Duben
ohodnotit

Láska shora

Žánr:
Rok:
2002
Délka:
98 minut
Premiéra v ČR:
21.11.2002
„Podivuhodná procházka po cestách mysli.“
Popis / Obsah / Info k filmu Láska shora
LÁSKA SHORA je hravým a vtipným vyprávěním o putování Prokopa a Magdaleny za sluncem.Cestou prožívají nečekaná dobrodružství, mudrují a diky své zmatené povaze se ocitnou málem v nebezpečí.Zároveň je poetickým zamyšlením nad dopravou mezi místy a komunikací mezi lidmi.Hlavně je ale portrétem dvou skutečných lidi a světa kolem nich v nečekané situaci -- hraném filmu!


oficiální text distributora

Popis / Obsah / Info k filmu Láska shora
Komediální road movie Láska shora, charakterizované tvůrci jako „podivuhodná procházka po cestách mysli", je hravým a vtipným vyprávěním o seznámení mladé dvojice a jejím putování za zatměním slunce. Zároveň je poetickým zamyšlením nad dopravou mezi místy a komunikací mezi lidmi. Hlavně je však osobitým portrétem dvou blízkých přátel režiséra Petra Marka -Prokopa Holoubka a Magdaleny Hrubé -, ale i jejich okolí, města a přírody. Cestou prožívají nečekaná dobrodružství, mudrují a kvůli Prokopově zmatené povaze se ocitnou málem v nebezpečí... Režisér, který svůj film natáčel v amatérských podmínkách na 16mm mechanickou kameru Bolex, neusiloval o dokonalou iluzi filmové reality a nesnažil se ani o psychologickou věrohodnost postav. Spíše si s filmovým prostorem a časem pohrával, spojoval zdánlivě nesourodé prvky, aby tak vytvořil jakousi „hudbu obrazu", kde stejně důležitou roli jako hlavní hrdinové má příroda, „nepodstatné" pohyby v pozadí či vítr ve vlasech vedlejší postavy.
38. MFF Karlovy Vary


Popis / Obsah / Info k filmu Láska shora
Láska shora si hraje s různými podobami dopravy od myšlenkové přepravy informací, přes dramatické přesuny postav, až k dopravním prostředkům. V dopravních metaforách film hledá podobnost se způsoby mezilidské komunikace a fungování společnosti.
*****
Stěžejním motivem Lásky shora jsou nejrůznější formy dopravy od myšlenkové přepravy informací, přes logické dějové a dramatické přesuny postav až k symbolickému využití rozličných dopravních prostředků. V dopravních metaforách se film hledá adekvace ke způsobům mezilidské komunikace a fungování společnosti. "Během práce na filmu se naše uvažování o tématu střetlo s jedním z posledních esejů Jana Kellera, který byl publikován v knize Eseje o nedávné minulosti a blízké budoucnosti, v němž připodobňuje socioekonomické procesy současné západní civilizace k pohybu dopravního pásu. Hrdinové našeho filmu zatím stojí buď zcela mimo tento pohyb nebo jsou jím jen částečně zasahováni. Ústřední otázka tedy zní: Jakou mají čisté duše šanci přežít ve vlastním nedopravním vnitřním ghettu? Celkové ladění filmu je komediálně poetické."
28. Letní filmová škola

Autor/Zdroj: /Letní filmová škola


Ladění poetické komedie Láska shora vychází z poetiky jemné podivnosti, kterou využívali tvůrci UNARFILMU už ve svých předchozích filmech. Projevuje se jak v celkové náladě filmu, tak v neobvyklé práci s hudbou (filmová hudba a zvuk jsou rovnocennými aktéry - postavami filmu), volné dramaturgické stavbě a volbě herců. Autoři nechtějí vytvořit dokonalou iluzi filmové reality. Nesnaží se o psychologickou věrohodnost postav. Spíše si s filmovým prostorem a časem hrají, spojují zdánlivě nesourodé prvky. Chtějí tak vytvořit jakousi „hudbu obrazu“. V takovém filmu hraje stejně důležitou roli jako hlavní hrdinové příroda, “nepodstatné“ pohyby v pozadí či vítr ve vlasech vedlejší postavy. Do děje vstupují (často dokumentární) obrazy, které rozvíjejí v ideové rovině téma a spolu s dvojicí vypravěčů komentují dějové situace. Významným motivem filmu jsou nejrůznější formy dopravy: Od myšlenkové „přepravy“ informací, přes logické dějové přesuny postav až k symbolickému využití různých dopravních prostředků a stylů. V dopravních metaforách tvůrci nacházejí paralely k způsobům mezilidské komunikace a fungování společnosti. Jan Keller přirovnává současné socioekonomické procesy západní civilizace k pohybu dopravního pásu. Hrdinové našeho filmu stojí zatím buď zcela mimo tento pohyb nebo jsou jím jen částečně ovlivňováni. Ústřední otázka tedy zní: Jakou mají „čisté duše" šanci přežít ve vlastním „nedopravním“ vnitřním ghettu?

