Popis / Obsah / Info k filmu MédeaTelevízny film z dielne najvýznamnejšieho súčasného dánskeho režiséra Larsa von Triera vychádza z poznámok a scenára legendy dánskeho nemého filmu Carla Theodora Dryera, ktorý snímku nestihol zrealizovať. Film je osobnou interpretáciou antického mýtu, vzdáva hold legende samotnej, dielu Dryera i ére nemého filmu. Trierovi sa s minimálnym scénografickým arzenálom podarilo pretlmočiť nadčasový odkaz mýtu o Médei a o jej tragickom osude. Režisér preniesol dej z antického Grécka do doby temna na severe, kde nehostinná príroda poskytuje nádherné a ťaživé obrazy vnútorných stavov hrdinov legendy. Von Trier si za film vyslúžil Prix Jean D Arcy.
Zdroj: Film Europe Media Company
Popis / Obsah / Info k filmu MédeaMédea je přesvědčivou adaptací klasické řecké tragédie, přenesenou do prostředí pohanského Dánska. S výjimkou dvou vidin v deliriu, ztvárněných pomocí videoefektů, von Trier svůj jinak rozkošatělý, stylizovaný projev podřizuje jednoduchosti a střídmosti Dreyerova scénáře. Výsledné napětí a úspornost vyprávění jenom potvrzují, že Lars von Trier patří k nejtalentovanějším filmařům současnosti.
Autor/Zdroj: /28.LFŠ
Nejslavnější dánský režisér, C. T. Dreyer, dokončil v roce 1966 s dramatikem P. Thomsenem práci na scénáři k filmu Médea. Dreyer vyšel z Euripidovy tragédie, jeho Médea však měla být realističtější a psychologicky hlubší. Hlavní roli nabídl režisér Marii Callásové, která slavila úspěchy jako Médea v Cherubiniho opeře (1797). Na projekt se však nenašly peníze, Dreyer v roce 1968 zemřel a Callásová si nakonec Médeu zahrála v Passoliniho filmu z roku 1970. V roce 1988 se Dreyerova scénáře ujal Trier a natočil Médeu pro dánskou televizi. Pokud jde o dialogy zůstal Trier Dreyerovu scénáři většinou věrný. Vypuštěn je pouze úvodní sbor a některé dialogy byly mírně zredukovány. Změnu oproti Dreyerovu scénáři zaznamenala ale závěrečná scéna. Dreyerova Médea totiž své děti otráví a marně bychom tu hledali nejstrašnější moment Trierova zpracování – přitakání vlastní smrti. Zvláštního syrového obrazu Trier dosáhl tím, že záběry původně natočené na videokameru (3") byly po jistých světelných úpravách přetočeny na formát 35 mm, a z toho pak zpátky zkopírovány do videoformátu (1").
Autor/Zdroj: /Kino AERO
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište