Obsah filmu Jedna z milionu
Paní Nezmarová, bývalá domácí, odchází a lidé kolem ní pláčou. Ona totiž paní domácí z důvodu dlouhé nemoci nebožtíka manžela nadělala pár dluhů. Dům byl tedy prodán v dražbě a ona končí bez majetku na ulici.
O této paní napíše článek do novin slečna Věra Kalinová. Ta žije u svého strýce, továrníka, jehož životopis použila pro předlohu svého románu „Jedna z milionu“. S tím vyhrála soutěž a následně je jí nabídnuto místo v novinách jako sociální referentka. A jako taková rozhodne se jednoho dne vetříti se mezi chudý lid. Oblékne si tedy obnošené šaty a navštíví úřad, aby si sehnala práci. Zde ji spatří právě paní Nezmarová, splete si ji...
Paní Nezmarová, bývalá domácí, odchází a lidé kolem ní pláčou. Ona totiž paní domácí z důvodu dlouhé nemoci nebožtíka manžela nadělala pár dluhů. Dům byl tedy prodán v dražbě a ona končí bez majetku na ulici.
O této paní napíše článek do novin slečna Věra Kalinová. Ta žije u svého strýce, továrníka, jehož životopis použila pro předlohu svého románu „Jedna z milionu“. S tím vyhrála soutěž a následně je jí nabídnuto místo v novinách jako sociální referentka. A jako taková rozhodne se jednoho dne vetříti se mezi chudý lid. Oblékne si tedy obnošené šaty a navštíví úřad, aby si sehnala práci. Zde ji spatří právě paní Nezmarová, splete si ji s dívkou, jíž byla za kmotru, a bere ji ihned k sobě. Oslovuje ji Aničko, protože tak si Věra nyní říká. Také Věřin bratranec chce okusit života chudého lidu a vyráží do ulic. Najde práci na stavbě, ale ta jej hodně zmáhá. Zatím Věra, pardon Anna, jest obdařena teplým kabátem, což ji rozpláče. Již říká paní Nezmarové „tetičko“ a jsou spolu velmi zadobře. Zato Věřin strýc je lstí svého právníka Miroslava vylákán na hory, kde má údajně Věra pobývat. Zde však praskne, že zde vůbec není a nebyla. Ta se ocitla i s tetičkou v kriminále za nepovolený prodej. I Věřin bratranec zde končí také, ale on tomu tak chtěl. Věra jest policií předána domů a strýc je nadšen ze shledání. Věra mu nenápadně vnutí i blízkost paní Nezmarové. Její přítomnost v domě se pak začne ihned projevovat. Totiž úpravou stravy pana továrníka a osvěžením vztahů Věry s mladým doktorem Miroslavem. Ten uvěří tetičce něco o pánovi, který se Věře dvoří. Ta použila jako onoho fiktivního mládence průmyslníka Karla Musila a totéž poradí i Věře. A strýci zase poradí kamarád, aby hrál blázna a tím od sebe paní Nezmarovou dostal. Ta to však řeší po svém, ale ještě je zde doktor Miroslav s žádostí o ruku… < Zobrazit méně
Autor: Pitryx, zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 9.5.2018
Standardní předválečná komedie, kde jsou lehce naťuknuty nějaké sociální problémy, ale nedotažené, začátek se vyvíjel jedním směrem, ale pak se to všechno obrátilo úplně jinam a poslední třetina je úplně mimo základní premisu. A stejně neteř továrníkova vlastně nepoznala přímo úděl chudiny, to její bratranec si alespoň trochu sáhl na pořádnou práci. Souhlasím s komentářem od lebowski níže, pět hvězdiček vyloženě za scénu Pištěk-Nedošinská, na kterou je radost se dívat, zbytek tak nějak splývá s podobnými filmy.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 24.3.2018
Klasická komedie, jen dost „roztrhaná“ a na konci neuzavřená. Některé odbočky nebyly využity úplně, což je škoda. Podruhé není nutno vidět.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 22.4.2005
Klasický Slavínský (v obsazení Pištěk, Nedošinská, Vítová, Ferbasová & spol.). Opravdu nevím, jak reagovali diváci v době doznívající hospodářské krize na příběh o dívce z bohaté rodiny, která se rozhodne "hrát si na bídu", přesněji řečeno poznat tvář současné krize a napsat o ní do novin. Po dostatečném načerpání motivů "ze života" se děj přenáší opět do vyšší společnosti a hrdinka řeší svůj vztah k mladému advokátovi. Nevím, jakým způsobem Slavínský pároval milostné dvojice, ale ty v podání Vítové-Plachého, Peška-Waleské, Ferbasové-Hrona vyznívají do prázdna. Proč tedy dávám čtyři hvězdičky? Za závěrečnou scénu Nedošinské a Pištěka, ve které se ozývají základy jejich dlouholetého hereckého partnerství, možná lehce stereotypního, ale velmi stabilního. Ani skutečná Greta Garbo a skutečný Douglas Fairbanks by nemohli být přesvědčivější.