Životopis (biografie) / Informace:Podle stylu, který tento Francouz vykouzlil ve čtvrtém Vetřelci nebo Městečku ztracených dětí, by se zdálo, že natáčí jen úchylné filmy, jeho nejslavnějším filmem však zůstává hravé melodrama Amélie z Montmartru.
Režiséři videoklipů a reklam nemusí vždy pocházet jen ze slunné Kalifornie, talentovaní tvůrci se rodí i na druhé straně Oceánu. Samouk Jean-Pierre Jeunet zaznamenal v počátcích své kariéry největší úspěchy se svými krátkými nezvyklými filmy, které točil spolu se svým uměleckým dvojčetem Marcem Caro. Natočili spolu tři krátké snímky - L´Evasion, Le Manége a Le Bunker de la derniére rafale (dva další - Pas de repos pour Billy Brakko, Foutaises - zvládl Jeunet sám), a společně vstoupili i na půdu celovečerního filmu jako tvůrci lehce ulítlého bijáku Delikatesy, v podobném duchu pokračovali i ve svém druhém filmu, Městečko ztracených dětí. Vetřelec: Vzkříšení byl první samostatnou velkou zkušeností Jeuneta, navíc v Hollywoodu, ihned ve svém dalším filmu se však vrátil do Francie. Amélie z Montmartru se kontextu dosavadní tvorby Jeuneta velmi vymyká, ale právě s ní a její dojemnou atmosférou, slavil největší úspěchy po celém světě - kritické i finanční.
Autor: Hudson Nový publicista: :Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište.