Obsah filmu Martha Marcy May Marlene
„Vždy mě velmi zajímal motiv lidí přicházejících o jednu totožnost a získávajících jinou,“ říká Sean Durkin, mimo jiné v souvislosti s kulty, sektami a komunitními společnostmi, jimiž byl dlouhodobě fascinován. Pro svůj celovečerní debut zvolil žánrový tvar psychologického thrilleru, prostřednictvím kterého sugestivně vypráví příběh dívky, jež po útěku z komunity ovládané charismatickým lídrem hledá útočiště u starší sestry. Pomocí rafinovaně zkonstruované narativní linky, stírající hranice mezi pamětí, sny a představami, Durkin postupně odhaluje dívčinu nedávnou minulost a staví ji do kontrastu se zdánlivým klidem a bezpečím, do něhož se...
„Vždy mě velmi zajímal motiv lidí přicházejících o jednu totožnost a získávajících jinou,“ říká Sean Durkin, mimo jiné v souvislosti s kulty, sektami a komunitními společnostmi, jimiž byl dlouhodobě fascinován. Pro svůj celovečerní debut zvolil žánrový tvar psychologického thrilleru, prostřednictvím kterého sugestivně vypráví příběh dívky, jež po útěku z komunity ovládané charismatickým lídrem hledá útočiště u starší sestry. Pomocí rafinovaně zkonstruované narativní linky, stírající hranice mezi pamětí, sny a představami, Durkin postupně odhaluje dívčinu nedávnou minulost a staví ji do kontrastu se zdánlivým klidem a bezpečím, do něhož se uchýlila. Podobně uhrančivá je i vizuální složka filmu, kterou má pevně pod kontrolou stálý spolupracovník Borderline, kameraman Jody Lee Lipes. Stejně jako v Osvícení či Rosemary má děťátko, které patří k oblíbeným filmům talentovaného tvůrce, má i MMMM důležité psychologicky hororové ladění. Klíčové se v tomto kontextu jeví obsazení hlavní role, jíž se Elizabeth Olsenová zhostila kritiky ceněným způsobem.
MFF Karlovy Vary 2013 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.