Obsah filmu Husaři
Itálie, 1796, napoleonské války. Dva husaři přijdou o koně a čeká je za to trest, pátrání po koních nemá úspěch, a proto před nadřízené předstoupí s historkou o přepadení. Tím se ale dostávají do kolotoče problémů, do svízelných situací přivedou i další lidi ve svém okolí, nakonec ale vyniknou v boji proti Rakušanům a jsou vyznamenáni...
Historická komedie Husaři byla v pořadí třetím celovečerním filmem Alexe Joffe a s ní poprvé zaznamenal i mezinárodní úspěch, protože nadčasová tématika napoleonských válek ve spojení s veseloherním konceptem byla vždy oblíbená. Film vznikl ve francouzsko-španělské koprodukci, nicméně kromě dvou...
Itálie, 1796, napoleonské války. Dva husaři přijdou o koně a čeká je za to trest, pátrání po koních nemá úspěch, a proto před nadřízené předstoupí s historkou o přepadení. Tím se ale dostávají do kolotoče problémů, do svízelných situací přivedou i další lidi ve svém okolí, nakonec ale vyniknou v boji proti Rakušanům a jsou vyznamenáni...
Historická komedie Husaři byla v pořadí třetím celovečerním filmem Alexe Joffe a s ní poprvé zaznamenal i mezinárodní úspěch, protože nadčasová tématika napoleonských válek ve spojení s veseloherním konceptem byla vždy oblíbená. Film vznikl ve francouzsko-španělské koprodukci, nicméně kromě dvou hlavních a ve své době velmi oblíbených představitelů (Bourvil, Bernard Blier) v něm hrála řada italských herců, ale i později slavné osobnosti francouzského filmu (například Louis de Funes). Ve Francii měl film premiéru 14. prosince 1955. < Zobrazit méně
Autor: argenson, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 9.2.2017
Z dnešního pohledu hodně old school historická veselohra. Nabízí to ale docela pěknou výpravu, něco málo vtipných dialogů Bourvil-Blier a neméně odvážných živůtků (Giovanna Ralli). Podobně jako mnohem později Manželé z roku II to ilustruje bláznivou dobu napoleonských válek, kdy se opravdu mohlo stát cokoliv. Louis de Funès v malé roli vřeštícího kněze naznačuje, proč mu s touhle vizáží a tímhle hereckým projevem (tak typickým pro něj celá 50. léta) tak dlouho trvalo prosadit se. Potažmo je vlastně s podivem, že se nakonec stal evropskou hvězdou.