Autor/Zdroj: /Kino AERO


"Láska shora" je hravým vtipným vyprávěním o putování Prokopa a Magdaleny za zatměním slunce. Cestou prožívají nečekaná dobrodružství, mudruji a díky Prokopově zmatené povaze se ocitnou málem v nebezpečí. Zároveň je poetickým zamyšlením nad dopravou mezi místy a komunikací mezi lidmi. Hlavně je ale portrétem dvou skutečných lidí a světa kolem nich v nečekané situaci - hraném filmu!

Autor/Zdroj: /mraveniště


Love from Above is the playful and humorous tale of Prokop and Magdalena’s travels to see a solar eclipse. It is, at the same time, a poetic meditation on transportation between places and
communication between people. Primarily, however, it is a portrait of two real people, Prokop Holoubek and Magdalena Hrubá (close friends of director Petr Marek), and their environment: the city and nature. The director doesn’t capture their performances on film but rather their existence within the element of film. On their way to the eclipse they have many adventures and become wiser, and because Prokop is a bit of a scatterbrain they even find themselves in danger…

Autor/Zdroj: /anglicky


Popis / Obsah / Info k filmu Láska shora
Poetická komedie Láska shora vznikala v letech 1998-2002 a byla natočena v amatérských podmínkách na 16mm mechanickou kameru Bolex v Hranicích na Moravě a v Lipníku. Sestříhaný snímek zaujal producenta Petra Oukropce, a tak mohl být překopírován na 35mm materiál a opatřen zvukem Dolby SR. Autorem filmu je dlouholetý filmový amatér a absolvent filmové vědy FF UK Petr Marek (nar. 1974), který realizoval asi třicet krátkých a sedm dlouhých filmů a který patří k protagonistům českého experimentálního filmu devadesátých let. – Láska shora byla inspirována osobnostmi hlavních hrdinů a tvůrcovými přáteli, Prokopem Holoubkem a Magdalenou Hrubou. Lehce nahozený příběh sleduje seznámení obou mladých lidí (v němž figuruje ještě přítel Jiří) a jejich cestu za zatměním slunce kradeným autem a zase zpět. Základem Markovy poetiky v tomto filmu je hravost a otevřenost. Nezáleží příliš na logice ani na technické kvalitě. Protagonisté vedou improvizované dialogy o nejrůznějších věcech. Principem jsou i časté zcizovací prvky, jež jsou někdy zřejmě ctností z nouze; patří k nim mezititulky, hlasy dvou komentátorů, ironicky glosujících dění, nebo hříčky s mizejícím zvukem i obrazem. Významnou složku představuje hudba, tedy převážně písničky: na několika místech se snímek proměňuje v klip. - Snímek možná bude vyhovovat vrstevníkům autorů a určitě vyžaduje jistou spřízněnost. Pro ostatní však bude postrádat řád, smysl a účel; může jim připomínat arytmické a zdlouhavé dílo partičky zasvěcených amatérů, kteří baví sami sebe.
Tomáš Bartošek Filmový přehled 2002/11

Autor/Zdroj: Bartošek Tomáš/Filmový přehled


Nový publicista:
Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište


Hodnocení:n12345678910

TV Program

ČT1 - Předpověď počasí, Sportovní zp...

12:20 - 12:30

3 minut již uběhlo
7 minut zbývá do konce

ČT2 - České stopy

11:30 - 12:30

53 minut již uběhlo
7 minut zbývá do konce

NOVA - Polední Televizní noviny, Spor...

12:00 - 12:25

23 minut již uběhlo
2 minut zbývá do konce

Prima - Policie Hamburk (2007) [TV ser...

11:30 - 12:30

53 minut již uběhlo
7 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 190571
Osobností: 697863
Fotografií: 763987
Plakátů: 376623
Obsahů a biografií: 178294

Poslední komentáře

Díkůvzdání (1998) [TV epizoda]

Díkůvzdání
Zatím asi nejlepší díl, co   jsem viděl z 1. série.   Hláška střídá hlášku,   celej díl jede   neuvěřitelně kupředu, co   dokáže udělat takové   Díkůvzdání:-)

Autor: FLA | Hodnocení: 9 / 10

Děvčátko (1978)

Děvčátko
Poněkud kontroverzní drama s   námětem nemálo podobným   filmu „Lolita“ (1962).   Příběh je údajně založen   na skutečných příbězích   více >

Autor: martin.stusak.9 | Hodnocení: 10 / 10

Ulovit miliardáře (2009)

Ulovit miliardáře
Tomáš Vorel je určitě   dobrý režisér a většina   jeho filmů se mi, pro jeho   docela osobitý přístup,   líbí, ale musím se   přiznat, že tohle více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 5 / 10

Satan přichází (1998) [TV epizod...

Satan přichází
Do kin míří horor a Eric a   Donna v tom vidí šanci se v   autě u filmu pomuchlovat, ale   Jackie a Kelso chtějí jet a   být s nima. Red Forman zas více >

Autor: FLA | Hodnocení: 7 / 10

Učitelka tance (1998) [TV epizod...

Učitelka tance
Paní Formanová učí   "Hájda" tančit, protože   parta se chystá na   diskotéku. Výbornej je Blbso   a jeho taneční kreace,   pobavil i Fez. Celkově   zábavnej díl s dobrejma   frkama - 80%.

Autor: FLA | Hodnocení: 8 / 10