reklama
 
ohodnotit
Popis / Obsah / Info k filmu Accattone
„Darmošlap“ Accattone (Franco Citti) žije na chudém římském předměstí z výdělku prostitutky Maddaleny, která se snaží uživit také manželku a děti svého předchozího pasáka Ciccia, jenž je toho času za mřížemi. Když Maddalenu ztluče parta Cicciových kamarádů a ona končí ve vězení za poskytnutí falešných informací, Accattone se rozhodne raději umřít hlady než se živit prací… „Nehrdinský hrdina“ prvního Pasoliniho autorského filmu Accattone (asistentem režie byl Bernardo Bertolucci) je obdobně špatný jako společnost, ve které žije – v podstatě však ne zcela svou vinou. Pasolini jeho osud nikterak „neřeší“, nemoralizuje ani nekomentuje – jen vybírá, ukazuje a důvěřuje v lidskou inteligenci. - Jan Bernard o filmu Accattone, který získal jednu z hlavních cen na MFF v Karlových Varech 1962, mj. píše: „“Snímek… do jisté míry souzní se sociologizujícími pokusy amerického undergroundu a socialistických kinematografií i s polskou „černou sérií“… Realistický „barbarismus“ v zobrazování prostředí (včetně dialogů a fragmentární montáže) je transcendován dreyerovskými detaily tváří hrdinů: povaleče, který chce žít lidsky, ale už to neumí, prostitutky Magdaleny či dívky Hvězdičky, jež mu má „ukázat cestu“…“
kino AERO


Popis / Obsah / Info k filmu Accattone
žije na římském předměstí a nechá se vydržovat prostitutkou Maddalenou. Po jejím zatčení chce k prostituci donutit Stellu, do níž se doopravdy zamiluje a dokonce se kvůli ní chce změnit.

Autor/Zdroj: /reklamní materiály distributora


Moje touha po filmu je starší. Spadá do doby mého mládí, kdy jsem pochoval vliv Chaplinův a Dreyerův, kteří odpovídali mému stylistickému a ideologickému světu.
Myslím, že pouze v poezii lze dosáhnout nespočetně mnoho variaci, nejvyššího stupně mnohosti. Film a poezie jsou dvě zcela odlišné formy.
Úsilí dostat se k širokému obecenstvu nezatěžuje mou tvorbu. Nemyslel jsem na to, ani když jsem psal „Bouřlivý život"(Una vita violenta). Nepatří to k mým ambicím.
V souvislosti s hlavním hrdinou mého filmu nelze mluvit o skutečné krizi. Žebrák žije ze dne na den, bez práce, v jeho existenci není ani stopy po nějakém morálním zaměření, nechává se vydržovat prostitutkou. V den, kdy se zamiluje a cítí, že nemůže hnát ženu do prostituce, v něm dojde ke krizi, která je povahy čistě instinktivní, senzitivní, citové. V Žebrákovi plane matné světlo svědomí, které se objeví v okamžiku smrti. Smrt je vyvrcholení jeho života, protože on nikdy neměl ani sílu ani prostředky - vzhledem ke svým tak špatným společenským podmínkám - ke svému definitivnímu vykoupení.
Důležité je, abych byl objektivní autor. Tak jako vědec, který zůstává objektivní, ať studuje cokoliv. Žebrákova povaha je nevysvětlitelná. Nelze ji zachytit objektivně. Důležité je, abych já dovedl zarámovat jeho povahu do společnosti, jejímž je produktem. Žebrák sám o sobě nic neví, má dravé, kořistnické svědomí. Já je znám a snažím se je objektivně zachytit. Nezkažená vitalita, která je v lumpenproletariátu, je schopna překonat konformismus. Mluvím-li s dělníkem o důležitých životních problémech, dělník rychle pochopí, proč bude lépe schopen se vypořádávat se svým svědomím, když bude svobodnější.
Výběr příběhů z prostředí lumpenproletariátu nemá sám o sobě význam, závisí na ideologickém duchu, který ho vede. Nevylučuji, že jedna tvář těchto příběhů je dekadentní. Existuje vztah mezi snahou o objektivní společenské umění a mezi dekadencí. Protože většina umělců má sklon k dekadenci. Nelze nepřihlížet k Proustovi a Laforetovi. Avšak skutečnost, že v umělci zbývají dekadentní prvky, nic neznamená. Naše údobí je údobím přechodu..
P. P. Pasolini

Autor/Zdroj: /dobová recenze


Pasoliniho debut je jakýmsi opožděným plodem neorealismu. Do jisté míry souzní se sociologizujícími pokusy amerického undergroundu či s polskou „černou sérií". Realistický „barbarismus" v zobrazování prostředí (včetně dialogů a fragmentární montáže) je transcendován detaily tváří hrdinů: povaleče Accattoneho, který chce žil lidsky, ale už to neumí, prostitutky Maddaleny či dívky Hvězdičky, jež mu má ukázat cestu. Individualistická vzpoura na dně však nemůže skončit jinak než tragicky.

Autor/Zdroj: /Febiofest


Pasoliniho debut je jakýmsi opožděným plodem neorealismu. Do jisté míry souzní se sociologizujícími pokusy amerického undergroundu či s polskou "černou sérií". Realistický "barbarismus" v zobrazování prostředí (včetně dialogů a fragmentární montáže) je transcendován detaily tváří hrdinů: povaleče Accattoneho, který chce žít lidsky, ale už to neumí, prostitutky Maddaleny či dívky Hvězdičky, jež mu má ukázat cestu. Individualistická vzpoura na dně však nemůže skončit jinak než tragicky.
Seminář italského filmu 2003

Autor/Zdroj: /


Nový publicista:
Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište

Hodnocení:n12345678910

Hodnocení filmu

59.5 %
9   - Erkul
7   - hvezdyn
7   - Edward52
5   - Agostino
7   - melakara
8   - phorsky1
6   - Dex
7   - vo.truhlas
2   - T800
5   - kamil.ice
1   - stixman
6   - dr.obek
5   - etos
1   - Grassel
5   - Alfpaseka
7   - jura1973
5   - hrncir20
10 - labelle
10 - johannstra

TV Program

ČT1 - Je to ten pravý? (2009) [TV fi...

10:50 - 11:45

48 minut již uběhlo
7 minut zbývá do konce

ČT2 - Zeměpis světa: Západní Kanada ...

11:30 - 11:40

8 minut již uběhlo
2 minut zbývá do konce

NOVA - Co na to Češi (2016) [TV pořad...

11:00 - 11:45

38 minut již uběhlo
7 minut zbývá do konce

Prima - Láska s výhodami (2016) [TV fi...

10:30 - 12:20

68 minut již uběhlo
42 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 148406
Osobností: 627725
Fotografií: 565942
Plakátů: 268380
Obsahů a biografií: 136223

Poslední komentáře

Káťa a krokodýl (1965)

Káťa a krokodýl
Jako dítě mne to minulo, neb   já přece, jako kluk,   nepůjdu na holčičí film,   nééé? No, o nic jsem   nepřišel. Proto pro mne   vcelku milé více >

Autor: Pitryx | Hodnocení: 4 / 10

Strážci Galaxie Vol. 2 (2017)

GOTG vol.2

Strážci Galaxie Vol. 2
Som veľkým fanúšikom   Strážcov Galaxie. Prvý film   milujem. Považujem to za   najlepší MCEU film aký kedy   bol. Keď do kín prišlo   více >

Autor: AdamTorpis | Hodnocení: 6 / 10

1890 (2017) [TV seriál]

phs

1890
Jeste ze jsem zatla zuby a   dokoukala prvni dil, protoze   na tenhle serial si clovek   musel trochu zvyknout, ale pak   me zacal neskutecne bavit. více >

Autor: phs | Hodnocení: 9 / 10

Poklad byzantského kupce (1966)

cim

Poklad byzantského kupce
jsem starsi a vidim ten   marasmus kolem sebe-DEKUJI za   filmy padesat let stare-svizne   nafilmovano,pohoda...detektivk   a,ktera nestarne..

Autor: ladislava.blazkova.7 | Hodnocení: 9 / 10

Nezahrávej si s ohněm (2012)

Velmi

Nezahrávej si s ohněm
průměrná akční   kriminálka s nelogickými   scénami,nepříliš dobře   natočená,s nezapadajícími   zpomalenými   záběry,průměrnými   hereckými výkony   atd...Průměrnou pětku   dávám jen a pouze za   Willise:-)

Autor: Máša13 | Hodnocení: 5 / 10

Zdarma
aplikace
pro mobil
ke stažení
apple android wp bb
iPhone
iPhone
 
App Store hodnocení:
hod
Android
Android
 
Google Play hodnocení:
hod
Windows Phone
Windows Phone
 
WP store hodnocení:
hod
BlackBerry
BlackBerry
 
BB world hodnocení:
hod
fb

Copyright © 2003-2018, Filmová databáze s.r.o. (FDb.cz). Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.

Tyto webové stránky využívají soubory cookies. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace.

Load: 0.217/0.133