Obsah filmu Assassin
Epická vizuální báseň jednoho z největších žijících filmařů. Martial arts film (film s prvky bojového umění), jaký tu ještě nebyl. Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena ―svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně.
Jeden z nejvýznamnějších...
Epická vizuální báseň jednoho z největších žijících filmařů. Martial arts film (film s prvky bojového umění), jaký tu ještě nebyl. Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena ―svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně.
Jeden z nejvýznamnějších představitelů tzv. Tchajwanské nové vlny ― geniální režisér Chou Siao-sien ― spolu se svým kolegou Tsai Ming liangem v posledních třech dekádách znovuobjevil a redefinoval význam dlouhého záběru. Mistr minimalistických dramat získal světové renomé především díky filmům Čas žít a čas zemřít(1985), Město smutku(1989) a Mistr loutkář, který roce 1993 obdržel Cenu poroty na festivalu v Cannes.
Ve svém tzv. třetím období se Chou Siao-sien střídavě věnuje tématům aktuálním i historickým; k dokonalosti piluje své oblíbené formální postupy (pečlivě komponované dlouhé záběry s promyšlenou mizanscénou, dlouhé kamerové jízdy doprovázené hudbou, výrazná barevná stylizace) a zároveň se pouští do experimentů. Mezi stěžejní díla této etapy Chouovy tvorby patří v Cannes rovněž oceněné Millennium Mambo (2001) a „ozuovský“ Let červeného balónku (2007). K jednomu z absolutních tvůrčích vrcholů dospěl tchajwanský vizionář a odpůrce kompromisů letos historickým snímkem Assassin, na němž pracoval s přestávkami sedm let. Černobílý obraz a omamně sytou barevnost kombinující film, ve kterém hlavní roli ztvárnila režisérova múza Shu Qi, si právem odnesl z minulých Cannes prestižní Cenu za režii.
Artcam < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (3)
Související odkazy
Recenze: Assassin
Další z filmů, které nabízí festival Be2Can. A pokud jej tam nestihnete – nevadí. Během následujících... číst dál
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 12.1.2020
filmová báseň
Neskutečně krásná kamera s nádhernými záběry přírody, záběry čínského bojového umění nejsou samoúčelné. Nám Evropanům jistě chybí znalost tohoto čínského středověkého eposu, ale film je nádherný!!
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 18.11.2017
Tak úplně nevím. Obrazově vynikající a velmi velmi osvežující. Boření hranic/klišé perfektní. Trochu drhly titulky, tak si nejsem úplně jistý, jestli děj měl byt jen naznačen nebo se něco ztratilo v překladu.