Obsah filmu Mojo
Jednoduchý příběh o závisti, touze a odplatě.
Filmový debut režiséra a scénáristy v jedné osobě Jeze Butterwortha (nar. 1969) měl premiéru v UK dne 10.7. 1998. Ale ještě předtím než dorazil tento projekt na filmová plátna, urazil dlouhou cestu. Tvůrce Jez Butterworth napsal původně divadelní hru Mojo roku 1994 ve Wiltshire, než ji ale dopsal do takové finální podoby, jak ji znají diváci, trvalo mu to rok. V létě roku 1995 (hrála se od 14.7 do 12.8) měla tato hra s gangsterskou zápletkou svoji divadelní premiéru na prknech malého londýnského divadla Royal Court Theatre. Hra se odehrává v roce 1958 v rokenrolovém klubu v londýnské čtvrti...
Jednoduchý příběh o závisti, touze a odplatě.
Filmový debut režiséra a scénáristy v jedné osobě Jeze Butterwortha (nar. 1969) měl premiéru v UK dne 10.7. 1998. Ale ještě předtím než dorazil tento projekt na filmová plátna, urazil dlouhou cestu. Tvůrce Jez Butterworth napsal původně divadelní hru Mojo roku 1994 ve Wiltshire, než ji ale dopsal do takové finální podoby, jak ji znají diváci, trvalo mu to rok. V létě roku 1995 (hrála se od 14.7 do 12.8) měla tato hra s gangsterskou zápletkou svoji divadelní premiéru na prknech malého londýnského divadla Royal Court Theatre. Hra se odehrává v roce 1958 v rokenrolovém klubu v londýnské čtvrti Soho. Tento příběh se dotýká pokusů skupiny mužů řídit kariéru mladého rokenrolového umělce Silvera Johnnyho. Hra Mojo posbírala od roku 1995 několik ocenění, mimo jiné cenu OLIVIER AWARD, cenu George Devina, dostala ocenění CENA ROKU NOVÝ AUTOR od spolku autorů a další ocenění STANDARDNÍ CENA PRO NEJVÍC SLIBNÉHO DRAMATIKA. Tato hra byla rovněž vyhlášena roku 1995 jako "nejoslnivější debutující hra všech dob divadla Royal Court Theatre" a byla od té doby přeložena do devíti světových jazyků. Tento nebývalý úspěch povzbudil J. Butterwortha k tomu, aby svou divadelní hru převedl i na filmové plátno. Od července do září 1996 probíhaly přípravy k natáčení a v říjnu téhož roku konečně padla první klapka a ta poslední v prosinci 1996. V září 1997 soutěžil tento snímek na benátském filmovém festivalu VENICE FILM FESTIVAL, sice žádnou cenu nezískal, ale byl diváky velmi dobře přijat. Zajímavost je ta, že v tomto filmovém přepisu hraje stejné herecké obsazení stejně tak jako v původní divadelní verzi.
Londýn 1958, čtvrť Soho - Vycházející rokenrolová hvězda Silver Johnny (Hans Matheson) vystupuje večer co večer v nočním klubu Atlantic. V létě roku 1958 mu však začnou problémy. Silver Johnny je pod ochrannými křídly svého žárlivého homosexuálního manažera Ezry (Ricky Tomlinson), jenž je zároveň vlastníkem sešlého Atlantic klubu. Jednoho večera během vystoupení padne do oka mladý Silver Johnny vlivnému gangsterskému podnikateli s homosexuálními sklony jménem Sam Ross (Harold Pinter). Sam Ross pozve Silvera Johnnyho a jeho manažera Ezru projednat věc, že by Silver Johnny mohl dělat nějaké větší věci, avšak Ezra je odhodlaný chránit svého hudebního svěřence. Krátce poté je Ezra objeven rozřezaný ve dvou popelnicích členem týmu Johnnyho Silvera, vyzáblým Skinnym (Ewan Bremner). Společníci zavražděného manažera oznámí plány převzít klub a tím začínají mocenské boje. Ezrův ctižádostivý kolega Mickey (Ian Hart) oznámí, že se Ross zamýšlí starat o Johnnyho Silvera, jelikož chce zpěvákovu pozornost všechnu pro sebe. To se ale nelíbí neurotickému synovi zavražděného Ezry. Baby (Aidan Gillen) se vydává sledovat otcova vraha a zmizelého zpěváka. < Zobrazit méně
Autor: Lynette, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 12.6.2009
Gangsterka z 50. let 20.století..
Ač nemám ráda tento žánr, ba dokonce ani léta padesátá, po shlédnutí jsem musela zkonstatovat, že filmová prvotina J. Butterwortha je právem řazena mezi to kvalitnější, co televize nabízí. Herecké výkony jsou vynikající, obzvláště dle mého názoru vynikal Harold Pinter v roli homosexuálního "mafiána" jež v divákovi dokázal probudit opravdu nenávistné pocity, Ricky Tomlinson neměl rozsahově tak velkou roli, ale žárlivého homosexuálního manažera zahrál taktéž přesvědčivě, Aidan Gillan jako synek již zmiňovaného manažera byl naprostý "psycho" jak tady s oblibou říkáme a samozřejmě nesmím zapomenout na hlavního představitele - rockovou hvězdičku Johnnyho Silvera v podání tehdy začínajícího a ušácky vyhlížejícího Hanse Mathesona, jež předvedl celkem ucházející taneční výkony, ale ještě přesvědčivější emoce (strach, tréma, bezbrannost atd.). Upřímně, myslela jsem si, že bude hrát ve filmu více, na můj vkus na to, že to měla být jeho hlavní role, tam hrál méně jak kdejaký "vedlejšák". Ale - H. Matheson hrál spíše postavu k politování, byl jenom loutka nejdříve v rukou jeho manažera, který ho sex. zneužíval (ve filmu tyto scény patřily k těm lepším) a jeho kumpánů, scéna, kdy Johnny žádal jen ve slipech o jídlo protože měl hlad a jeho manažer mu dal na véču jen jablko vzbuzovala ve mě lítost, scény z klubu byly taktéž good, když zpíval a tančil (záběry na dav fanynek pod pódiem mi skoro připomínaly ty reálné z dob Beatles), kameran dal hodně na efekty a na rychlé střídání záběrů a další herecky výraznější část byla na závěr filmu, kde Johnny seděl v bytě u homosexuálního "mafiána" v podání H. Pintera, který ho celkem slušně ochmatával, kde se dalo a H. Matheson hrál přesvědčivě bezbrannost a poddajnost proti své vůli.Zkrátka těžký život umělce.. Jak to se zpěvákem nakonec dopadlo, neprozradím. Jen na závěr komentáře ještě připomenu, že H. Matheson nazpíval na soundtrack k filmu song "Chained to Loving you", je to takový sladkobolný ploužáček zazpívaný velmi jemně a procítěně, takže za to H.Mathesona chválím, jinak ve filmu tahle píseň nezazní. Ještě snad dodám, že J. Butterworth napsal pro filmové zpracování rozsahově větší roli zpěváka Johnnyho Silvera, protože v divadelním podání se tam tahle postava tolik neobjevuje. Škoda.