Popis / Obsah / Info k filmu AssaRežisér Sergej Solovjov se po řadě komorně laděných filmů, zkoumajících mravní stav nitra mladých lidí, rozhodl záměrně natočit „komerční" dílo, jež by zaplnilo kina. Název Assa je odvozen od údajného Noemova výkřiku po skončení potopy. Na filmu s režisérem spolupracovali mladý scenárista Sergej Livněv a přední sovětské rockové skupiny. Tvůrci usilují o vystiženi ovzduší a prožitku přelomové doby: z prvních let přestavby se ohlížejí do roku 1980, kdy kulminovala stagnace - na jedné straně množícími se hospodářskými delikty a propojením „mafie" s „establishmentem", na straně druhé vznikem rockové subkultury, s její ideologií vzdoru proti formalismu a devastaci idejí a hodnot. Jádrem děje je milostný trojúhelník: autentický „král podsvětí“ Krymov (ztělesněný režisérem Stanislavem Govoruchinem), jeho mladičká milenka Alika a zpěvák Bananan (rocker Sergej Bugajev zvaný Afrika). Tragicky končící příběh je začleněn do koláže, do spleti žánrových stereotypů v melodramatickém opracování. Tato směsice je úmyslně realizována v manýristické poloze, mistry až na hranici romantického kýče; má vyjádřit jak dekadenci odcházející epochy, tak chaos, z něhož se nutně musí zrodit něco nového. Sociálně kritické momenty tu sousedí s výstřednostmi (divadlo liliputánů, Banananův surrealistický interiér či jeho abstraktní sny), s nečekanými vysvětlivkami (ve formě titulků) nebo se zobrazením stránek módního románu Natana Ejdelmana Na přelomu století, zachycujícím vraždu cara Pavla I. v roce 1801 a nástup jeho syna Alexandra I. na trůn. - Obsahově i stylově je snímek labyrintem, v němž se musí každý divák zorientovat podle sebe.
Autor/Zdroj: /Filmový přehled
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište