reklama
 
ohodnotit
Popis / Obsah / Info k filmu Accattone
„Darmošlap“ Accattone (Franco Citti) žije na chudém římském předměstí z výdělku prostitutky Maddaleny, která se snaží uživit také manželku a děti svého předchozího pasáka Ciccia, jenž je toho času za mřížemi. Když Maddalenu ztluče parta Cicciových kamarádů a ona končí ve vězení za poskytnutí falešných informací, Accattone se rozhodne raději umřít hlady než se živit prací… „Nehrdinský hrdina“ prvního Pasoliniho autorského filmu Accattone (asistentem režie byl Bernardo Bertolucci) je obdobně špatný jako společnost, ve které žije – v podstatě však ne zcela svou vinou. Pasolini jeho osud nikterak „neřeší“, nemoralizuje ani nekomentuje – jen vybírá, ukazuje a důvěřuje v lidskou inteligenci. - Jan Bernard o filmu Accattone, který získal jednu z hlavních cen na MFF v Karlových Varech 1962, mj. píše: „“Snímek… do jisté míry souzní se sociologizujícími pokusy amerického undergroundu a socialistických kinematografií i s polskou „černou sérií“… Realistický „barbarismus“ v zobrazování prostředí (včetně dialogů a fragmentární montáže) je transcendován dreyerovskými detaily tváří hrdinů: povaleče, který chce žít lidsky, ale už to neumí, prostitutky Magdaleny či dívky Hvězdičky, jež mu má „ukázat cestu“…“
kino AERO


Popis / Obsah / Info k filmu Accattone
žije na římském předměstí a nechá se vydržovat prostitutkou Maddalenou. Po jejím zatčení chce k prostituci donutit Stellu, do níž se doopravdy zamiluje a dokonce se kvůli ní chce změnit.

Autor/Zdroj: /reklamní materiály distributora


Moje touha po filmu je starší. Spadá do doby mého mládí, kdy jsem pochoval vliv Chaplinův a Dreyerův, kteří odpovídali mému stylistickému a ideologickému světu.
Myslím, že pouze v poezii lze dosáhnout nespočetně mnoho variaci, nejvyššího stupně mnohosti. Film a poezie jsou dvě zcela odlišné formy.
Úsilí dostat se k širokému obecenstvu nezatěžuje mou tvorbu. Nemyslel jsem na to, ani když jsem psal „Bouřlivý život"(Una vita violenta). Nepatří to k mým ambicím.
V souvislosti s hlavním hrdinou mého filmu nelze mluvit o skutečné krizi. Žebrák žije ze dne na den, bez práce, v jeho existenci není ani stopy po nějakém morálním zaměření, nechává se vydržovat prostitutkou. V den, kdy se zamiluje a cítí, že nemůže hnát ženu do prostituce, v něm dojde ke krizi, která je povahy čistě instinktivní, senzitivní, citové. V Žebrákovi plane matné světlo svědomí, které se objeví v okamžiku smrti. Smrt je vyvrcholení jeho života, protože on nikdy neměl ani sílu ani prostředky - vzhledem ke svým tak špatným společenským podmínkám - ke svému definitivnímu vykoupení.
Důležité je, abych byl objektivní autor. Tak jako vědec, který zůstává objektivní, ať studuje cokoliv. Žebrákova povaha je nevysvětlitelná. Nelze ji zachytit objektivně. Důležité je, abych já dovedl zarámovat jeho povahu do společnosti, jejímž je produktem. Žebrák sám o sobě nic neví, má dravé, kořistnické svědomí. Já je znám a snažím se je objektivně zachytit. Nezkažená vitalita, která je v lumpenproletariátu, je schopna překonat konformismus. Mluvím-li s dělníkem o důležitých životních problémech, dělník rychle pochopí, proč bude lépe schopen se vypořádávat se svým svědomím, když bude svobodnější.
Výběr příběhů z prostředí lumpenproletariátu nemá sám o sobě význam, závisí na ideologickém duchu, který ho vede. Nevylučuji, že jedna tvář těchto příběhů je dekadentní. Existuje vztah mezi snahou o objektivní společenské umění a mezi dekadencí. Protože většina umělců má sklon k dekadenci. Nelze nepřihlížet k Proustovi a Laforetovi. Avšak skutečnost, že v umělci zbývají dekadentní prvky, nic neznamená. Naše údobí je údobím přechodu..
P. P. Pasolini

Autor/Zdroj: /dobová recenze


Pasoliniho debut je jakýmsi opožděným plodem neorealismu. Do jisté míry souzní se sociologizujícími pokusy amerického undergroundu či s polskou „černou sérií". Realistický „barbarismus" v zobrazování prostředí (včetně dialogů a fragmentární montáže) je transcendován detaily tváří hrdinů: povaleče Accattoneho, který chce žil lidsky, ale už to neumí, prostitutky Maddaleny či dívky Hvězdičky, jež mu má ukázat cestu. Individualistická vzpoura na dně však nemůže skončit jinak než tragicky.

Autor/Zdroj: /Febiofest


Pasoliniho debut je jakýmsi opožděným plodem neorealismu. Do jisté míry souzní se sociologizujícími pokusy amerického undergroundu či s polskou "černou sérií". Realistický "barbarismus" v zobrazování prostředí (včetně dialogů a fragmentární montáže) je transcendován detaily tváří hrdinů: povaleče Accattoneho, který chce žít lidsky, ale už to neumí, prostitutky Maddaleny či dívky Hvězdičky, jež mu má ukázat cestu. Individualistická vzpoura na dně však nemůže skončit jinak než tragicky.
Seminář italského filmu 2003

Autor/Zdroj: /


Nový publicista:
Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište

Hodnocení:n12345678910

Hodnocení filmu

61.5 % (20)
9   - Erkul
7   - hvezdyn
7   - Edward52
5   - Agostino
7   - melakara
8   - phorsky1
6   - Dex
7   - vo.truhlas
2   - T800
10 - thornhill
5   - kamil.ice
1   - stixman
6   - dr.obek
5   - etos
1   - Grassel
5   - Alfpaseka
7   - jura1973
5   - hrncir20
10 - labelle
10 - johannstra

TV Program

ČT1 - Vánoce Hercula Poirota (1994) ...

16:40 - 18:25

76 minut již uběhlo
29 minut zbývá do konce

ČT2 - Zázračná planeta: Život na Zem...

17:55 - 18:45

1 minut již uběhlo
49 minut zbývá do konce

NOVA - Co je šeptem... (2005)

16:50 - 18:50

66 minut již uběhlo
54 minut zbývá do konce

Prima - Moje tlustá řecká svatba 2 (20...

16:50 - 18:55

66 minut již uběhlo
59 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 151295
Osobností: 635363
Fotografií: 575935
Plakátů: 273969
Obsahů a biografií: 139071

Poslední komentáře

Jak jsem se dostal k umění (1987...

povídka "Dirigent"

Jak jsem se dostal k umění
Záměna dvou osob v podobě   jednovaječných dvojčat je   tolik profláknutá, že se   nemohla vyhnout ani ve své   době populárním   bakalářským více >

Autor: curil | Hodnocení: 5 / 10

Pozdní léto (1974) [TV inscenace...

Pozdní léto
Medřickou nemusím a v tomhle   dramatu je fakt všechno   ufňukaný, rozvláčný,   podivný. Rodina nedokáže   vstřebat cizí dítě.   Pořád se více >

Autor: rimmerova-motorka | Hodnocení: 5 / 10

Nová doba ledová (2013)

Nová doba ledová
Film je příkladem toho, kam   až může klesnout žánr   sci-fi resp. katastrofického   filmu. Ale pokud se chcete   pobavit a zasmát, neváhejte. více >

Autor: curil | Hodnocení: 1 / 10

Digimon (1999) [TV seriál]

Digimon
I když mi dnes všechno   říká, že tohle hodnocení   nedává moc smysl.   Upřímně, pokud se na to   začnete dívat jako dospělý   člověk, bude vám více >

Autor: Vlnik | Hodnocení: 10 / 10

Mission: Impossible (1996)

TOP film. 95%

Mission: Impossible
Tak toto bola iná paráda a   to som vôbec nečakal, že ma   to tak chytí. Na to že   prvých 20 minút bolo   nezaujímavých a pre mňa   nudných, více >

Autor: ExpertRaptor | Hodnocení: 9 / 10

Zdarma
aplikace
pro mobil
ke stažení

Copyright © 2003-2018, Filmová databáze s.r.o. (FDb.cz). Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.

Load: 0.055/0.013