Obsah filmu Maska smrti
Vyšetřovatel s poněkud pošramoceným morálním kreditem sleduje ženu, která je vražedkyně a vyděračka. Tělesná přitažlivost je ale silnější než profesionální odstup a oba aktéři se během dlouhých let sledování dostávají do hry, v rámci níž čeká na diváka i postavy nejedno překvapení.
Thriller Maska smrti navazuje na osvědčená schémata nového noirového filmu, ze kterého tradičně žádná postava nevyjde úplně čistá a bez následků, zvláště když jde o posedlost, voyeurismus a nevypočitatelné ženské postavy.
Režisér Stephen Elliot se proslavil zejména obskurní "trans" komedií Dobrodružství Priscilly, královny pouště a v Masce smrti se ve své...
Vyšetřovatel s poněkud pošramoceným morálním kreditem sleduje ženu, která je vražedkyně a vyděračka. Tělesná přitažlivost je ale silnější než profesionální odstup a oba aktéři se během dlouhých let sledování dostávají do hry, v rámci níž čeká na diváka i postavy nejedno překvapení.
Thriller Maska smrti navazuje na osvědčená schémata nového noirového filmu, ze kterého tradičně žádná postava nevyjde úplně čistá a bez následků, zvláště když jde o posedlost, voyeurismus a nevypočitatelné ženské postavy.
Režisér Stephen Elliot se proslavil zejména obskurní "trans" komedií Dobrodružství Priscilly, královny pouště a v Masce smrti se ve své kariéře ojediněle zaměřil na úplně jiný žánr.
Hlavní role osudově spojeného "páru" si ve snímku z roku 1999 zahráli Ewan McGregor (Star Wars, Moulin Rouge, Andělé a démoni) a Ashley Judd (Sběratel polibků, Dvojí obvinění, Frida). < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 15.5.2010
Eye Of The Beholder
Film, který mě dost zklamal. Celkem zajímavý nápad vraždící žena, myslela jsem a předpokládala jsem, že v tom duchu bude celý film ale boužel, film se přehoupl do nudné části a tak nás příběh zavádí do úplně jiných vod. Věčně utíkající Ashley Judd, se stává nebohou ublíženou ženou. Konec filmu byl naprosto nehorázně debilní. Nechápu proč ze solidního psychologického thrilleru, se během pár minut stává totální brak.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 17.4.2010
Původně jsem zamýšlela dát vyšší hodnocení, ale ke konci tento film tvůrci tak těžce nezvládali, že nejde jinak. Nezvládali, tím myslím hlavně psychologickou stránku. Naprosto nezvládli zejména hlavní ženskou postavu – Ashley Judd to hraje ze začátku opravdu dobře, ale bohužel scénář jí nedal možnost, aby se její výkon dal obecně nazvat jako vynikající, protože ta role byla tak mizerně napsaná, že by tomu nepomohl vůbec nikdo. Zcela souhlasím s obsahem, že se to na nás film snaží hrát na všech frontách – to je přesné a myslím hlavní problém filmu.
Ze začátku totiž sledujeme vraždící a nemilosrdnou kudlanku, která po sexuálním aktu muže vždy chladnokrevně zavraždí. Přitom agent, který jí sleduje a sám stejně jako hlavní představitelka, není duševně normální, začíná cítit jistou náklonost k této ženě. To by mohlo být docela dobré zázemí pro slušný thriller. Jenže, potom se vše zvrtne a film se všemožně snaží upoutat a zahrát na city. Rádoby psychologie se zcela rozplizne ve změti mizerného scénáře, který přímo křičí po co největší divácké atraktivnosti.
Z nemilosrdně chladné vraždící mrchy se tak najednou stává oběť a chudinka, která nám tlačí na city čím dál tím víc svým krutým životním příběhem a ke konci filmu, kdy už nás vše co nejvíc nutí s ní sympatizovat, je z ní najednou zcela kladná postava plná citu. No, co to má být? Ta žena musela být silně duševně narušená, muže sváděla, po aktu je zavraždila a okradla a jela dál. Wilsonovy vize dcery mě taky příliš nenadchly. Kdyby scénář zůstal svůj, nesnažil se zabušit na divákovy city, a dotáhl tak postavu silně narušené ženy do konce, mohlo to být o něčem úplně jiném.
Velmi primitivní snímek, který si jenom hraje na psychologicky náročný thriller. Nakonec je z toho chaos přesládlých klišé.