Obsah filmu Paříž, Texas
Road movie natočené v neobyčejně sugestivním melodramatickém stylu bylo oceněno Zlatou palmou na MFF v Cannes. Vypráví o „americké pustině" a o muži, který je přinucen vrátit se ke svému životu a minulosti. Wenders, jenž tentokrát vedle kameramana Robbyho Mullera spolupracoval se scenáristou Samem Shepardem a kytaristou Ry Cooderem, uvádí: „Svým způsobem Shepard i Cooder měli podobný pohled na Ameriku jako já, ačkoli to byla jejich vlastní země. Sam Shepard má stejně jako já rád silnici a cestu. Začal jsem psát jakýsi scénář podle jeho knihy „Motelové kroniky", což je koláž básní, situací a dialogů... Společně jsme vytvořili postavu muže,...
Road movie natočené v neobyčejně sugestivním melodramatickém stylu bylo oceněno Zlatou palmou na MFF v Cannes. Vypráví o „americké pustině" a o muži, který je přinucen vrátit se ke svému životu a minulosti. Wenders, jenž tentokrát vedle kameramana Robbyho Mullera spolupracoval se scenáristou Samem Shepardem a kytaristou Ry Cooderem, uvádí: „Svým způsobem Shepard i Cooder měli podobný pohled na Ameriku jako já, ačkoli to byla jejich vlastní země. Sam Shepard má stejně jako já rád silnici a cestu. Začal jsem psát jakýsi scénář podle jeho knihy „Motelové kroniky", což je koláž básní, situací a dialogů... Společně jsme vytvořili postavu muže, který se v amnézii objeví v poušti poté, co prodělal velký citový šok, a který se vrací do světa živoucích, aby znovu našel svou rodinu..." Hrají Harry Dean Stanton, Dean Stockwell, Bernhard Wicki, Nastassja Kinski, John Lurie aj.
Autor/Zdroj: /Kino AERO < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 14.9.2014
Jeden z mála filmů, který na mě zapůsobil do hloubky mojí duše. Být ve víru emocí by byl asi ten nejvhodnější výraz pro to, co jsem mohla přes dvě hodiny sledovat, aniž bych si tu délku vůbec uvědomovala. Od prvního momentu, kdy jsem spatřila Trevise, který ztratil paměť i řeč mně bylo jasné, že půjde o mimořádný zážitek. A byla to pravda. Velmi silný, lidský a hluboký příběh o muži, který utíká před stíny minulosti, aby našel klid v duši, který před čtyřmi roky ztratil. Slova na papíru nestačí zachytit moje pocity z filmu (já vím, zní to pateticky, ale je to tak), kde slovo láska má mnoho podob, od lásky bolestné, žárlivé, odpouštějícící a nakonec té nejvyšší, obětující se ve prospěch štěstí toho druhého. Závěrečná finální část, která se odehrávala při rozhovoru u zrcadla a kde se překrývá tvář Trevise s tváří Jane mě už úplně dostala. Nádherný film s úžasnou atmosférou, perfektní kamerou s jejími skvělýmí záběry a v neposlední řadě chválím nezapomenutelný soundtrack o který se postaral Ry Cooder. Film, který z mé hlavy hned tak nevyprchá..
