Obsah filmu Chvíle štěstí
Aby si Zhao, starší osamělý muž udržel pozornost a zájem jedné ženy, navykládá ji, že je majitelem hotelu. Ve skutečnosti pronajímá v parku mladým milencům starý odstavený autobus. Žena mu svěří svoji slepou nevlastní dceru Wo Ying, aby ji v hotelu zaměstnal. Ze strachu před prozrazením uspořádá fiktivní konkurs a společně s přáteli a sousedy udělají, v jedné opuštěné tovární hale, imitaci masérského salónu, ve kterém má dívka pracovat a sám ji k bydlení nabídne vlastní byt. Přes počáteční nechuť si dívka muže oblíbí a sním i všechny jeho přátele a sousedy vydávající se za seriózní zákazníky. Aby ji dal naději, píše ji i smyšlené dopisy od...
Aby si Zhao, starší osamělý muž udržel pozornost a zájem jedné ženy, navykládá ji, že je majitelem hotelu. Ve skutečnosti pronajímá v parku mladým milencům starý odstavený autobus. Žena mu svěří svoji slepou nevlastní dceru Wo Ying, aby ji v hotelu zaměstnal. Ze strachu před prozrazením uspořádá fiktivní konkurs a společně s přáteli a sousedy udělají, v jedné opuštěné tovární hale, imitaci masérského salónu, ve kterém má dívka pracovat a sám ji k bydlení nabídne vlastní byt. Přes počáteční nechuť si dívka muže oblíbí a sním i všechny jeho přátele a sousedy vydávající se za seriózní zákazníky. Aby ji dal naději, píše ji i smyšlené dopisy od jejího otce, který ji slíbil peníze na operaci zraku. Muž je sám bez práce, autobus z parku skončil na smetišti, a tak vše přestává finančně zvládat. I když dívka časem zjistí, že se jedná o podvod, nedá na sobě nic znát, i ona hraje svou hru a je šťastná za každou chvíli, kdy je z dosahu své nevlastní matky. Ta však celý podvod odhalí a s mužem se rozejde. Odchází i dívka, zdrcený dvojnásobnou ztrátou se muž opije a stane obětí autonehody. < Zobrazit méně
Autor: Hugin, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 10.10.2008
Před tím než se režisér Yimou Zhang proslavil svými nákladnými výpravnými filmy, točil kvalitní, ale poněkud skromnější a komornější snímky. Sice naivní, ale dojemný a lidský příběh o osamělém muži a slepé dívce s tragikomickými prvky a smutným koncem a především způsob jakým je tento film zpracován (a spousty jemu podobných), je to, co asijskou kinematografii činí odlišnou a výjimečnou. Navíc jednoduché a srozumitelné. Točit tento příběh, např. čeští režiséři, tak z toho udělají nesrozumitelnou slátaninu, hemžící se psychicky labilními jedinci řešících tisíce vztahových problémů a různých dalších kravin a v Hollywoodu by z toho asi vznikl neuvěřitelný kýč.