Obsah filmu Médea
Médea je příběhem ženy, která se rozzlobí na svého nevěrného muže a v pomstě zabije své děti. Přestože se Euripidův originální text vyznačuje záplavou verbálních projevů, režisér Pier Paolo Passolini vyjadřuje velkou část Médeina příběhu čistě vizuálně. V hlavní roli se představí řecká diva Maria Callasová.
*****
Médea je příběhem ženy, která se rozzlobí na svého muže a v pomstě zabije své děti. U takového výkladu je pravděpodobné, že by se v dnešní době klasické starověké Euripidovo drama z 5.století př.n.l. mohlo dostat do konfliktu s normami politické korektnosti. Řecká diva Maria Callasová je rozhodně coby Médea ve filmové verzi...
Médea je příběhem ženy, která se rozzlobí na svého nevěrného muže a v pomstě zabije své děti. Přestože se Euripidův originální text vyznačuje záplavou verbálních projevů, režisér Pier Paolo Passolini vyjadřuje velkou část Médeina příběhu čistě vizuálně. V hlavní roli se představí řecká diva Maria Callasová.
*****
Médea je příběhem ženy, která se rozzlobí na svého muže a v pomstě zabije své děti. U takového výkladu je pravděpodobné, že by se v dnešní době klasické starověké Euripidovo drama z 5.století př.n.l. mohlo dostat do konfliktu s normami politické korektnosti. Řecká diva Maria Callasová je rozhodně coby Médea ve filmové verzi tohoto starobylého divadelního kusu ve svém živlu, stejně tak Giuseppe Gentili v roli jejího manžela Iásona a Massimo Girotti coby její otec, král Kreont. Poté, co ji Iáson zradí s princeznou Glaukou (Margareth Clementiová), vykoná Médea svou krvavou odplatu.
Přestože se originální text vyznačuje záplavou verbálních projevů, režisér Pier Paolo Passolini vyjadřuje velkou část Médeina příběhu čistě vizuálně.
28. Letní filmová škola
Autor/Zdroj: /28.LFŠ
Film proti sobě klade starobylý prostý a chudý svět Médeiny Kolchidy (exteriéry v Turecku a Sýrii) s vegetativními mýty a rituály lidských obětí a pragmatický, racionální svět bohatého antického Kreontova a lasonova Korintu (renesanční Pisa). Staré je ničeno novým, odsouzeno k přežívání v degradované podobě. Proti tomu Pasolini protestuje. Celý film se opět odehrává za minimálního užití dialogů, převážně v mírných nadhledech bez horizontů přičleňujících lidi k zemi, zbarvené do okrových valérů, opět s fantastickou, ale stylově pů
Autor/Zdroj: /Febiofest < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 13.1.2010
Médea. Tak strašně fascinující téma a film ho takhle zprzní. Minimální verbální projev se ještě dá zkousnout, ale ta nepřirozená snaha o vizuálnost diváka unavuje. Zajímalo by mě, kolik lidí vydrží sledovat Pasoliniho dílo až do konce a při tom neusnout. Kdo nezná alespoň základ Médey, ten si z filmu mnoho neodnese. Spoustu věcí si prostě musíme domyslet.
Neustálé zabírání nic neříkající krajiny dost obtěžuje a korunu všemu nasazuje nervy drásající hudba. Těch 10% si za svůj výkon zaslouží jen Maria Callas.