- Osobnost
- Profil|
- Životopis/Info (2)|
- Zajímavosti (3)|
- Ceny (12)|
- Festivaly (1)
- Filmografie
- Foto & Video
- TV & Kino
- Další
Erkul
![]() Napsat uživateli zprávu | 13.12.2011 |
Myšlenky-názory-postřehy-výroky Otakara Vávry: …Chtěl jsem podle svých možností a schopností přispět k tomu, aby se český film stal také uměním. Možná to souviselo i s mým studiem architektury. Neříkám, že český film nikdy uměním nebyl, ale většinou se jednalo hlavně o komerci./1/ …Herec je ve filmu technicky snímán neosobním okem kamery a nemá kontrolu /tak jako na divadle/, jak a zdali vůbec obecenstvo reaguje. Filmový režisér musí mít takový cit, aby dokázal při natáčení zastoupit nepřítomné živé publikum. Musí umět posoudit, jestli výsledek odpovídá nejen jeho představě, ale jestli bude působit i na diváka. To jsou dvě základní kritéria jeho práce/2/ …Režisér se rodí s určitou povahou schopnostmi, ale musí na nich dále pracovat, rozvinout se, jít za svou profesí. Já jsem rád chodil do kina a z dobrých filmů jsem si dělal vždycky poznámky. A tak jsem se vlastně postupně naučil psát scénáře. Byl jsem tehdy jen divák, pozorovatel, ale zároveň už jsem chtěl také tvořit a na film jsem se díval jako na tvůrčí práci, kterou bych chtěl jednou dělat./3/ …Nikdy jsem netočil úplně cizí scénář, vždycky jsem byl také scenáristou, takže jsem realizoval svou představu./4/ …Já jsem poprvé učil už v pětatřicátém roce, kdy jsem v Masarykově pedagogickém ústavu vedl kurz stavby scénáře. Byly to lekce pro spisovatele, jak se dělá filmový scénář. Zřejmě ve mně byla jakási pedagogická schopnost vysvětlit metodu práce…/5/ …Úžasná partnerská spolupráce byla s Karlem Čapkem. Byl to slavný spisovatel a já tehdy o dvacet let mladší kluk, ale on toho zas tolik nevěděl o filmu,a tak mě velkoryse akceptoval a poslouchal mé názory na to, co film potřebuje a jak bychom na filmové ztvárnění mohli jít…Příkladem pracovitosti a disciplinovanosti byl Karel Čapek. Začínali jsme psát přesně v devět dopoledne a psali jsme do jedné hodiny, potom odcházel do redakce Lidovek. Pracovali jsme v plném nasazení celé odpoledne,a když jsme se rozcházeli, on si na kartičku napsal, co se má řešit příště, a druhý den to měl připravené. Byl to absolutní profesionál./6/ …Já píšu naprosto přesný technický scénář… Když je stanoven půdorys scény, zakreslím si do něj úhly záběru, pozice a pohyby kamery. Mám přesnou plastickou fantazii, a tak to vidím všechno předem….Zvláštní sešit mám pro režii komparzů./7/ …Adinu Mandlovou, která byla původně manekýnka, vychoval Hugo Haas. Naučil ji mluvit i hrát. Lída Baarová byla skutečně hvězda první třídy, byly nejen krásná, ale měla i úžasnou ženskost a živočišnost-a to ji vyneslo k závratné kariéře, ale zároveň ji to zahubilo. Vždycky se dokázala zvednout, měla zvláštní pevnost a chuť do života, chuť pracovat a hrát. Vydržela neuvěřitelně mnoho dobrého i zlého!/8/ /1-8, Cinema 2/2001/ | |
Erkul
![]() Napsat uživateli zprávu | 18.03.2012 |
Myšlenky-názory-postřehy-výroky Otakara Vávry: …Jak jsem se stával profesionálem, viděl jsem stále zřejměji, že nemohu režírovat námět, s kterým bych v zásadě nesouhlasil, kterým bych nemohl vyjádřit svůj názor a s kterým bych se nemohl ztotožnit. Proto jsem si všechny filmové náměty vybíral sám a také si psal scénáře. Ty už byly vlastně záznamem mého pojetí inscenace a mého zorného úhlu./1/str.101 …Už Chaplin věděl, že když se smějí lidé za kamerou, bude to muset točit znovu, protože obecenstvo v kině se smát nebude. Je to staré profesionální tajemství: humor se musí brát vážně, není to žádná legrace./2/str.113 …Podle mého názoru režisér hraného filmu musí umět napsat scénář, musí mít pozorovací schopnosti a musí být schopen natočit o životě reportáž a dokument a pak musí znát práci s herci a naučit se audiovizuálnímu vyprávění dramatického příběhu prostřednictvím filmové řeči./3/str.180 /1-3, Otakar Vávra, Paměti aneb Moje filmové 100letí,2011/ | |
SvoKar
![]() Napsat uživateli zprávu | 10.03.2016 |
"SOKOLOVO bych ze své filmografie škrtnul." | |
ČT1 - Ranč U Zelené sedmy I (1998) [...
44 minut již uběhlo
11 minut zbývá do konce
ČT2 - Nádherná Amerika
24 minut již uběhlo
26 minut zbývá do konce
NOVA - Čarodějky z předměstí (1990)
79 minut již uběhlo
31 minut zbývá do konce
Prima - ZOO Nové začátky (2025) [TV se...
9 minut již uběhlo
46 minut zbývá do konce