Popis / Obsah / Info k filmu Podivnější než ráj„Král amerického nezávislého filmu" Jim Jarmusch vstoupil svým druhým celovečerním snímkem do povědomí intelektuální veřejnosti jako autor minimalisticky vyprávěných příběhů: strohá fabule, několik odpsychologizovaných aktérů a syrový čemobílý obraz se ocitají ve službách sžíravé ironie, dotýkající se uběhnutých představ publika o Americe jako zemi snů. Pocit rozčarování, nemožnosti komunikace a nejasné nespokojenosti se zmateným osudem, z něhož se nelze vymanit, provází všechny tři postavy díla: šestnáctiletou maďarskou emigrantku Evu Molnarovou, jejího poameričtělého bratrance Willieho i jeho amerického přítele Eddieho. Nejde o vyprávění o odcizení emigrantů: odlišná národnost dvou postav má jen zdůraznit jejich vykořeněnost. Chladný odstup autora ústí v moralitu o světě, v němž svazujeme sami sebe a ještě se utvrzujeme v určených rolích.
Původně vznikl půlhodinový snímek, z něhož se stal celovečerní film, díky Wimu Wendersovi, který Jarmuschovi daroval materiál, uspořený při realizaci Stavu věcí. Dílo bylo vyznamenáno Zlatou kamerou na 37. MFF v Cannes 1984 a Zlatým leopardem na 37. MFF v Locarnu 1984.
Ve filmu uvidíte mj. Johna Lurieho (jinak hlavně skladatele filmové hudby a punkrockového muzikanta), Eszter Balintovou a Toma Dicilla (jinak hlavně kameramana a režiséra příjemného filmu Box of Moonlight, u nás distribuovaného pod názvem Život v sedmém nebi).
Autor/Zdroj: /Kino AERO
Popis / Obsah / Info k filmu Podivnější než ráj"Král amerického nezávislého filmu" Jim Jarmusch vstoupil svým druhým celovečerním snímkem do povědomí intelektuální veřejnosti jako autor minimalisticky vyprávěných příběhů: strohá fabule, několik odpsychologizovaných aktérů a syrový černobílý obraz se ocitají ve službách sžíravé ironie, dotýkající se zaběhnutých představ publika o Americe jako zemi snů. Pocit rozčarování, nemožnosti komunikace a nejasné nespokojenosti se zmateným osudem, z něhož se nelze vy.manit, provází všechny tři postavy díla: šestnáctiletou maďarskou emigrantku Evu Molnárovou, jejího poameričtělého bratrance Wi1lieho i jeho amerického přítele Eddieho. Nejde o vyprávění o odcizení emigrantů: odlišná národnost dvou postav má jen zdůraznit jejich vykořeněnost. - Eva se po příletu do New Yorku ubytuje u Willieho, a po deseti dnech pokračuje dál za tetičkou do Clevelandu, kde si najde místo servírky. Po roce ji Willie s Eddiem navštíví a vezmou na výlet na Floridu. Ani zde však trojice nenalezne východisko z nesvobody a nudy, již si přiváží s sebou do slunné země, často se v amerických filmech stávající cílem postav "na cestě", lidí, hledajících prostřednictvím putování samy sebe. - Forma triptychu spojuje důsledně oddramatizované epizody, v nichž zdání "náhodnosti" vyvrací pečlivá kompozice příběhu, stylizace neherců i kontrastní hudba. Chladný odstup autora ústí v moralitu o světě, v němž svazujeme sami sebe a ještě se utvrzujeme v určených rolích. - Původně vznikl půlhodinový snímek, z něhož se stal celovečerní film díky Wimu Wendersovi, který Jarmuschovi daroval materiál, uspořený při realizaci Stavu věcí. - Dílo bylo vyznamenáno Zlatou kamerou na 37. MFF v Cannes 1984 a Zlatým leopardem na 37. MFF v Locarnu 1984.
Autor/Zdroj: Prokopová Alena/Filmový přehled
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište