Obsah filmu Trh marnosti
"Trh marnosti" je název zfilmovaného románu "Tržiště života" od W. Thackeraye. Tento román vyšel asi před 160 lety, byl hojně překládaný, samozřejmě, že i do češtiny. a vzbudil smělostí zásad, v něm popisovaných a místy ostrou satirou společenského a veřejného života rozruch. Je to román bez hrdiny v běžném románovém smyslu, ale zato má dvě hlavní ženské postavy: Becky Sharpovou, "ducha bez cnosti", a Amelii Sedleyovou, "ctnosti bez ducha". Becky Sharpovou ve filmu, jenž se drží románové předlohy i v tom, že děj přenáší do samé blízkosti bitvy u Waterloo, vytvořila Miriam Hopkinsová. Nebyla to snadná úloha, zachránit sympatie ženě, která...
"Trh marnosti" je název zfilmovaného románu "Tržiště života" od W. Thackeraye. Tento román vyšel asi před 160 lety, byl hojně překládaný, samozřejmě, že i do češtiny. a vzbudil smělostí zásad, v něm popisovaných a místy ostrou satirou společenského a veřejného života rozruch. Je to román bez hrdiny v běžném románovém smyslu, ale zato má dvě hlavní ženské postavy: Becky Sharpovou, "ducha bez cnosti", a Amelii Sedleyovou, "ctnosti bez ducha". Becky Sharpovou ve filmu, jenž se drží románové předlohy i v tom, že děj přenáší do samé blízkosti bitvy u Waterloo, vytvořila Miriam Hopkinsová. Nebyla to snadná úloha, zachránit sympatie ženě, která svou krásu,inteligenci a chytrost staví zcela do služeb svých životních plánů, jejichž cílem je, aby dívka, v mládí ponižovaná, dobyla si vysokého společenského postavení až v blízkosti anglického královského dvora.
Její výtvor po této stránce je jemná povahová kresba, vyjadřovaná tu hadovitou úlisností, tu pokryteckým dojetím, tam opět pohotovostí a energií, při čemž nelze touto ženou z mravního stanoviska pohrdat a hodnotit jí níže než onu společnost, která ze života činí tržiště ctností a neřestí. Prostředí této společnosti v anglické šlechtě i mezi důstojnickými vrstvami je režií názorně zachyceno a tyto obrazy vrcholí v panice, kterou při plesu v Bruselu vzbudila zpráva o Napoleonově nástupu. Film byl natočen novou barevnou technologií. Je v něm znát hodně pokroku v této oblasti, odstínění a rozlišení barev je zachycené již do překvapujících možností, ale do dokonalosti schází ještě mnoho, dokud bude bude ve filmech převládat onen nahnědlý tón, který z každého herce dělal tak trochu indiána a pozadí se pak všeobecně utápí v barevném nahnědlém neurčitu. < Zobrazit méně
Autor: Asmodej, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.