Životopis (biografie) / Informace:Ferruccio Biancini byl italský režisér, herec, scénárista a producent. Narodil se 18. srpna roku 1890 v Pomponescu v italské Lombardii. Patří bohužel k těm umělcům, o nichž nejsou téměř žádné zprávy o jejich životě a soukromí. Je však více než pravděpodobné, že již jako mladík podlehl filmovému umění, které tehdy stále ještě slavilo svá dětská léta. Svou práci u filmu započal v roce 1912. Tehdy působil u společnosti Gaumont and l'Eclair, kde vykonával práci skriptu.
Opět neznáme první podnět, který mladému Ferruciovi umožnil pracovat nejen za kamerou, ale také před ní. Sympatický mladý muž si mohl v roce 1916 poprvé vyzkoušet hereckou profesi. Jeho filmovým debutem byla účast v dramatickém snímku s názvem LE CÉRPUSCULE DU COEUR. V roce 1919 zapůsobil na srdce divaček v historickém filmu s názvem TEODORA, kde ztvárnil roli římského císaře Justiniana, jenž se ožení s hlavní hrdinou Teodorou Augustou. Ve stejném roce se představil také jako vévoda z Vallombrosy ve zpracování románu Théodora Gautiéra KAPITÁN FRACASSE – CAPITAN FRACASSA.
Herecká kariéra Ferruccio Bianciniho pokračovala i ve 20. letech, kde za zmínku zcela jistě stojí postava Olinta ve zfilmovaném románu E. G. Bulwer – Lyttona POSLEDNÍ DNY POMPEJÍ – GLI ULTIMI GIORNI DI POMPEII z roku 1926 vypovídající o obrovském sopečném výbuchu, jež pod svou lávou ukryl starověké město Pompeje. Naposledy v němé éře hrál v roce 1927. Zvukový film byl velmi kritický ke hvězdám němého filmu. Mnohé do té doby slavné hvězdy po nástupu zvuku pozbyly své popularity a zcela se stáhly do soukromí. Ferruccia Bianciniho v tomto směru potkal stejný osud, avšak díky své podnikavosti a všestrannosti se rozhodl uchytit ve filmovém průmyslu poněkud jinak. Již v dobách svých začátku zapisoval skript. Na počátku 30. let se rozhoduje státi se producentem a scénáristou. Režíruje též dva zvukové filmy (UNA NOTE NOC TE –1932; LA PROVINCILIANA – 1934). Nejedná se však o jeho režisérský debut, který se odehrál již v roce 1922, kdy Ferruccio režíroval snímek RAPSODIA UNGHERESE.
Od 30. do 50. let se věnuje Ferruccio zejména práci producenta a produkčního. Pracuje v Itálii i ve Španělsku. V roce 1940 se scénáristicky podílí na komediálním filmu s názvem MADDALENA, ZERO IN CONDOTTA, v němž hlavní mužskou roli vytvořil a současně zde také režisérsky začínal slavný italský filmový tvůrce Vittorio De Sica. Námětem tohoto filmu byla hra s názvem MAGDÁT KICSAPJÁ od maďarského tvůrce László Kádára.
V roce 1950 se zcela překvapivě objevuje Ferruccio Biancini opět před kamerou. Jde o jeho první a poslední vystoupení ve zvukovém filmu. Hraje v německém filmovém muzikálu s názvem HOCHZEINTSNACHT IM PARADIES. Protože představuje postavu Itala, jeho rodný přízvuk v žádném případě nevadí. V roce 1954 spolupracuje s filmovým uměním Ferruccio Biancini naposledy. Na dramatu UNA PARIGINA A ROMA se podílí jako produkční manažér. O rok později se jeho cesta filmem navždy uzavírá. O jeho skonu též nejsou bližší informace. V oficiálním pramenech je uváděno pouze datum úmrtí Ferruccia Bianciniho. Stalo se tak 19. března roku 1955 v Římě.
Zdroj: www.imdb.com - heslo Ferruccio Biancini – překlad anglického textu
Autor: Hortensie Nový publicista: :Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište.