Životopis (biografie):
Jako jeden z předních tvůrců poválečného neorealismu má Giuseppe de Santis pevnou pozici v dějinách italské kinematografie, i když je pravda, že v dřívějších dobách byl u nás jeho význam přeceňován díky zjevně levicovému zaměření jeho filmů. Giuseppe de Santis se narodil v přímořském historickém městě Fondi na jihu Itálie a již od dětství jevil zájem o literaturu, jako student začal také publikovat první povídky. Literaturu a filozofii studoval v letech 1935-1940 na univerzitě v Římě, později ale přešel na prestižní filmovou školu Centro sperimentale di cinematografia.
Během druhé .....zobrazit více
1969 |
|
Dio perdoni la mia pistola ... Charley Clanton [52] | |||
1946 |
|
Slunce zase vychází [29] |
1971 |
|
Uznávaný odborník se zajištěnou budoucností [54] | |||
1964 |
|
Šli na východ [47] | |||
1960 |
|
Garsoniéra [43] | |||
1958 |
|
Cesta dlouhá jeden rok [41] | |||
1957 |
|
Lidé a vlci [40] | |||
1954 |
|
Dny lásky [37] | |||
1953 |
|
Ženich pro Annu Zaccheovou [36] | |||
1951 |
|
Řím v 11 hodin [34] | |||
1950 |
|
Není míru pod olivami [33] | |||
1949 |
|
Hořká rýže [32] | |||
1947 |
|
Tragický hon [30] | |||
1945 |
|
Dny slávy [28] |
1963 |
|
Ženich na inzerát [46] | |||
1953 |
|
Ženich pro Annu Zaccheovou [36] | |||
1949 |
|
Hořká rýže [32] |
1971 |
|
Uznávaný odborník se zajištěnou budoucností [54] | |||
1964 |
|
Šli na východ [47] | |||
1960 |
|
Garsoniéra [43] | |||
1958 |
|
Cesta dlouhá jeden rok [41] | |||
1957 |
|
Lidé a vlci [40] | |||
|
Snoubenci smrti [40] | ||||
1954 |
|
Dny lásky [37] | |||
1953 |
|
Ženich pro Annu Zaccheovou [36] | |||
1951 |
|
Řím v 11 hodin [34] | |||
1950 |
|
Není míru pod olivami [33] | |||
1949 |
|
Hořká rýže [32] | |||
1947 |
|
Tragický hon [30] | |||
1946 |
|
Slunce zase vychází [29] | |||
|
Touha [29] | ||||
1943 |
|
Posedlost [26] |
1943 |
|
Posedlost [26] |
1998 |
|
Občané a filmaři |