Obsah filmu Řím
Na počátku sedmdesátých let se ve tvorbě slavného italského režiséra Federica Felliniho objevily krátce po sobě dva snímky, jimiž vzdal hold svým milovaným místům. Vedle filmu Amarcord (1973), ve kterém se vrátil do míst svého dětství, malého přímořského městečka, kde se narodil, to byl hold městu jeho života ve filmu Roma (1972), s městem Římem v hlavní roli.
Po pohledu zúženém na svět římské smetánky v dřívějším Sladkém životě se tentokrát Fellini vyznal ze své lásky ke krásnému i rozporuplnému velkoměstu a jeho jedinečným obyvatelům, a z obdivu k jeho historii. Mozaiku obrazů, faktů i fantazie skládá opět z otevřeně autobiografického...
Na počátku sedmdesátých let se ve tvorbě slavného italského režiséra Federica Felliniho objevily krátce po sobě dva snímky, jimiž vzdal hold svým milovaným místům. Vedle filmu Amarcord (1973), ve kterém se vrátil do míst svého dětství, malého přímořského městečka, kde se narodil, to byl hold městu jeho života ve filmu Roma (1972), s městem Římem v hlavní roli.
Po pohledu zúženém na svět římské smetánky v dřívějším Sladkém životě se tentokrát Fellini vyznal ze své lásky ke krásnému i rozporuplnému velkoměstu a jeho jedinečným obyvatelům, a z obdivu k jeho historii. Mozaiku obrazů, faktů i fantazie skládá opět z otevřeně autobiografického pohledu. Chlapec z Rimini, pro něhož je Řím téměř legendárním městem z vyprávění, se s ním setkává jako mladý muž a je pohlcen jeho pulzujícím životem, doslova vtažen „do víru velkoměsta“. V poslední části filmu se pak už jako zralý muž a filmař snaží postihnout obraz města mnohem plastičtěji a hlouběji, s důrazem na jeho historii a její propojení se současností. Ve své široce koncipované fresce kombinuje Fellini téměř dokumentární pasáže se snovými vizemi. Sám o filmu Roma řekl, že je jakousi kompilací filmů, které dosud natočil, i těch, které ještě nenatočil.
Zdroj: ČT
S titulky < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
Související odkaz
Roma
Všechny cesty vedou do Říma, a tak není náhoda, že tam zavedly také filmaře všech filmařů. Jak viděl město měst slovutný Federico Fellini? číst dál
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.1.2008
Fellini stvarnil vidinu Rima podle vlastnich dojmu. Proto tedy je tedy zobrazen tak chaoticky a silene, nebot pro nej tak doopravdy vypadal. Osobne me ale na tomto filmu dostala scena na dalnici, kdy jsem si rikal, kde konci film a zacina naprosta surrealita. Proto jej mam ve svych oblibenych, uznavam ale, ze nekdy jsem se nudil(coz se mi u Felliniho ostatnich filmu nestalo)
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 3.11.2006
Nedokážu posoudit, nakolik film odpovídá atmosféře Říma. Na mě tedy působil hodně uřvaně, chaoticky a nudně. Také nevím, jestli Fellini při natáčení náhodou nemyslel více na sebe než na diváka. Na film se v každém případě musí podívat každý sám. Pro mě nuda s několika skvělými (ale dlouhými) místy.