Obsah filmu Nikdy nejsme sami
Předešlý, do značné míry comebackový film režiséra Petra Václava Cesta ven sice neoslňoval návštěvností v kinech, po dlouhé době ale dokázal, že česká kinematografie dokáže reflektovat velmi aktuální témata. A to způsobem, který není didaktický, a přesto může rezonovat v cizině. Nikdy nejsme sami vybočuje z lokálních tendencí ještě více - až se zdá, že to, co by v Cestě ven působilo nejvyhroceněji, je v Nikdy nejsme sami tím pomalu nejvlídnějším východiskem. Žena ve středních letech utíká do (nijak ochotné) náruče pasáka, protože soužití s jejím hypochondrickým manželem je k nevydržení. Bachař sestavuje zákoník, který narovná společnost,...
Předešlý, do značné míry comebackový film režiséra Petra Václava Cesta ven sice neoslňoval návštěvností v kinech, po dlouhé době ale dokázal, že česká kinematografie dokáže reflektovat velmi aktuální témata. A to způsobem, který není didaktický, a přesto může rezonovat v cizině. Nikdy nejsme sami vybočuje z lokálních tendencí ještě více - až se zdá, že to, co by v Cestě ven působilo nejvyhroceněji, je v Nikdy nejsme sami tím pomalu nejvlídnějším východiskem. Žena ve středních letech utíká do (nijak ochotné) náruče pasáka, protože soužití s jejím hypochondrickým manželem je k nevydržení. Bachař sestavuje zákoník, který narovná společnost, jíž je sám velmi pokřivenou součástí. A děti nedávají sebemenší naději, že je jakékoliv zlepšení možné - přinejmenším ne tady a teď. Václav se zde pohybuje mezi lidmi z více či méně početných rodin, jejichž stav je ve velkém či ještě větším stadiu rozkladu; bruslí na tenké hraně intimního dramatu a ambiciózního, všeobjímajícího podobenství, své hrdiny nechává po bradu ponořené v osobním i obecněji společenském marasmu. Ten navíc dosáhl takové míry, že je pro jeho výstižné vypodobnění potřeba satirického šklebu. I proto přicházejí při sledování filmu na mysl jména jako Bruno Dumont anebo Kim Ki-duk, tedy jména tvůrců, v jejichž filmech (pomocí odlišných strategií) často vyhřezávají na povrch patologické rysy společnosti. Exaltované drama je místy hodně demonstrativní, jednotlivostem se tady ale těžko vzdoruje - to už se spíše dostaví odpor k filmu jako celku. Ve vztahu k dílu, které se snaží vystihnout naprosto vykolejený svět, který jsou jeho hrdinové nucení obývat, je to ale adekvátní reakce - tenhle film navíc vychází ze situace, v níž jsme spolu s jeho postavami. A není to hezký pohled.
