Popis / Obsah / Info k filmu Ostrov svaté HelenyPříběh zpěváka Františka, člověka sobeckého i milujícího, který se živil jako hudebník na zaoceánských výletních lodích. Postupně se odcizil své rodině a zůstal sám. Na radu přátel se vydává hledat dceru do tisíc kilometrů vzdálené krajanské vesnice Svatá Helena v rumunském Banátu. Setkání s lidmi, kteří žijí v souladu s Bohem a přírodou a pátrání po dceři, která o sobě nedává vědět, nakonec smíří Františka s myšlenkou, které se s přibývajícím věkem tak bojí, že dožije život ve vyhnanství samoty. Věci však dostanou nečekaný spád...
oficiální text distributoraPopis / Obsah / Info k filmu Ostrov svaté HelenyTelevizní dokumentarista Vlastimil Šimůnek (nar. 1955) debutuje v hrané tvorbě snímkem Ostrov Svaté Heleny, v němž spojuje příběh zpěváka Františka Kůzleho, inspirovaný osudy představitele hlavní role, zpěváka a bubeníka Ladi Kerndla, s polodokumentárním záznamem života českých krajanů v rumunském Banátu. Osamělý František se tam vydává za dcerou Helenou, která odešla z domova a která tam učí. Nesetká se s ní, zato se sblíží s místními lidmi, zachovávajícími v drsných podmínkách český jazyk a českou kulturu. Ostatně právě jim je film věnován. Až po návratu domů se otec s dcerou setká a usmíří. Jednoduché vyprávění se opírá o Kerndlův svérázný „herecký“ projev a o výbornou hudbu Luboše Maliny, střídající různé žánry. Kerndlovými spoluhráči jsou mj. Pavel Bobek, Bolek Polívka, Tatiana Vilhelmová nebo Iva Kubelková, ale také vesničané z obce Svatá Helena (odtud i název, který nemá nic společného s místem Napoleonova vyhnanství ani s poněkud zavádějícím filmovým plakátem). Jsou v něm použity i fotografie či filmové materiály z Kerndlova osobního archivu (hrdina stejně jako on strávil život vystupováním na zaoceánských lodích). Film, který vznikal dlouhou dobu a vlastně mimo struktury české kinematografie (proto se v něm uplatňuje nezastíraný product placement) se natáčel v roce 2005 v Rumunsku a v letech 2006-2007 v České republice. Navzdory nesporné zajímavosti zejména dokumentárních sekvencí z Banátu je poznamenán prvoplánovostí scénáře, didaktičností a jistou dávkou inzitnosti.
Tomáš Bartošek, Filmový přehled 2011/3
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište