale jen pár desítek a to ještě až na konci. Naštěstí se režisér rozhodl, že nebude točit film, kdy pár herců ve studiu moudře hovoří o velkých říších, bitvách, citech a podobně, ale že natočí aspoň akční film s těmi málo prostředky co dostal, takže Scott nevynechá jedinou příležitost, aby se zapojil do nějaké bitky, které jsou na velmi dobré úrovni. Pokud bych tento film viděl někdy v deseti letech, kdy k nám firma JAKS na video dodávala podobné sandálové filmy, byl bych asi dost spokojen, bohužel mi již není deset a už sem přece pár italských sandálových filmů viděl, což se při sledování ukázalo jako škodlivé, protože všechny velké davové scény jsou vystříhány z jiných filmů, konkrétně třeba záběr, kdy vojáci postupují ve čtverci a jsou z přilehlých pahorků napadeni jinou armádou, to je závěrečná bitva z Hanibala s Victorem Maturem, o ostatních scénách si nejsem až tak jist. Co mne ale velmi zklamalo, bylo zjištění, že ta fantastická úvodní hudba od Angela Francesca Lavagnina, jinak to velmi plodného autora tohoto žánru a mého oblíbence, byla složena již před šesti lety pro Nel segno di Roma, no a ostatní hudba, všechny ty skvělé famfáry jsou zas z Gli ultimo giorni di Pomlek z roku 1959, takže asi jediné co Lavagnino složil, byla ta „hororová“ dramatická hudba, kterou asi nahrál doma v garáži, naštěstí je použita pouze párkrát. Il colosso di Roma je velmi průměrný zástupce daného žánru, přesto je slušně koukatelný, za což vděčí pouze režiséru Ferronimu, jenž se snažil z minima udělat maximum a mužnému Gordonu Scottovi v hlavní roli.