Viktor Palák
Letní filmová škola Uherské Hradiště 2016 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (5)
Související odkazy
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 29.7.2020
Občas je dobré vidět, jak někdo žije totálně ve sračkách, abych si uvědomil, že ty moje nejsou tak velké, hluboké a bezvýchodné. Film je bizarnost, ale užitečná.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 27.2.2020
Film Petra Václava je znovu silně sociálně akcentovaným příběhem ze současnosti, ve kterém je opět reflektováno romské etnikum. Podobně jako v jeho filmech Marian, Cesta ven, nebo Skokan. V tomhle tématu se hodně orientuje a je v něm opravdu dobrý. Tentokrát je to portrét "ztracených postav‟ a jejich více, či méně zoufalých životů. Příběh prodavačky (Lenka Vlasáková) z maloměstského krámku, jejíž hypochondrický manžel se potácí na pokraji psychického zhroucení. V této roli přesvědčivě exceluje Karel Roden. Aby neměla životních strastí málo, zamiluje se do romského pasáka, (Zdeněk Godla - znáte z Mostu), který se v jejím krámku pravidelně zastavuje se svou "klientkou‟ (Klaudia Dudová - znáte z Mostu), do té je pro změnu marně zamilovaný on. Prodavaččin manžel se pro změnu skamarádí s místním bachařem, (Miroslav Hanuš). Bachař je klasický psychopat na kterém se jeho povolání hodně podepsalo. Žádná postava ve filmu vlastně není příliš kladná a jejich osudy jsou na jednu stranu důvěrně obyčejné, jak životy lidí kolem nás, a na druhou pozoruhodně spletité. Ve filmu je mnohé nedořečeno, takže diváka nutí k přemýšlení. Někdy je v něm naopak dořečeno až mnoho, jako v případě zkoumání stolice hypochondrickým manželem. Happy end nečekejte. Není to rozhodně film pro multikinového diváka, toho by počítám mohl hodně roztrpčit, ale pokud máte rádi psychologické sondy do životů, podobných těm, které se odehrávají kolem vás, pak by se vám mohl líbit. Možná, že i hodně. Mně se tedy líbil hodně a představoval pro mě silný filmový zážitek.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 11.2.2019
Kladu si otázku,co přiměje takové dobré herce jako je Karel Roden a Lenka Vlasáková hrát v něčem takovém.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 24.5.2018
Skvěle natočeno, jen škoda, že některý z příběhů nebyl vlastně ukončen. Alespoň z mého pohledu. Nebo to chtělo lepší vypointování? Určitě mrknu podruhé. Někdy.
Reklama
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 12.4.2018
I takové..
filmy se točí a jestli je to dobře nebo ne ať každý posoudí sám. Jednotlivé postavy jsou uvěřitelné ale v celku mi to nedává smysl. Ale je to především "jen" film.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 3.4.2018
Další příklad zcela zbytečného a nediváckého filmu, který je štědře financovaný koncesionářskými poplatníky a Státním fondem na podporu kinematografie. Proč takové filmy se vůbec natáčejí?
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 28.3.2018
Moc nerozumím zdejšímu hodnocení. Tak tísnivý snímek naše produkce dlouho nevyvedla. I Kobry a užovky, Cesta ven jsou proti tomu slabý odvar. Srovnatelné snad s tísnivostí Pustiny, kde ale cítíme naději. Zde ne (o což taky šlo). Pokud ji potřebujete, nepouštějte si to, pokud jste schopni zpracovat na filmovém plátně i beznaděj, s chutí do toho - povedlo se to. Takové malé české beznadějné memento na téma když někdo roztočí spirálu strachu. Bůh nám žehnej, aby to to zůstalo mementem a co nejvíc vzpomínanou "nesmyslnou konstrukcí" (je to film ;)).
Hodnocení:
Přidáno: 20.3.2018
Hrozné.
Shlédla jsem film až do konce, ale něco tak hnusného a zbytečného a hlavně nevěrohodného jsem už dlouho neviděla. Nějak nevím, jak by pohledná, ještě celkem mladá matka dvou dětí uvázaná celý den v krámě měla čas dělat prostitutku v místě bydliště a ještě se nabízela romskému pasákovi, který o ni vůbec nestojí. Zvláště když má doma hypochondra, který ji neustále sleduje. Ten naprosto nevěrohodný závěr týkající se smrti pasáka, dědy a chování dětí...
Reklama
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 19.3.2018
Tento jistě zajímavý a hodnotný film spojuje nespojitelné a nastavuje zrcadlo něčemu co se chce odrážet. Mátožnost postav krásně vykresluje mátožné postavy. A právě to spojování a nastavování a sdělování nesdělitelného je typické pro podobně adresné snímky. Pokud Váš přehrávač disponuje tlačítky "rychlý posun vpřed" a "stop" máte vyhráno. Pokud ne vřele doporučuji ten křížek v pravém horním rohu rámu aplikace.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 18.3.2018
To byla slátanina,pustil jsem si film v televizi dal si večeři a vidím jak se Roden vrtá v hovně no fuj,k tomu tam hraje takovýho hypochondra a psychouše.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film