Obsah filmu Něco se musí zlomit
Sebastian je androgynní dvacetiletý chlapec, snažící se v nehostinném prostředí současného Stockholmu najít lásku, nebo alespoň její iluzi, kterou si vytváří náhodnými známostmi na jednu noc. Sexuální dobrodružství ho často vhání do nebezpečných situací. Z jedné z nich ho vysvobodí Andreas, strážný anděl v koženém křiváku, v němž Sebastian spatří svou životní lásku, jíž se nemíní jen tak snadno vzdát. Od tohoto okamžiku se roztáčí kolotoč lásky, nenávisti a osudové přitažlivosti a začíná i téměř detektivní pátrání po vlastní sexuální a genderové identitě. Andreas je přesvědčen, že není gay, ale nedokáže se od Sebastiana odpoutat, a čím více...
Sebastian je androgynní dvacetiletý chlapec, snažící se v nehostinném prostředí současného Stockholmu najít lásku, nebo alespoň její iluzi, kterou si vytváří náhodnými známostmi na jednu noc. Sexuální dobrodružství ho často vhání do nebezpečných situací. Z jedné z nich ho vysvobodí Andreas, strážný anděl v koženém křiváku, v němž Sebastian spatří svou životní lásku, jíž se nemíní jen tak snadno vzdát. Od tohoto okamžiku se roztáčí kolotoč lásky, nenávisti a osudové přitažlivosti a začíná i téměř detektivní pátrání po vlastní sexuální a genderové identitě. Andreas je přesvědčen, že není gay, ale nedokáže se od Sebastiana odpoutat, a čím více se o to snaží, tím více Sebastian utíká ke svému ženskému alter egu jménem Ellie. Něžný a zároveň syrový příběh o lásce, sebepřijetí a vášni strhujícím způsobem kombinuje realismus dokumentárního přístupu se stylizací obrazů připomínající plátna barokních mistrů.
MFF Karlovy Vary 2014 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 19.4.2015
Sebastian - chlapec, co se stylizuje do dívky, na záchodcích dostává na budku za obtěžování chlapů a celý svůj život opatruje v krabičce od sušenek... a hlavně se hledá, ale zjevně ještě netuší, že kdo se neumí najít sám, nenajdou ho ani druzí. Pak příběh spíš, než touha po lásce, vyznívá jako neutěšené hledání sexuálních objektů, ochotných akceptovat nejasné pohlaví - mnohdy s nemilým překvapením, mezi poflakováním se po městě (prý nehostinném Stockholmu, by mě zajímalo, kde by byli hostinnější, snad v Sodomě a Gomoře? :-)) a ubohou zlodějnou. Jako nejrozumnější východisko z prekérní situace tak vidím Andreasův návrh, poněkud neohleduplně pronesený přibližně v šedesáté osmé minutě, který mně v posledním úseku Sebastianova, Andreasova i mého trápení přišel jako světlo na konci tunelu... otázka zní, zda-li se k němu vůbec chce dojít. A to ještě není všechno - celou dobu jsem se nemohla zbavit dojmu, že se dívám na švédskou variaci Roberta Pattinsona a Kristen Stewart :-O