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 15.5.2012
Je to tak, jak jsem tušila - pro plnohodnotný zážitek z tohoto díla musím, alespoň ze zkušenosti některých uživatelů, dozrát. Trošku zklamání, neboť o své zralosti jsem měla dosti vysoké mínění, nuž, divák míní a Wim Wenders mění... Nemohu však tvrdit, že se zážitek nekonal - hudební složka pro mě odehrála hlavní roli, za krk jí dýchala kamera a i samotné pojetí příběhu o rodinné soudržnosti, lásce, bolesti, prozření, odpuštění a obětování se nebylo bez kouzla, i když, pravda, trochu časově přepáleno. Víc, než okolnosti rozdělení a smíření hlavní dvojice mě fascinoval malý Hunter a především Travisův bratr Walt: " Budu potřebovat peníze a kreditní kartu". "Není problém". To hovoří za vše.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 2.4.2012
prostě Wim Wenders
Opět jeden z filmů, které nelze hodnotit, které nejsou víceméně o ničem, jen prostě o životě. Jednoznačně nejlepším hodnocením je fakt, že i při nadstandardní stopáži bych ještě přivítal "rozpitvání" některých scén. Paříž, Texas je jednoznačně filmem, který se nejen usadil v mé paměti, ale určitě i do mého srdce, a to navždy. A věřte, že takových filmů není mnoho. Plných pět hvězd si zaslouží nejen režie, ale i kamera, hudba a volba lokace. O skvělých výkonech dospělých herců se nemá smysl zmiňovat, ale představitel dětské role jim sekunduje beze zbytku. Kam se hrabe tolik obdivovaný a vychvalovaný Macaulay Culkin, která však okouzluje jen svou dětskou rozverností a bezprostředností. Takovéto filmové dílo je mi trapné i jen neuměle a laicky komentovat. Je nutné jej vidět a prožít. Pokuste se o to.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 18.1.2010
Nádhera
...a to jsem si myslel, že už mě Wenders nemůže ničím překvapit.
Konečně jsem skouknul tehle film - legendu a jsem nadšen. Zážitek roku, co se týká filmového "umění", ne průmyslu ve stylu a lá Hollywood, tam mají zcela jiné priority a velikány. Tempo, jak vystřižené ze starých sovětskýchbaladickopsychologických filmů, k tomuto tématu a stylu vyprávění naprosto vhodné, kamera fantazie, poušť je působivá, barevná, suchá (to nepíšu jen tak, ta suchost je tam cítit, že člověk dostane žízeň), hudba Ry Cooder, jistota... O hercích, všech, plné absolutorium. Všichni chválí hlavního představitele, samozřejmě, ale ten malý blonďák...to bylo něco.
Wenders je velký vypravěč, jakých je v současném filmu poskromnu. A tenhle film je toho zářným důkazem: jednoduchá zápletka, ovšem předvedená dokonale.
Reklama
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 22.11.2009
Opravdu velký filmový příběh. Silné emoce, fantastický výkon H.D.Stantona, skvělý hudební doprovod Ry Coodera, který podmalovává obrázky podobným způsobem jako Neil Young Mrtvého muže. Tempo je pomalé (ve chvíli, kdy se má za polopropustným sklem poprvé objevit Jane, to hraničí s psychickým terorem), ale zrak k obrazovce jako přikovaný. Způsob, jakým toho Wenders dosahuje, se mi nedaří definovat, jen se nechávám unášet. Procítěné a nadčasové.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 14.11.2009
Můj oblíbený Harry Dean Stanton jako Travis. Šťastné spojení road movie s milostným motivem. Wim Wenders to přesně trefil: záběry okolní přírody smyslově souzní s citovými pocity hlavních hrdinů, které jsou tak pro nás daleko pochopitelnější.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 12.9.2008
Pomalu plynoucí drama, které i když ubýhá hlemýždím tempem divák od něj neodtrhne oči a jeho pomalost mu pomáha k vytvoření úžasné atmosféry. Wim Wenders před námi rozehrává příběh muže, který ztratil řeč i paměť a sám bloudí vyprahlou pouští. Později ho nachází jeho bratr, který mu poví, že měl ženu a syna o kterého se teď stará on sám. Později se začne se synem sbližovat a rozhodnou se, že najdou ženu, která je oba opustila. Filmem nás provází vynikající kamera a výborná doprovodná hudba. Největší plus filmu je však skvělý výkon Harry Dean Stantona, který divák ocení především ve scénách se synem nebo při závěrečné konfrontaci se ženou.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 27.8.2008
Neobycejne silny, ale jednoduse natoceny melancholicky film o obycejnych vecech... Skvela hudb a kamera, herecke vykony jakbysmet.
Reklama
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 25.3.2006
Film je to zajímavej, to jo, navíc má takový ty ''záseky'' který mám ve snímcích rád... (borec jde krajinou neznámo kam, nemluví, nereaguje a nikdo neví proč...) ale přesto jsem z něho úplně nadšenej nebyl. Asi mě nesedí styl výprávění, který používá Wenders, protože mám vždy z jeho filmů smíšený pocity. Kromě Buena Vista, to je mazec!!!
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film