Obsah filmu Nevlastní bratr
Cyklus Oběti pokračuje svým sedmým dílem. Jmenuje se Nevlastní bratr. Tentokrát ho neotvírá žádný zločin, ale pokus o přiznání se z touhy zločin spáchat. V roli psychologa je opět František Němec a mužem, který se mu přijde vyznat ze svého trápení, je Viktor Preiss. Do jeho poklidného života totiž vstoupila po smrti jeho otce nevlastní sestra. To, co s ní prožil, ho přivedlo až k psychologovi. Nevlastní sestru, bytost kterou lze odsoudit i politovat, pochopit i zavrhnout, ale s níž nelze žít, hraje Vilma Cibulková.
oficiální text distributora
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 13.2.2025
Solidní část volného televizního cyklu OBĚTI režiséra Petra Slavíka, který spojuje postava psychologa Eduarda Vrány v podání Františka Němce. Ten příběh se může sice zdát trochu přešvihnutý, ale první zdání někdy klame a navíc tady na vyvážení eventuálních nedostatků v ději, spolehlivě působí výrazně nadstandardní herecké výkony. Takže ve výsledku je to určitě velmi koukatelné a podle mého si to zaslouží alespoň 7 z 10.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 24.2.2022
Sakra, tenhle díl má sílu! Bylo mě úplně nepříjemné sledovat osud Edy (Viktor Preiss), když mu do života zasáhne jeho nevlastní sestra Jana (Vilma Cibulková) a udělá mu z něj peklo. Fakt hodně dusný, depresivní a nepříjemný. Srovnatelné s příběhem Svědek z tohoto cyklu. Série Oběti se vůbec celkově vyvedla a v rámci české produkce vyčnívá silně nadprůměrným dojmem. Zde navíc naprosto dokonale hrají již zmíněný Viktor Preiss a Vilma Cibulková, ale vyzdvihnul bych i Janiny hospodské kumpány Cyrila Drozdu a Vladimíra Kratinu. Opravdu radost koukat a přitom jim tu důvěryhodnost žrát přímo z ruky. Bomba! Nemohu opomenout i krásnou podzimní přírodu a záběry v ní natočené, které snímku dodávají specifický melancholický ráz. Co je ovšem naprostá špička, to je hudba Michala Pavlíčka, kterou si i sám nahrál. Nikdy bych nevěřil, že dokáže zkomponovat tak krásnou klavírní hudbu podpořenou smyčcovými nástroji, a to hlavní - dokázat ji zasadit do příběhu tak, že tvoří totálně nedílnou součást děje. Takhle dříve s hudbou pracoval například Zdeněk Liška. Naprostá klasa a v každém dílu z Obětí mě Michal Pavlíček překvapuje víc a víc. Zasloužený plný počet.