Obsah filmu Regál na nebesích
Vůbec první filmový dokument, v němž se autorce podařilo přiblížit se k unikátní postavě světové postmoderní hudby, k newyorskému skladateli, saxofonistovi, vydavateli a „spiritus agens" tamější nezávislé scény Johnu Zornovi. Německá výtvarnice Claudia Heuermannová zároveň permanentně řeší otázku, jak portrétovat zběsile intenzivního tvůrce, jehož práce s nejrůznějšími hudebními styly nabývá stále nových překvapivých podob. Zorn jednou propojuje jazz s punkem a speed metalem, jindy komponuje vážnou hudbu. „Taktické cvičení" Cobra pro soubor improvizátorů nemá zapsanou podobu, Zorn skrze něj udržuje tradici orálního předávání zkušenosti. Se...
Vůbec první filmový dokument, v němž se autorce podařilo přiblížit se k unikátní postavě světové postmoderní hudby, k newyorskému skladateli, saxofonistovi, vydavateli a „spiritus agens" tamější nezávislé scény Johnu Zornovi. Německá výtvarnice Claudia Heuermannová zároveň permanentně řeší otázku, jak portrétovat zběsile intenzivního tvůrce, jehož práce s nejrůznějšími hudebními styly nabývá stále nových překvapivých podob. Zorn jednou propojuje jazz s punkem a speed metalem, jindy komponuje vážnou hudbu. „Taktické cvičení" Cobra pro soubor improvizátorů nemá zapsanou podobu, Zorn skrze něj udržuje tradici orálního předávání zkušenosti. Se skupinou Masada (vystoupila v Praze v roce 2000) hledá možnosti židovské hudební inspirace po holocaustu. Režisérka ho sleduje v mnoha situacích (ve filmu vystupují mj. Bili Laswell, Mike Patton, Bili Frisell, Fred Frith, Dave Douglas či Ikue Moři) a nechává se infikovat zornovskými postupy, jež přenáší do filmového média. Zorn: „Nejdůležitější je upřímnost. Nedělám nic proto, aby to bylo Jiné'."
38. MFF Karlovy Vary < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.