Film je historicky poněkud zkreslený, jak to ostatně v amerických filmech bývá. Děj filmu je podán odlišně od skutečnosti. Ve skutečnosti nešlo o hromadnou pomstu, jak presentuje snímek, ale s největší pravděpodobností o hromadnou otravu námelem, vyvolávající hrůzné představy, podobně jako po požití LSD. Co je však mnohem hrůznější, je úroveň všeobecných znalostí některých komentátorů (Yontalcar). Konec 17. století rozhodně nepatří mezi středověk, který byl ukončen se závěrem 15. století, tedy již o dvě století dříve.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 11.7.2014
Typická Burianova "komedie", silně podbarvená masarykovským nacionalismem a silným republikánstvím, trapně zesměšňující šlechtický stav. Ubohost, kterou se vlivem doby snažil Burian zvýraznit dokonalost masarykovské republiky a maximálně očernit předešlé zřízení a vše, co s ním mohlo jen v náznacích souviset. Při jeho stupidních útocích se může bavit jen ten, kdo nemá sebemenší povědomí o skutečné historii a svůj názor staví na dobovém fanatismu, k němž Burian tak často svými ubohými výplody přispíval.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 8.7.2014
Pocházím z kraje na rozmezí českého (moravského) etnika a vnitrozemských Sudet. Zkušenosti většiny (téměř všech) pamětníků 2. světové války, které se mi podařilo zachytit, jednoznačně ukazují, že největší zrádci, zločinci, kolaboranti a vrazi v průběhu války rozhodně nemluvili německy, ale česky. Naopak Němci se chovali vždy čestně a morálně přes tvrdé nacionální útoky "českých vlastenců". A právě ti nejhorší se nejaktivněji po válce podíleli na masakrech původního německého obyvatelstva, které zde žilo už od poloviny 13. století a mělo maximální právo považovat tento kraj za svůj oprávněný domov. Řada obcí z tohoto regionu se k tomuto názoru hrdě hlásí a také navazuje s bývalými německými obyvateli přátelské kontakty a za tragické vysídlení po válce se jim již oprávněně omluvila. Takže film, který vypráví o situaci v podobném prostředí, je přes svoji až neobvyklou tvrdost více než objektivní a je nutné za jeho vznik v obtížné době, plné až naddimenzovaného "čistého češství" složit panu režisérovi Herzovi poklonu.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 15.3.2014
Označit tento film jako "historický" je typickou podporou americké ubohosti. Je to asi totéž, jako zařadit mezi historické snímky Barbara Conana či Pána prstenů.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 16.3.2014
Pro předchozí komentátory: žádná česká animovaná verze ani česká pohádka Krabat či Čarodějův učeň neexistuje! Animovaný film Karla Zemana z roku 1977 vznikl na objednávku německé produkce podle předlohy německého autora, nedávno zesnulého Otfrieda Preusslera, rodáka z Liberce. Na filmu mě příjemně překvapil respekt k lužickosrbské kultuře a jazyku, zachycený i v originální německé verzi slovanskými jmény, jazykem, užívaným při zpěvech v kostele a některými lužickosrbskými termíny (kantorka), ve stejném tvaru užitými i v původní jazykové verzi. Oproti animované pohádce obsahuje film víc snad i drastických scén, zachycených v literární předloze (např. mletí lidských kostí). Kvalitu snad mírně narušuje "americké" pojetí trikových scén a předimenzovaná "divoká" příroda Alp, silně kolidující s rovinatým prostředím Lužice.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 31.12.2013
Musím souhlasit s "Petra.Barbie". Film vznikl nikoliv jako skutečná parodie, ale jako nástroj zesměšnění prvorepublikové filmové produkce novou zestátněnou "socialistickou" kinematografií. To, co může běžnému konzumentovi připadat směšné, je po pochopení zákulisí a skutečných pohnutek k jeho natočení téměř hrůzné. Film lze zařadit mezi soudobý odpad, který na jednu stranu velebil novou budovatelskou éru, na druhou hanobil vše staré, aby zvýraznil "kvality" nového společenského zřízení.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 27.12.2014
Propadák
Režisér Soukup se po roce 1990 zřejmě rozhodl vytvářet filmové braky, které mu zřejmě přináší finanční zisk, ale ne pozici mezi skutečnými režiséry, znalými svého řemesla. Výtvory jako je stupidní série "Poldů" spolu s obdobně dosazenou "Dagmarou" a bezesporu i prvním porevolučním dílem "Svatba upírů" náleží a budou i nadále náležet mezi to nejhorší, co bylo v tomto státě vytvořeno a budou jednoznačně specifikovat morální charakteristiku svého tvůrce, který je za příslušný finanční obnos schopen vytvořit cokoliv, podobně jako jeho kolega Troška. Kde jsou ty časy velikánů Herze, Menzela, Vorlíčka a podobných. Soukup pouze diskredituje svůj obor a svým hnojem (nelze použít jiný termín) diskredituje českou filmovou produkci. Lze se jen divit, že se k účinkování v tomto braku propůjčili mistři takového formátu, jako jsou či byli Nárožný, Kopřiva, Preiss nebo Táborský.