Popis / Obsah / Info k filmu Polibek smrtiFilm Henry Hathaway situoval do nevábných částí New Yorku. Na pozadí sešlých obytných čtvrtí a tmavých ulic se rozvíjí drama o gangsterovi, ze všech stran pronásledovaném, přičemž děj komentuje nezvyklým způsobem žena "zvenčí". Nick Bianco je chycen při krádeži a aby se vyhnul vězení, informuje policii o gangsterské bandě. Obviní rovněž z několika zločinů chladnokrevného zabijáka Toma Udo. Nick je sice propuštěn na svobodu, ale Udo vyklouzne pro nedostatek důkazů policii a chce se pomstít. Pronásleduje svého udavače, který vidí východisko jen v tom, že bude i nadále spolupracovat s policií. Pak se Udo zaplete do dalšího zločinu a je konečně zatčen.
Sadistického vraha zahrál Richard Widmark, jehož perfektní filmový debut ovlivnil po dlouhá léta jeho image. Celá léta hraje drsné dobrodruhy ve westernech a thrillerech, ale i ve válečných filmech. Ztělesňuje samotáře nebo bosse. Hraje hrdiny z obou stran spektra, kladné i záporné.
Autor: curilPopis / Obsah / Info k filmu Polibek smrtiPolibek smrti je jedním z řady kriminálních filmů Henryho Hathawaye, kterého návštěvníci festivalu dobře znají jako režiséra docu-noirů Dům na 92. ulici (The House on 92nd Street, 1945) a Volejte Northside 777 (Call Northside 777, 1948), technicolorového spektáklu s Marilyn Monroe Niagara (1953) nebo noirového westernu Surová kůže (Rawhide, 1951). Přestože má tento snímek natočený na vrcholu Hathawayovy kariéry i celého noirového cyklu mnohé další kvality, dnes je připomínán hlavně kvůli vedlejší postavě sadistického zabijáka Tommyho Uda, kterou nenapodobitelným způsobem ztvárnil debutující Richard Widmark. Pro herce šlo o neobyčejně úspěšný vstup do filmového průmyslu, neboť byl za svou svéráznou kreaci nominován na Oscara, získal Zlatý glóbus jako nejlepší nováček roku a zároveň nastavil pomyslnou laťku pro další filmové portréty nestabilních vraždících šílenců.
Milan Hain - Noir Film Festival
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište